Darten

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
Tobias Tobit

Re: Darten

Bericht door Tobias Tobit » 25 jul 2016 00:29

Phil Taylor wist even niet meer wat er gebeurde. Zo stond het 5-4 en hij knipperde een keer met zijn ogen en hij stond 5 legs achter. Toernooi op zich viel wat mij betreft erg tegen. Bijna alle spelers kwamen niet aan hun normale niveau. Echt veel vreemde afzwaaiers gezien. Mogelijk dat de omstandigheden erg lastig waren. Nou ja op naar de volgende grote beker voor Mighty Mike. Hij zei zelf al misschien win ik ze wel allemaal dit jaar.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 25 jul 2016 09:00

Het is een prachtige zaal, maar de temperatuur op het podium schijnt bizar te zijn, misschien heeft dat invloed gehad.
Maar je hebt gelijk dat niemand echt zijn a-game heeft kunnen spelen, of heeft hoeven spelen (van Gerwen: 'heb de derde versnelling nog niet verlaten' LOL)
Afbeelding

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 25 jul 2016 10:21

Even terzijde: ik vind het erg leuk om Steve Beaton weer rond te zien stappen op dit soort toernooien. Toen ik nog een kleiner Wowbaggertje was, en mijn eerste Lakeside op de BBC keek in 96 was hij toch wel de man.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 25 jul 2016 12:20

Inderdaad leuk hem nog steeds op dit niveau te zien spelen, hij zat echt in de buurt nog, hij had zomaar verder kunnen komen.

Vorig jaar een toernooi ergens, weet even niet meer uit mijn hoofd welke het was waren er nog meer van de BDO/oude garde, Wolfie, The Viking, echt leuk die mannen weer eens te zien.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 31 jul 2016 00:17

Wat een geweldenaar is het toch ook hé,..... zes legs, minder dan 10 minuten :mrgreen:
http://www.msn.com/nl-nl/sport/meer-spo ... ailsignout
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 01 aug 2016 23:35

Toch wel geinig, een beetje pijltjes gooien :mrgreen:

Hupla, het volgende record is gesneuveld,........... excl. invitatietoernooien (Premier League e.d.), sponsorgelden enz., enz.

http://www.rtl7darts.nl/nieuws/980/nieu ... an_gerwen/
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 25 sep 2016 22:26

19 Titels in 2016, in de eerste "Champions league of Darts" mocht het even niet, twee maal klappen gehad van de oude meester.

Jammer voor MvG, maar wel geweldig om te zien dat Phil, ondanks de elk jaar weer stijgende gemiddelden, nog steeds mee kan en bij vlagen nog altijd heer en meester kan zijn.
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel » 13 nov 2016 22:52

Ik erger mij enorm aan de commentaren van de heren Stompé en Scholten tussen de wedstrijden door.
Zo denigrerend en laag bij de gronds.
Lekker makkelijk je geld verdienen veilig en wel achter een desk.
Echter zie ik ze zelf nooit een pijl gooien op grands slams.
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 13 nov 2016 23:42

Bommel schreef:Ik erger mij enorm aan de commentaren van de heren Stompé en Scholten tussen de wedstrijden door.
Zo denigrerend en laag bij de gronds.
Lekker makkelijk je geld verdienen veilig en wel achter een desk.
Echter zie ik ze zelf nooit een pijl gooien op grands slams.
Ik erger me vooral aan het commentaar tijdens de wedstrijden. Vaak zitten ze te kletsen en missen ze een cruciale worp.. Helaas ben ik te lui om dan op de computer op zoek te gaan naar een Britse live-stream..
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 14 nov 2016 00:10

Toch is dat vaak wel de moeite waard Arno.

Ik snap donders goed wat de heren bedoelen, al was het maar door het enthousiasme van de Engelsen.

Toch een kleine site-note, ik geef toe dat het makkelijk verdienen is voor de heren aan tafel, maar eerlijk is eerlijk, ze zitten er niet helemaal voor niets.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roland_Scholten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Co_Stomp%C3%A9

Ik zou de lijstjes toch eens bekijken, het is niet te vergelijken met de kanonnen die nu het veld domineren, maar toch, wel degelijk major-titels, EK, UK-open, World Cup.

Het is zeker geen aanval hé heren, integendeel, maar wil toch graag een discussie van jaren geleden tussen mijzelf en mijn neef (beide fanatiek darts liefhebbers) oprakelen.
Ook hij was vrij negatief over Co, logisch, wat heeft hij op TV nou wel helemaal gepresteerd.
'deze leg had ik ook van hem kunnen winnen' kwam er wel eens langs,.... en dat hadden we beide gekund, alleen praten we dan over één leg.

We hadden het toen nog niet over gemiddelden van boven de 100, 80 was destijds al knap.
En JA, dat konden wij ook, alleen geen volle wedstrijd !

Hij heeft jarenlang op de WK's mee mogen spelen, dat was niet omdat het zo'n fijne gozer was, nee, dat was omdat hij het verdiende.
Op de TV toernooien heeft hij nooit zijn beste spel kunnen spelen (publiek, camera's, het lijkt makkelijk, maar geef het je te doen).
Maar de vloertoernooien domineerde hij destijds, je moet je punten echt halen anders kom je er niet.

Toch komt het makkelijk over, klinkt het soms te negatief, ik snap de negativiteit echt wel.

Maar waar IK me dan weer meer over erger (deze week nog niet aan de orde geweest) is het goedbedoelde commentaar van een bekende voetballer die ze er ook wel eens bijgehaald hebben in het verleden 'omdat hij ook wel eens een pijltje gooit' :roll:

Het gaat mij meer om het commentaar wat ze geven, niet zo zeer wat ze bereikt hebben,..... een laatste vergelijk met de Engelse televisie, veel leuker, spontaner en enthousiaster,..... maar ook daar zit een Wayne Mardle, geweldige leuke gast, maar ook geen groot major kampioen.

Maar even los van de commentaarbox, was weer een mooie darts avond, waarschijnlijk drie Nederlanders door naar de volgende ronde zoals het er nu uitziet.
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel » 14 nov 2016 10:47

Bedankt Eli voor de achtergrond info en ja die heren kunnen natuurlijk wel een pijltje of wat in het bedoelde vakje gooien en dat bedoel ik dan ook niet.
Mij ging het er om dat de heren vaak te denigrerend en zonder respect commentaar geven op spelers die wel in dat toernooi voor het bord staan.
Hoe respectvol de spelers hun commentaar geven over hum eigen wedstrijd tov hun tegenstander en hoe laag zij dat doen verdient geen schoonheids prijs.
Dan denk ik waar zijn jullie,gebleven, los van de verdiensten uit het verleden.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 14 nov 2016 12:10

Eens.
Afbeelding

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis » 13 dec 2016 21:03

na maandenlang op kantoor met een goedkoop versleten setje messingdarts te gooien heb ik van de week te horen gekregen dat ze mij een half jaar gaan verlengen bij de klant (ipv tot eind deze maand). Dan toch eindelijk maar eens een eigen setje darts aangeschaft, namelijk Red Dragon Amberjacks (90% tungsten, 24g).

Benieuwd of dat een effect gaat hebben op mijn spel.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 17 dec 2016 21:45

Zo het WK is weer begonnen en gelijk goed. Ik kijk nu de partij Reyes - vd Bergh super hoog niveau en spanning tot de laatste leg. Als dat een voorbode is voor de rest van het toernooi gaan we een mooie tijd tegemoet.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 29 dec 2016 00:36

Mooi toernooi weer met enkele fantastische wedstrijden, wat verschrikkelijk jammer dat van der Pas een Andersen treft in zijn allerbeste doen.
Dan nog steeds kansen afdwingen en elke set spannend zien te krijgen getuigd van grote klasse.

Dat gezegd hebbende even iets anders.

Zoals jullie weten ben ik groot passief fan en heb ik zelf vele jaren actief darts gespeeld, ook al ver voor de van Barneveld tijd.
Toen nog geen RTL7Darts, maar laat in de nacht op de BBC.
Ik vond altijd wel een weg de grote toernooien te volgen. Dat laatste is met de komst van het internet natuurlijk alleen maar makkelijker geworden. Iedereen kan, soms met wat moeite, het darts volgen.

Vanmiddag, tijdens de pot van Kim Huybrechts (BE) tegen Max Hop (DE) hoorde ik iets opvallends.

Max Hop, Duitser, heeft wat moeite de volgende stap vooruit te zetten, terwijl Duitsland heel veel aandacht, tijd en dus geld, investeert in darts. Alle grote toernooien worden er op TV uitgezonden. Ze zitten hem op de huid om het maar zo te zeggen.

In Belgie schijnt dat he-le-maal het geval niet te zijn, terwijl Kim Huybrechts die stap reeds achter zich heeft liggen, die is in staat grootse dingen te doen.

'Leeft' darts echt helemaal niet in Belgie ?
Afbeelding

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 29 dec 2016 10:25

Was gisteren weer een mooie wedstrijd van Barney. Hij maakte het zichzelf wel onnodig moeilijk door niet aan zijn niveau van de eerste twee wedstrijden te komen. Lewis is blijkbaar toch een angstgegner voor hem. Gelukkig wist hij met vlagen en op belangrijke momenten toch zijn enorme ervaring aan te spreken en uiteindelijk zelfs zijn geliefde dubbel 16 weer te vinden. Ik heb zitten genieten en kan niet wachten op de rest van het toernooi. De strijd om de titel zal hevig zijn dit jaar. De klasse waarmee Anderson en Barney staan te gooien maakt hen zeker ook titel kandidaten plus de usual suspects dat wordt vuurwerk!

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 31 dec 2016 09:23

Dat wordt nog een hele spannende halve finale zo voor onze landgenoten. Ik zou geen voorspelling durven te geven.

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 31 dec 2016 09:40

Ik geef wel een voorspelling: in ieder geval een Nederlander in de finale. Hoef ik geen Nostradamus voor te zijn[emoji1]

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 31 dec 2016 09:44

Tobias Tobit schreef:Ik geef wel een voorspelling: in ieder geval een Nederlander in de finale. Hoef ik geen Nostradamus voor te zijn[emoji1]
Wijsneus. :mrgreen:

Asmodeus

Bericht door Asmodeus » 31 dec 2016 10:03

Tobias Tobit schreef:Ik geef wel een voorspelling: in ieder geval een Nederlander in de finale. Hoef ik geen Nostradamus voor te zijn[emoji1]
Dat is net zo zeker als de slimme HR radiatorfolie van TonZon

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 31 dec 2016 12:46

:lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 02 jan 2017 00:10

Mooier dan dit kan niet,... maar dat dachten we enkele jaren geleden ook wel eens en zie hier.
Vraag me af waar dit stopt,... negen darters knallen net zo lang het iemand niet lukt en dus verliest ?

Anderson heeft dit toernooi dingen laten zien dat ik dacht "zijn tegenstander moet van heeeeele goede huize komen" en zie vanavond wat een pot van Gerwen speelt en laat dat zijn tegenstander zijn morgen.

Als ze beide dit niveau halen moet het mooiste vuurwerk nog komen dit jaar.

Heb er nu al zin in (jammer dat er eerst een dag werken tussen zit :( )
Afbeelding

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 02 jan 2017 00:49

Wat een ongelooflijke niveau haalden van Gerven en van Barneveld vanavond. Echt niet gewoon meer. Er was al geen Engelsman meer te bekennen in de halve finale en vanavond heeft Nederland de Engelsen laten zien hoe een darts wedstrijd eruit hoort te zien. Er is nu nog 1 Schot die MVG van zijn tweede wereldtitel kan afhouden. Ik wens hem veel succes morgen. Als van Gerwen morgen hetzelfde niveau haalt is het een on begonnen taak voor Anderson. Ik kijk ook uit naar de wedstrijd morgen. Hopelijk spelen beide spelers hun beste spel, dan krijgen we een knaller van een finale die nog niet eerder is vertoond. We zullen het zien!

Bommel

Bericht door Bommel » 02 jan 2017 22:05

Zit ik op het puntje van de bank?.......?.......
Ja ik zit op het puntje van de bank.
En nu maar hopen dat ik er niet vanaf donder..
Afbeelding

PhilipV

Bericht door PhilipV » 02 jan 2017 22:25

MVG is wel op dreef!

Sent from my iPad using Tapatalk
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 02 jan 2017 22:35

Wat een pot weer zeg. En dat is de 6e set alweer....
Ik had vooraf verwacht dat het stukken moeilijker zou worden tegen Anderson.
Laatst gewijzigd door Wowbagger op 02 jan 2017 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn » 02 jan 2017 22:36

Kat in 't bakkie!!

Nu nog even een 9 darter.....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 02 jan 2017 22:38

Martin Romijn schreef:Kat in 't bakkie!!

Nu nog even een 9 darter.....
Ja! Op de triple 20-triple 19-bull's eye (3x herhalen)-manier!

Bommel

Bericht door Bommel » 02 jan 2017 23:37

Kijk organisatie van de sportman/vrouw van het jaar.

Hier is hij.......

Afbeelding
Afbeelding

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 02 jan 2017 23:38

=D> Wat een klasbak. Overigens ook credits aan het adres van Anderson, altijd al een sympathieke vent gevonden en vandaag bewijst hij dat weer.

Plaats reactie