Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 591
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Faab »

Ribbon schreef: 28 apr 2024 07:03 De Hamborger Veermaster zou ik in ieder geval nog een aantal jaartjes dicht laten. Die rijpt prachtig. ;)
Dat was ik ook van plan. Ik ben (nog) niet zo'n goot liehebber van (pure) Virginia, maar ik verwacht daarin nog te ontwikkelen. Gelukkig doen Virginia's in blik dat ook.

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1152
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door gewoon ik »

Faab schreef: 30 apr 2024 15:15
Ribbon schreef: 28 apr 2024 07:03 De Hamborger Veermaster zou ik in ieder geval nog een aantal jaartjes dicht laten. Die rijpt prachtig. ;)
Dat was ik ook van plan. Ik ben (nog) niet zo'n goot liehebber van (pure) Virginia, maar ik verwacht daarin nog te ontwikkelen. Gelukkig doen Virginia's in blik dat ook.
Woord van waarschuwing.
Indien je die rookt in pakweg 5jaar tijd en je smaak is ondertussen ge-evolueerd. Weet dat je opnieuw enige tijd moet wachten om dat te laten rijpen.
Ik ben begonnen om die hiatus nu aan te vullen door af en toe aan te kopen en te laten liggen.

En leer genieten van wat ongerijpte virginia ondertussen.

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 591
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Faab »

gewoon ik schreef: 30 apr 2024 16:19 Weet dat je opnieuw enige tijd moet wachten om dat te laten rijpen.
Ik ben begonnen om die hiatus nu aan te vullen door af en toe aan te kopen en te laten liggen.
Ik heb inmiddels wel een klein voorraadje opgebouwd sinds 2019. Maar wat aan de schaarse kant wellicht als ik het echt erg lekker ga vinden. Ik koop vaak bij een tabaksaankoop één of twee blikjes Virginia erbij om (voorlopig) weg te leggen.
gewoon ik schreef: 30 apr 2024 16:19 En leer genieten van wat ongerijpte virginia ondertussen.
Ja, dat is ook een goede tip. Dan leer ik ook beter proeven wat rijping met virginia kan doen.

Gebruikersavatar
Harkos
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 sep 2023 16:22
Locatie: Sint-Isidorushoeve
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Harkos »

Vandaag een toertje langs de Route du Tabac langs de Semois. Natuurlijk wat inkopen.
Prijzen zijn niet meer leuk, maar het sigaartje is prettig, ofschoon mijn standaard sigaartje iets aromatischer is.
De tabak moet ik nog proberen, maar iets te koud buiten en in de caravan wordt niet gerookt, zelfs geen paling :roll: .

Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2809
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Ik vind die sigaartjes top. Mijn kistje Vincent Manil is leeg, net als 't kistje van Joseph Martin.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Harkos
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 sep 2023 16:22
Locatie: Sint-Isidorushoeve
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Harkos »

oehoe schreef: 02 mei 2024 16:47 Ik vind die sigaartjes top. Mijn kistje Vincent Manil is leeg, net als 't kistje van Joseph Martin.
Dan adviseer ik eens Hoogeboom`s wilde cigarros No.4 te proberen, kosten meer dan de helft minder en smaken in vergelijking ook top (voor mij althans). Worden door diverse tabakszaken onder eigen naam aangeboden, maar Hoogeboom`s staat wel in het kistje gegraveerd.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 958
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Of eens een keer de sigaren van : van 't Veen proberen ? Google er maar eens op ...

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2809
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Van 't Veen heeft (h)eerlijke sigaren ook. Helaas is de online verkoop verboden inmiddels en is de website dan ook off line. Ik heb gelukkig nog 'n flinke voorraad half Corona's.

Ik ga de naam Hoogeboom onthouden echter. Bedankt voor de tip.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2809
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Vandaag de Big Ben Ranger ontvangen en ik ben er erg blij mee. Ik ben niet de beste fotograaf met 'n mobieltje maar toch de foto's hier.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Ametist
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 okt 2023 16:43

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Ametist »

Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe deze rookt.
Degene die zeggen dat ze niet gek zijn zijn vaak de vreemdste.

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Beginneling »

Een mooi model!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1128
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Chris »

Mooi bescheiden pijpje, veel plezier ervan!

PietGeniet
Berichten: 732
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door PietGeniet »

Mooie pijpje, veel plezier er mee.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Plaats reactie