tandjes

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
diego
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:59
Locatie: BE

tandjes

Bericht door diego »

hey
ik zit eigenlijk met een esthetisch probleem
ik rook namelijk graag handsfree en zit met die vervelende tandafdrukjes
als ik dan eens naar mijn pijpen kijk een zie die afdrukjes vindt ik dit wel jammmer van die mooie pijpjes
heeft er iemand tips?
of moet een pijp er gebruikt uit zien en heeft iedereen dit
diego
savinelli,winslow,bigben,dirk claessen
greetz diego

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Re: tandjes

Bericht door witte rasta »

ik lig niet wakker van een tandje meer of minder.....
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: tandjes

Bericht door Paasei »

rubber tips kunnen helpen, deze bv :

http://www.mysmokingshop.co.uk/index2.p ... idPrd=4238
Koninklijke Eikel Des Forums.

Winslow Collector

Re: tandjes

Bericht door Winslow Collector »

De bewuste tanden bij de tandarts laten afvlakken. Niet lachen, ik heb een pijprokende tandarts gekend, die dit door een collega heeft laten doen.

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: tandjes

Bericht door Master-Fan »

het is een gebruiksvoorwerp, dus sporen van gebruik mogen waarneembaar zijn.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: tandjes

Bericht door St Patrick »

Ik heb ook een paar pijpen laten maken, en die tandjes op het mondstuk zijn de stille getuigen dat deze pijpen regelmatig genoten worden. Dus hier ook geen probleem met wat krasjes en deukjes...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: tandjes

Bericht door Eliminator »

Enerzijds zijn de putjes best jammer, vind een mooi en ongeschonden mondstuk aan een pijp een fraaier gezicht dan een beschadigde, maar hee,... het is inderdaad wel een gebruikersvoorwerp, de mijne hebben vrijwel allemaal zichtbare gebruikerssporen (niet het aller rechtse en fraaiste gebit namelijk),....

Mochten de putjes ooit gaatjes worden dan bestellen we wel een mooi, nieuw mondstuk bij tobaccoshop,.... :D
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: tandjes

Bericht door robvoorburg »

Mijn vroegere pijpen hadden meer aan beschadiging aan de steel dan mijn huidige.
Aangezien mijn huidige pijpen zwaarder zijn dan de oudere modellen, rook ik vaker vanuit de hand. Daarnaast kauw ik niet op de steel.
Op zich heb ik er geen moeite mee. Door je tandafdruk ontstaat als het ware een soort natuurlijke hand (tand) greep.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: tandjes

Bericht door Pieter »

Klagen dat er tandafdrukken op je mondstuk staan na gebruik staat voor mij in dezelfde lijn als klagen dat de binnenkant van je pijpenkop zwart wordt als je deze rookt.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: tandjes

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik was net uit m'n Stanwell aan het roken... Volgens was dat de eerste kwaliteitspijp die ik ooit kocht. Ik zie putjes in het mondstuk... "Jammer" was m'n eerste gedachten... Niet meer helemaal gaaf. :S Maar toen moest ik ineens denken aan hoelang ik 'm eigenlijk al heb! Een jaar of 7 en hij is echt overal geweest.

Achteraf gezien hoort het wel bij deze pijp en zou ik het onnatuurlijk vinden als hij er helemaal top-gaaf uit zou zien.

Niet dat ik nu onvoorzichtig met mijn pijpen om ga: het tegendeel juist. Maar dit soort littekens geven de pijp toch ook wel weer een soort van karakter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: tandjes

Bericht door Bommel »

Tandjes in het mondstuk geeft de gebruiker juist meer grip op de zaak dan een gladde ongebruikte mondstuk is mijn beleving.
Daarnaast geeft het de pijp een mooi gebruikt uiterlijk en verder kan het geen kwaad.
Tenzij het gaatjes gaat opleveren, maar daar is ook een oplossing voor bij Tobaccoshop.nl
Afbeelding

Plaats reactie