Wat paft de schot ? - deel 2

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
Asmodeus

Re: Wat paft de schot ? - deel 2

Bericht door Asmodeus » 30 jan 2019 19:00

Lekker Paasei, dat gaan we eens proberen. Rijstepap is een beetje ondergewaardeerd maar erg smakelijk.

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 05 feb 2019 21:04

Heb hier ook al een tijd niet gepost maar had vandaag een lekker en simpel recept Griekse kippen dijtjes. Dijtjes even In de pan bruinen met wat peper zout en paprika poeder. Dan met olijven, cherry tomaatjes en grof gehakte sjalotjes en wat verse tijm. Klein half uurtje in de oven en dan wat feta er overheen kruimelen en nog heel even terug in de oven. Met wat gebakken krieltjes en een salade met komkommer en rode ui en klaar.
Afbeelding
Foto van de oven voor het toevoegen van de feta.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 07 feb 2019 20:19

Vorige week las ik in De Volkskrant een recept voor klassieke duxelles. Normaal bak ik paddestoelen kort en heet maar hier ging het over bijna twee uur. Vandaag daarom 'risotto ai funghi' met lang gebakken kastanjechampignons, en voor de beet wat kort gebakken knolselderij en courgette. Erg lekker en weer een vleesloze dag gescoord.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 08 feb 2019 08:06

Dukdalf schreef:
07 feb 2019 20:19
Vorige week las ik in De Volkskrant een recept voor klassieke duxelles. Normaal bak ik paddestoelen kort en heet maar hier ging het over bijna twee uur. Vandaag daarom 'risotto ai funghi' met lang gebakken kastanjechampignons, en voor de beet wat kort gebakken knolselderij en courgette. Erg lekker en weer een vleesloze dag gescoord.
Dank voor deze bijdrage. Nu zit ik om 8 uur 's ochtends te watertanden met de gedachten aan Beef Wellington... :wink:

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 08 feb 2019 13:18

Ach, je moet maar denken dat een Wellington wel de moeite van een dag watertanden waard is :wink: .

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 08 feb 2019 13:31

Dat wel, maar het zal er wel niet in zitten vandaag.

Plaats reactie