Pijptabak uit Duitsland via internet.

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door DKatinas »

Oehoe, Marco, ik ben blij te lezen hoe jullie er in staan. Je vraagt je wel eens af hoeveel rokers zich bewust zijn van wat er allemaal speelt, gelukkig weten pijprokers vaak meer dan ze doen overkomen. Ik blijf nadenken over een counter-offensief.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2756
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door oehoe »

Binnenkort bij de aankoop van uien, bruine, witte, kidney en andere bonen (al dan niet gekocht in Duitsland) bij de kassa 'n app of uitgeprinte verklaring laten zien dat men 'n onderbroek met 'n door de overheid gecertificeerd koolstoffilter draagt.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door DKatinas »

Haha gat in de markt, onderbroek met koolstoffilter gaat niet stinken! :D Kun je overal de scheet/schijt aan hebben.

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Marco Lucien »

DKatinas schreef: 04 nov 2023 19:23 Oehoe, Marco, ik ben blij te lezen hoe jullie er in staan. Je vraagt je wel eens af hoeveel rokers zich bewust zijn van wat er allemaal speelt, gelukkig weten pijprokers vaak meer dan ze doen overkomen. Ik blijf nadenken over een counter-offensief.
Het overstappen van longfillers naar pijp blijkt een genadige keuze geweest te zijn.
Goede kans dat longfillers uiteindelijk tot uitzonderingen gaan horen.
Ik heb dan wel dé ultieme survival uitrusting, maar ga liever op de loop met blikken tabak dan een humidor op m’n rug. :mrgreen:
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Pieter »

oehoe schreef: 03 nov 2023 21:40 Ach, al die groenlinkse dom- en kortzichtigheid af en toe.
Je weet dat GroenLinks nog nooit in de regering gezeten heeft hè... Verantwoordelijkheid voor overheidsbeleid moet je bij coalitiepartijen leggen. Zo ook voor het beleid over tabaksimport en accijnzen, daar ging het in dit draadje toch over?

Waarom zijn overigens die meuk uit China en die winteraardbeien uit Nieuw-Zeeland hier het toonbeeld van de uitwassen van onze consumptiemaatschappij, maar ontspringt een luxeproduct als tabak die veroordeling?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Marco Lucien »

Pieter schreef: 04 nov 2023 21:25
oehoe schreef: 03 nov 2023 21:40 Ach, al die groenlinkse dom- en kortzichtigheid af en toe.
Je weet dat GroenLinks nog nooit in de regering gezeten heeft hè... Verantwoordelijkheid voor overheidsbeleid moet je bij coalitiepartijen leggen. Zo ook voor het beleid over tabaksimport en accijnzen, daar ging het in dit draadje toch over?

Waarom zijn overigens die meuk uit China en die winteraardbeien uit Nieuw-Zeeland hier het toonbeeld van de uitwassen van onze consumptiemaatschappij, maar ontspringt een luxeproduct als tabak die veroordeling?
Misschien wel omdat de Nederlandse tabak tamelijk smerig was.
Het dekblad van Nederlandse sigaren was bv zo smerig dat men er een zijden zakdoekje omheen vouwde en bij gebrek aan dure stoffen het rookuiteinde in cognac gedipt werd, niet ter verfraaiing van de smaak, maar ter camouflage van de vieze smaak.
Een beetje net zo als de uitjes diende op verrot geworden haring. 🙂
Nederland heeft géén goed tabaksklimaat.
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Pieter »

Maar dat is precies wat ik bedoel. Al die tabak legt ook een behoorlijk lange weg over zee af voordat het hier in Nederland eindigt. Hoe is het in die zin anders dan plastic uit China of fruit uit verre oorden?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Marco Lucien »

Pieter schreef: 04 nov 2023 22:48 Maar dat is precies wat ik bedoel. Al die tabak legt ook een behoorlijk lange weg over zee af voordat het hier in Nederland eindigt. Hoe is het in die zin anders dan plastic uit China of fruit uit verre oorden?
Ah, nu volg ik je wél!
Ik begreep je verkeerd.
Das een goede vraag ja, maar óók nogal politiek getint.
Ik mijd politiek als de pest, maar het antwoord ligt voor mij nogal voor de hand.
De dingen zijn tegenwoordig niet meer zoals ze altijd leken.
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5206
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Massis »

Heren, ik ga dit topic hier sluiten. Het heeft al lang niets meer te maken met het originele topic. Bovendien is het originele topic van jaren geleden ondertussen flink tegen onze regels.
Tot slot gaat de discussie hier ook wel héél erg de "zware kost" kant op, ik wil jullie dan ook vragen om de discussie daar dan ook verder te zetten.

Als je nog geen lid bent van "zware kost", kan je die toegang even via PB vragen, dan geef ik jullie de rechten daartoe.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gesloten