Metal & Festivals

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
Eliminator
Moderator

Metal & Festivals

Bericht door Eliminator » 22 dec 2010 14:04

Om in een ander draadje niet te veel off topic te gaan, en omdat een forum met zo veel metal liefhebbers eigenlijk een dergelijk draadje hoort te hebben, hier dan het metal en festivals topic !
Arno schreef: Wel echt gaaf dat je op Dynamo 1988 bent geweest!! Ik heb nog een klein beetje video en audio materiaal van het optreden van Candlemass daar (andere hobby van me, bootlegs ^^) Mijn eerste Dynamo was meteen de laatste in Eindhoven in 1998...
Arno, jammer dat 98 je eerste Dynamo geweest is, dan heb je de hoogtijdagen van het eens zo mooie festival gemist, voor mij was 88 de eerste en één van de meest memorabele, klein, alleen voor opkomend talent en nog geen invloed van knakenpoetser Mojo !
Later is het alleen maar groter geworden, meer mensen, grotere bands en heeft het festival geen goed gedaan in mijn ogen.
Later kwamen er ook allerhande organisatie problemen en uiteindelijk door locatieproblemen is het helemaal over.
Ondanks dat ik vaak wat te klagen had toen het eenmaal groter werd ben ik toch vrijwel alle jaren geweest, tot uiteindelijk het doek viel.

Sindsdien al 10 een vaste Graspop Metal Meeting bezoeker, een erg leuk, gezellig en goed georganiseerd festival in Belgie, zeker een aanrader.

Tot slot nog even een bootleg vraag,... ik heb er vele gehad, maar met de overstap van het cassette bandje naar de cd, en later van de cd naar de mediaplayer is er niet veel meer van over.

Wel ben ik nog op zoek naar één bootleg, waarvan ik weet dat hij bestaat, maar nog nooit in mijn bezit heb kunnen krijgen.
Ik heb de hele digitale snelweg gehad, incl. digitale straatjes, weggetjes en steegjes, maar nog steeds zonder resultaat.

Mocht jij met jouw bootleg hobby nog ergens een ingang weten waar ik niet binnenkom, tapetraders onder elkaar weten misschien toch meer dan ik, zou je me heel, heel erg blij kunnen maken, met een opname van dit optreden:
Stevie Ray Vaughan in Ahoy Rotterdam 1988
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 22 dec 2010 14:07

Knal ik dit linkje ook nog even hier neer, leuk voor de metalheads onder ons:

The Biggest Circle Pit Ever

http://www.youtube.com/watch?v=ywb9pExfxq4
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 24 dec 2010 11:38

Dat heb je vaker met festivals, worden ze groter dan is er ook minder aan. Paar maanden geleden was ik naar Baroeg Open Air geweest en dat was echt supergezellig! :D Hoewel het op Graspop ook altijd leuk is. Vooral de omwonenden waar je altijd gezellig op hun oprit kan ontbijten/drinken :) Ben er alleen al een paar jaar al niet meer geweest. Qua prijs is het elke maal weer een hap uit het vakantiebudget plus dat ik niet meer zo hou van kamperen met z'n allen daar plus dat het geluid van bands (vooral in de tenten) vaak abominabel is..
Over Stevie Ray Vaughan, dat is inderdaad een verdomd zeldzame bootleg. Ik heb maar 1 iemand kunnen vinden die hem zo had. Alleen, zijn post kwam uit 2007 en de link was al verlopen.. Ik heb hem gemaild maar heb nog geen reactie..

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 24 dec 2010 12:16

Ik heb ook eens ooit een torrent bestandje gevonden op het net van dat optreden, die werkt ook niet meer, misschien wel dezelfde ?!
Ook ik heb er een mailtje aan gewaagd, alleen nooit reactie gehad.

Ik blijf gewoon hopen, zeker omdat hij er dus wel is !
Ik heb ook een tapetrader gevonden die hem heeft alleen daar is ie niet te krijg of te koop !
Alleen ruilen tegen materiaal van SRV wat hij nog niet heeft, en hij heeft vele honderden bootlegs van hem, dus dat gaat nooit lukken !
Snetver !
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 24 dec 2010 12:28

Nee het is geen .torrent bestandje :wink: Maar oh, ik heb zo'n hekel aan die gozers.. "Nee ik wil alleenmaar ruilen.." Kom op zeg.. Anyway, ik hou je op de hoogte mocht ik een reactie krijgen!

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 24 dec 2010 12:29

Nu al bedankt voor de moeite Arno, ik duim vrolijk mee !
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 26 dec 2010 10:07

Hohohohohooooo, hier nog een Kerst-cadeautje :wink:

Stevie Ray Vaughan - 1988-06-19 Ahoy Hallen - Rotterdam, Holland

http://d01.megashares.com/index.php?d01=9IvJJBS

Disc 1

1. Scuttle Buttin' - cuts in
2. Say What
3. Look At Little Sister
4. Looking Out The Window
5. Ain't Gone 'N' Give Up On Love
6. You'll Be Mine
7. Mary Had A Little Lamb
8. Tell Me

Disc 2

1. I'm Leaving You (Commit A Crime) - cuts in
2. Superstition
3. Willie The Wimp
4. Cold Shot
5. Couldn't Stand The Weather
6. Life Without You
7. Come On (Part III)
8. Voodoo Chile (Slight Return)

AUD B-

drfretboard

Bericht door drfretboard » 26 dec 2010 13:23

Ho es! 8)

endevos

Bericht door endevos » 26 dec 2010 20:45

Mweh, das ne rar, hoe unrar je dat nu weer...

Ik was zo content, joepie nog meer Stevie.
Dan is het eindelijk gedownload en kan ik het nog niet beluisteren.
Ik kan het "unrar-en" natuurlijk nog altijd op het internet opzoeken, maar als iemand het weet is informatie altijd welkom :D.
(vergeef me mijn gemakszuchtig trekje aub. :P )

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 26 dec 2010 23:13

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 27 dec 2010 01:12

:shock: holy crap ! :shock:

Da's m'n mooiste cadeautje deze kerst !

Arno, waanzinnig bedankt, HET enige optreden van Stevie waar ik bij ben geweest en nooit de bootleg van heb weten te vinden, als je weet hoe lang ik hier naar zoek zul je begrijpen dat ik geen woorden kan vinden die mijn dankbaarheid voldoende duidelijk kunnen maken.

Meer dan THANKS komt er vooralsnog niet uit, maar dan wel uit de grond van m'n hart !!!
Afbeelding

jurgen
Contacteer:

Bericht door jurgen » 27 dec 2010 05:07

ik was dit jaar ook op graspop maar voor volgend jaar heb ik nog niets gepland.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 27 dec 2010 13:05

Eliminator schreef::shock: holy crap ! :shock:

Da's m'n mooiste cadeautje deze kerst !

Arno, waanzinnig bedankt, HET enige optreden van Stevie waar ik bij ben geweest en nooit de bootleg van heb weten te vinden, als je weet hoe lang ik hier naar zoek zul je begrijpen dat ik geen woorden kan vinden die mijn dankbaarheid voldoende duidelijk kunnen maken.

Meer dan THANKS komt er vooralsnog niet uit, maar dan wel uit de grond van m'n hart !!!
You're welcome :wink: Ik moet zeggen dat voor een audience recording B- de opname absoluut niet slecht klinkt! Had hem gisteren geluisterd op de ingebouwde speakertjes van mijn laptop maar het klonk goed :)

endevos

Bericht door endevos » 27 dec 2010 14:30

Danku wel, het is gelukt via www.winrar.be (hehe).

Stevie Ray Vaughan rules!!! :D
jammer dattie in het verkeerde vliegtuig is gestapt :( :(

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 27 dec 2010 15:03

endevos schreef:

Natuurlijk, had ik kunnen zien :P

Yup, helaas gebeurd dat wel vaker met goede gitaristen.. Buddy Holly, Randy Rhoads, Naja, SRV had geen vliegtuigongeluk maar een helicopterongeluk.

endevos

Bericht door endevos » 27 dec 2010 15:10

Arno schreef:
endevos schreef:

Natuurlijk, had ik kunnen zien :P

Yup, helaas gebeurd dat wel vaker met goede gitaristen.. Buddy Holly, Randy Rhoads, Naja, SRV had geen vliegtuigongeluk maar een helicopterongeluk.
Juust... geheugen moest effe opgehelderd worden, dank daarvoor.
Nog een geluk dat ik niet zo'n kemel schoot als de persoon die ik hoorde zeggen: "Jimi Hendrix, ja ik ken die... Die heeft toch nog op de begrafenis van Michael Jackson gespeeld..."
Die persoon daalde ettelijke mijlen in mijn achting :P

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 27 dec 2010 17:30

"Jimi Hendrix, ja ik ken die... Die heeft toch nog op de begrafenis van Michael Jackson gespeeld..."

Whoehahaha,.... LOL

@ Arno:

inderdaad viel de kwaliteit me nog alles mee, maar ook al had die wel bagger geweest, het ging me echt om DIT optreden, goede opnames heb ik voldoende, ben er echt heel erg blij mee !
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon » 28 dec 2010 10:28

Hier nog een metaalliefhebber. Ik ben momenteel aan het uitzoeken welk festival me volgend jaar het beste schikt. Opties zijn: Graspop, Hellfest, W:O:A en PartySan.

Verder ben ik als medewerker van Baroeg natuurlijk aanwezig op Baroeg Open Air. :D

np: Morbid Angel - Domination

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 28 dec 2010 12:21

Ik hoop op GMM volgend jaar toch zeker één keer een Marqee blauw te kunnen zetten van pijptabakrook, daarover tzt meer.
Maar een PRF metal meeting lijkt me reuze gezellie :)
Afbeelding

hagar666

Bericht door hagar666 » 30 dec 2010 00:03

Hopla.....laat ik ook eens inhaken in deze topic.
Zie dat jullie al aardig bezig zijn geweest.....Stevie in Ahoy.......auw.....was ik daar maar bij geweest....helaas...
Maar damn die gozer rules!!

En komend jaar voor de zoveelste keer, samen met Eliminator naar Grazzzzpop!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

hagar666

Bericht door hagar666 » 30 dec 2010 00:08

Robb schreef:Hier nog een metaalliefhebber. Ik ben momenteel aan het uitzoeken welk festival me volgend jaar het beste schikt. Opties zijn: Graspop, Hellfest, W:O:A en PartySan.

Verder ben ik als medewerker van Baroeg natuurlijk aanwezig op Baroeg Open Air. :D

Afgelopen jaar hebben wij de diverse festivals onder de loep genomen, naar een jaar slechte line-up op GMM.
Maar we kwamen toch weer uit om Grazzzzpop.
Leuk, gezellig, redelijk aan te rijden, goed voedsel, goed santitair en die belgen zijn zo aardig....... het voelt gewoon als thuis komen.

Dus ook dit jaar weer in 3 dagen naar de kloten gaan onder het genot van muziek, drank, eten, vrouwen en een sigaar dan wel niet een pijp in het hoofd!

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 30 dec 2010 00:53

Inderdaad, geen onbelangrijk voordeel, normaal sanitair met stromend water, iedereen die wel eens op de Dixie's bij DOA heeft gezeten weet waarom !

Drie dagen vette hap en je bent toch genoodzaakt er een aantal keer gebruik van te maken :D

Maar al met al is het gewoon een leuk en relaxt festival (nee, 'k heb geen aandelen) :wink:
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres » 30 dec 2010 10:09

Robb schreef:Hier nog een metaalliefhebber. Ik ben momenteel aan het uitzoeken welk festival me volgend jaar het beste schikt. Opties zijn: Graspop, Hellfest, W:O:A en PartySan.

Baroeg! Da's dichtbij. :P Ik heb daar een aantal maanden terug nog gestaan met m'n band.
Afbeelding

hagar666

Bericht door hagar666 » 30 dec 2010 10:11

Gypscoprotheres schreef:

Baroeg! Da's dichtbij. :P Ik heb daar een aantal maanden terug nog gestaan met m'n band.
Vertel vertel....welke band?

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres » 30 dec 2010 10:14

Houwitser. Zal ff een yoetoep erbij zoeken.

:

http://www.youtube.com/watch?v=twwcNJ9ugMU

Voor sommigen zal dit echte herrie zijn. :P
Afbeelding

Johan

Bericht door Johan » 30 dec 2010 10:42

Hellfest ziet er interessant uit...
'ben er een paar jaar geleden geweest, toen de Cavalera Conspiracy oude Sepultura nummers inzette, kreeg ik toch een brokje in m'n keel...

hagar666

Bericht door hagar666 » 30 dec 2010 10:51

Johan schreef:Hellfest ziet er interessant uit...
'ben er een paar jaar geleden geweest, toen de Cavalera Conspiracy oude Sepultura nummers inzette, kreeg ik toch een brokje in m'n keel...
Zekers......ware het niet dat de grote namen ook op Graspop komen....scheelt 500km rijden. :D

Ribbon

Bericht door Ribbon » 30 dec 2010 12:28

Het zal uiteindelijk wel graspop worden voor mij. Hellfest heeft voor mij persoonlijk een betere line-up, maar als autoloze metalhead wordt het toch een beetje lastig. Ik ben 3 maal eerder naar graspop gegaan, en het is me altijd wel bevallen. Ik vind het altijd wel relaxed dat ze Leffe op de tap hebben daar (en ook nog voor een schappelijke prijs).

Mijn voorlopige lijstje voor de komende editie in willekeurige volgorde: Scorpions, Ozzy (voor het te laat is), Masters of Reality, Angelwitch, Firewind, Spiritual Beggars, Triptykon, Electric Wizard en Rob Zombie.

@Gypscoprotheres: Volgens mij was ik toen niet aan het werk. Met welke bands speelde je toen nog meer?
Laatst gewijzigd door Ribbon op 30 dec 2010 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 30 dec 2010 12:31

Kwam vroeger veel in de baroeg, laatste jaren niet zo heel veel meer, de leeftijd gaat mee spelen :wink: , afgelopen jaar alleen met Holy Moses geweest, leuk for ol' time sake !
BOA wil ik nog wel eens komen aanwaaien
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres » 30 dec 2010 12:42

Johan schreef:Hellfest ziet er interessant uit...
Ik heb er alleen een DVD van gezien. VET! Al die oude nummers, van de tijd dat Sepultura nog bruut was.
Afbeelding

Plaats reactie