WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht door remi »

AfbeeldingAfbeelding

Oude en nieuwe verpakking.

Tot mijn verbazing nog geen recensie van deze super tabak, persoonlijk is dit mijn favoriet.
W.Ø. Larsen Mellow & Tasty. Een goede en uitgebalanceerde blend samen stellen, die rond en zacht is en tevens smaakvol, is voor weinig tabaksmelangeurs weggelegd. De balans tussen Black Cavendish, smaakvolle Virginia en een vleugje Burley is eminent. Aroma: Honing en Vanille (bron De oude leeuw)

Zoetrokers onder ons probeer deze super tabak eens geur uit het pakje en van de rook is heerlijk ook voor de omgeving.

€8,80 per pouch van 50gram best wel prijzig maar is het zeker waard in Duitsland al goedkoper gezien, Alleen niet gezien in blikken van 100gram ofzo.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht door remi »

Laat ik maar even een review erover schrijven voorzover ik dit kan. :)

De eerste keer dat ik met deze tabak in aanraking kwam was nadat ik deze besteld had bij deoudeleeuw.nl via hun internetshop. Had al 2x eerder een tabak van W.O. Larsen gekocht en gerookt dat ik deze moest proberen dus zo gezegd zo gedaan. Toen ik de bestelling toen der tijd eindelijk binnenkreeg en ik het pakje opentrok kwam er voor mij een overweldigende geur uit van goede vanille en inderdaad zoals omschreven staat ook een hint van honing, erg aangenaam en zou willen dat alle tabak zo lekker deden ruiken sommige ruiken namelijk nogal chemisch zoals in mijn ogen alsbo whisky dat doet.

Ik pakte mijn kleine big ben pijpje erbij de pijp waar ik overigens het meeste mee rook een redelijk kleine ondiepe en brede kop, ideaal dus in mijn bevindingen, pijp gestopt en toen kwam dat moment van aansteken een heerlijke vanille smaak gemengd met honing en nog meerdere smaken die ik niet kan omschrijven, In mijn beleving heerlijk en ook de omgeving kan er van genieten want als ik binnen rook en mijn moeder komt later thuis en ruikt het zegt ze meestal wel van oh dat ruikt wel lekker ook dat was niet verkeerd dus. Bij vuren hoeft meestal niet alleen het aansteken kost me meestal wel een paar lucifers, eenmaal aan komt er een lekkere volle rook uit. Tot zover mijn bevindingen, Ik ben echt een leek in dit soort dingen schrijven dus hoop dat iets is.

Heb het al vaker gezegd dit is mijn favorieten tabak tot nu toe echt de moeite waard ik zou zeggen probeer het eens.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
Male Securus
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 jun 2012 10:27
Locatie: Ardooie

Re: WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht door Male Securus »

Helemaal mee eens!
De tabak is niet zo overweldigend zoet, maar wordt door mijn omgeving als heel aangenaam ervaren.
Soms vind ik hem ietwat aan de lichtere kant, maar dat geeft niet. Rookt redelijk consistent tot op het eind...
Een lekkertje!
Omdat denken zo vermoeiend is, geven velen de voorkeur aan oordelen.

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht door The_Cigar »

Dit is een fijne tabak!
Hij bijt niet en rookt koel.
Het is aroma wat de klok slaat bij deze tabak.
Ik proef donker fruit, krenten en een hint van rum.
De tabak geeft me geen nicotinerush.
Aanrader.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pijpke
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2014 16:52

Re: WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht door Pijpke »

Dit vind ik ook een echt lekkere tabak. Deze koop ik wel vaker.
Mellow & Tasty klopt inderdaad; zacht voor de tong en een lekkere smaak.
Ruikt erg lekker in de pouch; niet te overdreven aromatisch naar mijn mening.
De verwachting die dat schept wordt wordt aardig waargemaakt tijdens het roken.
:sw

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht door remi »

Is deze nou uit de productie gehaald of verder gegaan onder een andere naam? Wie kan mij daarmee helpen?
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht door Arno »

remi schreef: 27 jan 2019 08:30 Is deze nou uit de productie gehaald of verder gegaan onder een andere naam? Wie kan mij daarmee helpen?
Is uit de productie gehaald en gaat verder onder de My Own Blend naam volgens de Oude Leeuw: https://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten ... prod=504#_
Afbeelding

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: WO Larsen - Mellow & Tasty

Bericht door remi »

Hoi arno,

Ja klopt dit heb ik gezien, maar is dit niet omdat larsen van de Nederlandse markt verdwenen is? Myownblend is toch van hajenius? En naar mijn idee vanwege de Nederlandse accijnzen niet echt aantrekkelijk om te kopen. Of zit ik fout.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Plaats reactie