Aanstekers & Lucifers?

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

zojuist mijn colibri turbo gas aansteker opgehaald van reparatie,
was na twee maand al stuk,
garantie dus,
ingeleverd in december,
nu pas weer terug van reparatie,
was al enkele malen langs gegaan om te vragen,hoe lang het nog ging duren,
maar was niets van bekend...

mijn vraag was,hoe lang zit er nu garantie erop?
gewoon 1 jaar vanaf aankoopdatum,
dus ik uitleggen,dat ik hem zo lang al niet heb kunnen gebruiken,
garantie periode werd daarom wel verlengt...

al met al,een zeer trage garantie afwikkeling van Colibri aanstekers...

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

Mijn Ibelo heeft het ook begeven gaat er vanavond even mee terug.
Ik krijg er geen gas in (heb hem hier voor al een paar keer gevuld).
Snap er geen zak van mischien heeft iemand hier een idee.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Geeeen idee :? Dat bijvullen van gasaanstekers vind ik zo'n gedoe. Handdoek, aansteker daarmee vastpakken want anders wordt je hand ijskoud van het gas, bijvullen, het gaat erlangs, bijvullen.. *zucht* Daarom heb ik een pijproker-Zippo gekocht :) Bijsmaak valt echt mee, alleen even als je bijvlamt.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

heb nooit een probleem met gas vullen,
gewoon in het handje... 8)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5387
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Arno schreef:...Bijsmaak valt echt mee, alleen even als je bijvlamt.
Zelfs dan is het meer geur dan smaak en vind ik dat bij de volgende trek je er al niks meer van merkt.
Zippo rules !
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

Joey Peters schreef:Bevalt het? De algemene mening hier over Alsbo is: lekker voor een keertje, maar bijna nooit een blijvertje.

Uitzondering is de black alsbo, die vinden veel mensen hier wel weer lekker.
Dan ben ik weer de uitzondering. Ik zweer bij Alsbo Vanilla. Ik weet ook wel dat ik de uitzondering ben: op het terras in Sittard waren Annie69 en Janneman er niet van onder de indruk. :wink:

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Bericht door Burrey »

Paasei schreef:
Arno schreef:...Bijsmaak valt echt mee, alleen even als je bijvlamt.
Zelfs dan is het meer geur dan smaak en vind ik dat bij de volgende trek je er al niks meer van merkt.
Zippo rules !
Mee eens! Ik gebruik mijn Zippo-pijpaansteker XD50hyper met chroom en 19" velgen :wink: al enige tijd en ik moet zeggen dat het gewoon goed werkt.

Wel komt er zwarte aanslag op het vlamstuk en toen ik laatst een sigaret opstak dacht ik pijptabak te proeven, kan tussen de oren zitten, maar lekker was het wel!

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Turin schreef:Mijn Ibelo heeft het ook begeven gaat er vanavond even mee terug.
Ik krijg er geen gas in (heb hem hier voor al een paar keer gevuld).
Snap er geen zak van mischien heeft iemand hier een idee.
Heb ik ook. Al drie (goedkope) jetflames op die manier versleten omdat ze na het bijvullen niet meer willen branden. Tekst op de gasbijvuller laat wel weten "om na het bijvullen het eerste kwartier de aansteker niet te gebruiken". Niettemin dit bij de laatste twee aanstekers gedaan... noppes.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

Het is geen jet flame aansteker.
even min vond ik hem goed koop 35 euro.
Maar goed hij doet het weer, heeft waarschijnlijk een beetje vuil in gezeten (van in mijn zak zitten of zo).
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Heren, ik kan en wil niemand in de portemonnee kijken. Maar na ruim 18 jaar vele honderden guldens en euro's aan aanstekers te hebben uitgegeven, van wegwerpaanstekers tot aan aanstekers van 80-100 euro (er zijn weinig merken en modellen gasaanstekers die ik NIET heb geprobeerd) heb ik een jaar of zes geleden mijn eerste Dupont aangeschaft. En vorig jaar een tweede, omdat ik hem mooi vond en ik er 2 wilde hebben.

Sindsdien nooit meer problemen. De aanschaf van die 2 Duponts waren bij elkaar goedkoper dan de 2 aanstekers die ik voorheen elk jaar wel moest kopen.

Ik ken enkele pijprokers die inmiddels al jaren (zelfs eentje meer dan 20 jaar) met volle tevredenheid zweren bij een Dupont.

Dus een vrijblijvende tip: mocht je ooit tegen een leuke aanbieding van een Dupont aanlopen en je hebt de centen ervoor... koop dan zo'n ding. Ik weet het, een beetje Dupont kost rond de 300-400 euro en dat is inderdaad heel veel geld. Voor velen gewoon TEVEEL voor een aansteker. Al geven die mensen in 10 jaar misschien wel meer uit aan goedkopere spullen, maar goed: het is een kwestie of je het geld kunt en WILT missen in 1 keer.
In vergelijking met de 100-160 euro PER JAAR die ik vroeger aan aanstekers uitgaf, heb ik mijn eerste inmiddels 6 jaar oude Dupont (destijds een aanbieding van 300 euro) er al lang uit. Nog een jaartje of 2-3, dan is ook de tweede terugverdiend.

Ik gebruik wel altijd braaf de ampullen Dupont gas en de Dupont vuursteentjes. Is ook allemaal iets duurder, maar wat stelt dat nu voor per gerookte pijp? Het verschil tussen 2 verschillende tabakjes zorgt voor een veel grotere variatie in "kosten per pijp" dan die Dupont gebruiksartikelen.

Wat betreft het vullen? Zo'n ampul gaat in één keer in de Dupont aansteker. Heel wat anders dan het geklooi met bussen gas, verkeerde (onnodige) nippeltjes op de bussen, de hele kamer met gas besproeien (niet erg kosten-efficiënt) en ik doe dan zeker een week of 4-5 met zo'n volle aansteker.

Afijn, het is maar een overweging. Misschien een mooi cadeau om voor te sparen voor de Kerstmis?

Gebruikersavatar
wimclaessen
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:20
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Bericht door wimclaessen »

Turin schreef:Mijn Ibelo heeft het ook begeven gaat er vanavond even mee terug.
Ik krijg er geen gas in (heb hem hier voor al een paar keer gevuld).
Snap er geen zak van mischien heeft iemand hier een idee.
Af en toe moet je je gasaansteker ook eens ontluchten. Gewoon met een pinnetje van een pijpenbestek het vulventieltje indrukken tot alle lucht/gas eruit is. Nadien gewoon terug vullen met de gas.
Misschien helpt dit wel voor je dienstweigerende aansteker.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Winslow Collector schreef: Ik weet het, een beetje Dupont kost rond de 300-400 euro en dat is inderdaad heel veel geld. Voor velen gewoon TEVEEL voor een aansteker. Al geven die mensen in 10 jaar misschien wel meer uit aan goedkopere spullen, maar goed: het is een kwestie of je het geld kunt en WILT missen in 1 keer.
In vergelijking met de 100-160 euro PER JAAR die ik vroeger aan aanstekers uitgaf, heb ik mijn eerste inmiddels 6 jaar oude Dupont (destijds een aanbieding van 300 euro) er al lang uit. Nog een jaartje of 2-3, dan is ook de tweede terugverdiend.
Zeer zeker bedankt voor de tip maar zoals je zelf aangaf: het is een kwestie van het geld in één keer te willen neertellen.
Als econoom zie ik het rendement van een dergelijke aansteker zeker in, maar het blijft veel geld om in één keer te leggen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4040
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Ik gebruik sinds een paar weken een Old Boy en dat bevalt prima. Fijne aansteker.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Binjie
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 apr 2011 20:34
Locatie: Winschoten

Bericht door Binjie »

ik dacht dat ik dit al geplaatst had maar blijkbaar is er nog een topic over lucifers en aanstekers :P

http://pijprokersforum.forum2go.nl/post ... ght=#53551

ik heb dit besteld voor mijn zippo

http://www.wannalight.com/kgm-vector-bu ... nsert.html

zelf heb ik de "zippo smaak" wel gehad tijdens mijn shag en sigaretten tijd dus wil dit liever voorkomen met mijn pijpen.

maar er schijnt nu zippo vloeistof te zijn waar bij je minder de geur en smaak krijgt en twijfel nog om dat eens te proberen.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Wat was je kwijt inclusief verzendkosten? En verzenden ze dit naar Europa? (misschien omdat het niet van Zippo zelf is, want dit bedrijf zegt geen Zippo's te mogen versturen naar Europa)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5207
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

belangrijk om bijsmaken te voorkomen bij zippobrandstof is om hem even te laten branden voor je hem effectief in contact brengt met je tabak. Op die manier kan de verbranding goed op gang komen en zijn alle benzinedampen die in het kapje van je zippo hingen kunnen verbranden/vervliegen.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Martin Romijn schreef:Ik gebruik sinds een paar weken een Old Boy en dat bevalt prima. Fijne aansteker.
Ik wil niet rottig doen, Martin :oops: . Maar die Old Boy was ook een van de aanstekers die ik heb gehad. Tot 2 x toe, zelfs, beide het model met al die pijpjes erin omdat ik het echt een heel mooie aansteker vond/vind. Waarvan (nadat de eerste het begeven had) het tweede exemplaar altijd braaf meereisde in een lederen hoesje. Mocht niet baten, ook versleten.

Een tip: let goed op die metalen stukjes achter het scharniertje. Daar treedt op den duur metaalmoeheid op. En zie die dingen dan maar weer eens te pakken te krijgen.

En het klepje wordt op den duur toch wat zwakker en fragieler.

Zorg er heel erg goed voor, Martin. Want het is echt een mooi ding. Maar... met nadelen. Voorzichtig mee omspringen, nooit laten vallen!!!!!!

Gebruikersavatar
Binjie
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 apr 2011 20:34
Locatie: Winschoten

Bericht door Binjie »

Gypscoprotheres schreef:Wat was je kwijt inclusief verzendkosten? En verzenden ze dit naar Europa? (misschien omdat het niet van Zippo zelf is, want dit bedrijf zegt geen Zippo's te mogen versturen naar Europa)
€12,20 ($17.05) heb ik betaald hier voor in totaal.
maar dit is dan wel ground shipping en dat duurt wel 3 tot 6 week voor het geleverd word.

Gebruikersavatar
Binjie
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 apr 2011 20:34
Locatie: Winschoten

Bericht door Binjie »

Winslow Collector schreef:
Martin Romijn schreef:Ik gebruik sinds een paar weken een Old Boy en dat bevalt prima. Fijne aansteker.
Ik wil niet rottig doen, Martin :oops: . Maar die Old Boy was ook een van de aanstekers die ik heb gehad. Tot 2 x toe, zelfs, beide het model met al die pijpjes erin omdat ik het echt een heel mooie aansteker vond/vind. Waarvan (nadat de eerste het begeven had) het tweede exemplaar altijd braaf meereisde in een lederen hoesje. Mocht niet baten, ook versleten.

Een tip: let goed op die metalen stukjes achter het scharniertje. Daar treedt op den duur metaalmoeheid op. En zie die dingen dan maar weer eens te pakken te krijgen.

En het klepje wordt op den duur toch wat zwakker en fragieler.

Zorg er heel erg goed voor, Martin. Want het is echt een mooi ding. Maar... met nadelen. Voorzichtig mee omspringen, nooit laten vallen!!!!!!
ik weet niet of dit de zelfde onderdelen zijn maar miss heb je hier wat aan
http://www.tecon-gmbh.de/index.php?cPath=239_802_818

Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Gypscoprotheres schreef:Wat was je kwijt inclusief verzendkosten? En verzenden ze dit naar Europa? (misschien omdat het niet van Zippo zelf is, want dit bedrijf zegt geen Zippo's te mogen versturen naar Europa)
Alleen Zippo zelf doet de verspreiding voor Europa, vandaar dat andere Amerikaanse bedrijven deze niet naar Europa mogen verzenden.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4040
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Winslow Collector schreef:
Martin Romijn schreef:Ik gebruik sinds een paar weken een Old Boy en dat bevalt prima. Fijne aansteker.
Ik wil niet rottig doen, Martin :oops: . Maar die Old Boy was ook een van de aanstekers die ik heb gehad. Tot 2 x toe, zelfs, beide het model met al die pijpjes erin omdat ik het echt een heel mooie aansteker vond/vind. Waarvan (nadat de eerste het begeven had) het tweede exemplaar altijd braaf meereisde in een lederen hoesje. Mocht niet baten, ook versleten.

Een tip: let goed op die metalen stukjes achter het scharniertje. Daar treedt op den duur metaalmoeheid op. En zie die dingen dan maar weer eens te pakken te krijgen.

En het klepje wordt op den duur toch wat zwakker en fragieler.

Zorg er heel erg goed voor, Martin. Want het is echt een mooi ding. Maar... met nadelen. Voorzichtig mee omspringen, nooit laten vallen!!!!!!
heb op een ander forum gelezen dat het een kwestie van opsturen is en de old boy wordt (vaak kostenloos) gerepareerd. Net als bij zippo dus.
Laatst gewijzigd door Martin Romijn op 11 mei 2011 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Mijn zippo komt ook uit de States en was zeker niet van een particulier en is zonder problemen per post hierheen gekomen.
Soms zetten ze er wel bij dat ze niet naar Europa vesrturen (omdat het blijkbaar niet mag van zippo) maar als je ze even een mailtje stuurt is het vaak geen probleem, tenminste, mijn ervaring op ebay.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Eliminator schreef:***maar als je ze even een mailtje stuurt is het vaak geen probleem, tenminste, mijn ervaring op ebay.
Wist ik niet, meestal sla ik dergelijke zoekertjes dan ook over. Goed om weten!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Bericht door derkbait »

Komt door de vloeistof die erin zit.. Mag formeel niet met de post.
Althans dat heb ik ervan begrepen, brandbare stoffen mogen niet per vliegtuig of zo. Moet per schip en dat is veel duurder... Wat ze doen is het anders verpakken en de gok wagen. Nu zal dat met enveloppenpost geen probleem zijn maar pakjes worden wel nagelopen hoor!!!
Ik heb door de gunstige dollarkoers ook erg veel verleidelijke dingen voor mijn hobby gezien daar voor prijzen die meer dan de helft minder zijn dan hier maar krijg het niet naar Nederland hoor!!!

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik ga denk ik mijn Zippo-inzet opsturen naar Zippo-Europe in Duitsland met de vraag naar een pipe-insert. Het schijnt dat je dan inderdaad een pipe-insert, maar ook je normale insert teruggestuurd krijgt. (volgens mij heb ik dit ook hier ergens op het forum gelezen, maar ook op verschillende Amerikaanse fora.)

Ik ga het erop wagen. Dan kan ik eindelijk mijn oude vertrouwde Zippo (die ik al sinds mijn sigaretrookstop in 2004 niet meer gebruik) weer gaan gebruiken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Good luck Gypsco, laat even weten als het gelukt is, er zijn er meer die twijfelen het zo te doen (Hagar was ook al van plan iets dergelijks te ondernemen).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5207
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Bericht door Massis »

Gypscoprotheres schreef:Ik ga denk ik mijn Zippo-inzet opsturen naar Zippo-Europe in Duitsland met de vraag naar een pipe-insert. Het schijnt dat je dan inderdaad een pipe-insert, maar ook je normale insert teruggestuurd krijgt. (volgens mij heb ik dit ook hier ergens op het forum gelezen, maar ook op verschillende Amerikaanse fora.)

Ik ga het erop wagen. Dan kan ik eindelijk mijn oude vertrouwde Zippo (die ik al sinds mijn sigaretrookstop in 2004 niet meer gebruik) weer gaan gebruiken.
dat is niet nodig!!!

Je kan gewoon de Belgische distributeur (of de Nederlandse indien je NL woont) contacteren. Die sturen je normaal kostenloos (hooguit verzendingskosten) een pipe insert op!

Gewoon even vriendelijk vragen aan Anita@v-k.be , dat is het email adres van Belgisch distributeur Vince & Koopmans.
van: Anita Everts Anita@v-k.be
aan: Massis <>
datum: 18 januari 2011 13:49
onderwerp RE: Zippo pijpaansteker insert


Beste

We sturen er eentje op per post.

Vriendelijke groeten

Vinche & Koopmans

Anita
Dat is overigens ook wat Zippo Duitsland je zal vragen te doen:
From: Nicole Roemer <NRoemer>
Date: 2011/1/18
Subject: WG: Zippo insert replacement

Dear Nick,

please ask our wholesaler Koopmans in Belgium for help.

You can reach him under 0032-89-865622 or via e-mail anita@v-k.be

Best regards,

Zippo GmbH

Nicole Römer

Gebruikersavatar
Binjie
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 apr 2011 20:34
Locatie: Winschoten

Bericht door Binjie »

tot mijn verbazing had ik mijn zippo butane pipe lighter insert vandaag al binnen terwijl het volgens de site pas over 3 tot 6 week zou zijn.
ik heb hem nog niet getest maar dat gaat morgen gebeuren.


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Bericht door hagar666 »

Hopla.... ik heb het gewoon gedaan.
Niks een tweede hands zippo aanschaffen en dan maar hopen dat je geen fake-model krijgt om vervolgens geen pipe-insert te krijgen van de jongens van Zippo.

Dus heb gisteren bij Haddocks een originele pipe-zippo besteld. Met een beetje mazzel morgen binnen.

Ok ik weet dat het misschien goedkoper kon..... (en daar ben ik opzich helemaal niet vies van) maar het was me te veel gedoe en was bang dat het allemaal met zo ging werken als ik zou hoppen.

Dus deze is het geworden:
http://www.haddockslightershop.com/nl/p ... aansteker/

8p
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

heb die anita van zippo belgie een mail gezonden,
haar reactie is:
zippo stuurt geen pijp inserts meer af om te ruilen,
en u kunt beter een nieuwe pijp zippo aanschaffen.....
en hem dan zelf wisselen.....

Plaats reactie