Boten en varen

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
pijpliefhebberrobin

Boten en varen

Bericht door pijpliefhebberrobin » 25 mar 2011 19:20

ik vaar soms met het jacht van mijn ouders. en met mijn zeilboot van het type woodpecker. ik mezelf ook al met pijp op het jacht achter het roer staan. ;p
The eagle flies alone!

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 25 mar 2011 20:30

Er zijn een paar zaken in je leven waar je 2x blij mee bent. Een boot is er een van.

Mus

Re: boten en varen.

Bericht door Mus » 25 mar 2011 20:38

pijpliefhebberrobin schreef:met pijp op het jacht achter het roer staan. ;p
Gebruik dan wel een pijpendekseltje, anders gaat je pijp snel te heet branden. ;)

Mijn botenervaring beperkt zich tot een paar veerboten: twee keer Puttgarden (D) - Rødbyhavn (DK) v.v. en één keer Helsingør (DK) - Helsingborg (S) v.v.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 25 mar 2011 20:49

Varen en zeilen zijn leuke bezigheden. En pracht kans trouwens om je pijp in het water kwijt te raken.

superpelic
Contacteer:

Bericht door superpelic » 26 mar 2011 10:48

ik mag meestal matroos spelen op het schip van mijn schoonvader...
“If you are going through hell, keep going.”

Turin

Bericht door Turin » 26 mar 2011 11:59

Wij hebben een Zodiac Serie 1 met een 25 pk Evinrude.
Maar nu geen geld om de motor op te knappen Brandstof pomp is defect en de ontsteking staat niet op tijd. en de kindjes zijn nu nog te klein om te gaan varen maar wel veel gedaan.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

pijpliefhebberrobin

Bericht door pijpliefhebberrobin » 26 mar 2011 14:32

mijn ouders hebben een bijzondere barkass. zonder kuip en het was een bouwpakket. zie je niet vaak in die wereld.
The eagle flies alone!

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 26 mar 2011 19:25

Vroeger veel gevaren, mijn ouder hebben destijds twee jachtjes gehad (nee niet tegelijkertijd :wink: ) en daar heb ik al jong veel ervaring op opgedaan, nog steeds heeft het mijn interesse, maar vanwege de hoge kosten eigenlijk nooit echt overwogen er zelf aan te beginnen.

Nog wel huur ik eens per jaar (soms 2 jaar) een zeilboot om eens lekker uit te waaien en actief te watersporten.
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard » 26 mar 2011 19:26

robvoorburg schreef:Varen en zeilen zijn leuke bezigheden. En pracht kans trouwens om je pijp in het water kwijt te raken.
Ervaring mee?

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman » 26 mar 2011 19:48

Mijn ouders hebben zeilboten gehad, en ik ben voor een fors deel op het water opgegroeid (leerde met enige haperingen zeilen in een vouwkano voor ik kon fietsen of zwemmen). Ik heb niet zo'n geweldige herinneringen aan het ferme onderhoud in de winter, reden om nooit echt een eigen boot te willen hebben. Al vraag ik me wel eens af of ik nu nog zo soepel met een boot zou kunnen omgaan...
Als ik zeker zou weten dat ik daarna niet terug hoefde naar een normale baan zou ik wel wat voelen voor solo de wereld rond.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 26 mar 2011 20:14

drfretboard, meevaren en meezeilen. Maar er is een gezelligheid op het water en in de havens die mij aanspreekt.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 26 mar 2011 23:38

robvoorburg schreef:Maar er is een gezelligheid op het water en in de havens die mij aanspreekt.
Dat is voor een groot deel waar, zo lang iedereen relaxt is heerst er een soort van 'we zijn allemaal vrienden'-gevoel, gezellig babbelen aan de steiger, handje opsteken bij het elkaar passeren, vriendelijkheid te top.

Echter wel een vriendelijkheid die zondagmiddag rond een uur of vijf overslaat ik een soort van blinde gekheid, dan is het weekend voorbij en wil iedereen als eerste thuis zijn, als er dan tientallen jachten gesluist moeten worden is de vriendelijkheid ver te zoeken, die het eerst komt het eerst maalt gaat dan niet meer op, dan varen ze elkaar bijna doormidden en gaan ze elkaar soms zelfs met de pikhaak te lijf (sorry mensen, dat ding heet echt zo) om één sluisgang eerder aan de andere kant te zijn dan de rest !

Dat zijn tenminste ervaringen die elke week de reveu passeerden een ruime 20-tal jaren terug,.... en gezien de verandering van mentaliteit op de weg zal dat de afgelopen jaren vast niet minder geworden zijn.
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres » 27 mar 2011 00:22

Ik heb als kind een aantal jaar mijn eigen roeiboot (geen opblaasboot, maar eentje van polyester en dat maakt veel indruk op iemand van 10 jaar haha) gehad. Ieder weekend en als het kon ook nog door de weeks zat ik op het water. Geweldig vond ik dat. :)

Mijn vader is meer dan 30 jaar lid van een watersportvereniging die zich voornamelijk bezighoudt met visserij. Daar ben ik soort van opgegroeid.
Afbeelding

Schieper

Bericht door Schieper » 27 mar 2011 10:00

ha ha eliminator. Wat een treffende observatie. Zelf heb ik het niet zo op dat gedoe in nederlandse haventjes. Ik heb wel een keer motor pech gehad en de boot op zeil terug gevaren. Dan valt het begrip, de hulpvaardigheid en het zeemanschap van "ons zeilers" in de zeeuwse sluizen idd enorm tegen.

St Patrick

Bericht door St Patrick » 27 mar 2011 17:50

Ik ben aan het water opgegroeid. Mijn ouders hebben nooit een boot gehad. Op de visserboot van mijn vader na dan. Dit was een stalen roeiboot, ZONDER, motor en LOEIzwaar... Pfff... Roeien heb ik op dat kreng wel geleerd, maar zeilen en waterskieen samen met mijn vriendjes... Nu ga ik net als Eli een paar keer per jaar zeilen.. Met collega's van kantoor Skutsesilen, met mijn oude buurman op een mooie oude botter zeilen en vissen, en natuurlijk met mijn jeugdvriend op de katamaran zeilen... Heerlijke bezigheid en erg gezond voor je lijf en verstand...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

tweetakt [*RIP*]

Bericht door tweetakt [*RIP*] » 28 mar 2011 00:55

Mijn (fijne) buren zijn binnenvaartschippers en hebben me vandaag verteld dat ze over 2 weken een ander schip krijgen. Gelijk een uitnodiging erbij om eens een keertje mee te varen met 1200 paardekrachten. Het huidige schip met haar prachtige 12 cylinder Caterpillar was al een genot maar die nieuwe gaan we zeker ook proeven.

Heerlijk zulke buren: Als ik een motor laat proeflopen in mijn werkplaats lijkt het wel muziek in hun oren :D
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Plaats reactie