Rust

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
Blue Brain
Contacteer:

Rust

Bericht door Blue Brain » 11 nov 2009 10:22

Heerlijk het rustig moment !!
Hierbij heb ik het over het lekker nietsen, lekker met een pijp onderuit in de luie stoel en je overgeven aan je fantasiewereld, de dromen, de muze, de wereld waarin je plannen en creaties ontstaan.
De wereld tussen licht en donker, de wereld bij de houtkachel.
Van heerlijkheden gesproken !!!!!
JEF
Pluk elke dag...... het kan je laatste zijn.

boyenne

Bericht door boyenne » 11 nov 2009 13:14

Heerlijk, daar hou ik ook van.

Ik denk met mij vele andere pijprokers.
boyenne Afbeelding

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder » 11 nov 2009 15:18

Dromer ... !
als je daar elke dag tijd voor kan maken, of beter nog, vinden .... dan ben je op het goede spoor ...
onwillekeurig denk ik daarbij aan nonnen en paters
stokoud worden ze, bij gebrek aan sleet ...
en mijmeren wakkert de creativiteit aan, Jef ...
zes keer in gedachten maken, en dan 't mes erin :)
that 's the spirit

Blue Brain
Contacteer:

Bericht door Blue Brain » 11 nov 2009 17:33

"HET MES ER IN" Dit klinkt als de fantasie van een seriemoordenaar :lol: :lol:
Wat paters en nonnen doen als de poort toe is, daar hebben we het raden naar, maar ik weet een ding zeker, dat ze het genot van de tabak niet versmaden. :wink:

JEF
Pluk elke dag...... het kan je laatste zijn.

stoffel

Bericht door stoffel » 11 nov 2009 19:41

je hoeft geen pater te zijn om rust te kennen, onthaasten doe je zelf!
heil Donar god van de donder!

GeneralTrue

Bericht door GeneralTrue » 11 nov 2009 21:16

Probleem is dat ik binnen geen pijp mag roken. anders zou ik dit opvolgen.bedankt voor advies=D

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder » 11 nov 2009 21:33

ok;
mea culpa :
't mes erin : measure twice, cut once ...
maar als er creativiteit, i.c. ontwerp aan te pas komt ...
zés keer nadenken voor de eerste snede gezet wordt :)

gezel

Re: Rust

Bericht door gezel » 04 mei 2013 19:02

Blue Brain schreef:Heerlijk het rustig moment !!
Hierbij heb ik het over het lekker nietsen, lekker met een pijp onderuit in de luie stoel en je overgeven aan je fantasiewereld, de dromen, de muze, de wereld waarin je plannen en creaties ontstaan.
De wereld tussen licht en donker, de wereld bij de houtkachel.
Van heerlijkheden gesproken !!!!!
JEF
Hier kan ik me helemaal in vinden.
En met zomers weer, al tourend op mijn elektrobike genieten van flora en fauna in 't land van brons groen eikenhout.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector » 04 mei 2013 19:29

Heerlijk inderdaad. Pijpje roken, beetje ernstig voor je uit gaan zitten kijken, en dan gewoon lekker "leeg" zijn in je hoofd.

"Waar denk je aan?", vraagt mevr. Collector dan weleens. "Niets" is dan het antwoord. En dat snapt ze niet, dat je gewoon je hersens nagenoeg op "nul" kunt zetten. Ik vind dit gewoon een vorm van mediteren en dat kan prima zonder yoga-matje en zoefie-zoefie muziek. (al kan ik van dat soort muziek tijdens die rustmomenten ook heel goed genieten, hoor).

Ik vind dat het grote voordeel van sigaar- en pijp-roken: bijna verplicht even rust nemen, stapje terug, tempo naar beneden, inactiviteit, stoppen met de "rat-race".

Ik durf te zeggen dat ik het, met vele mensen, erg druk heb. Of mezelf veel drukte bezorg, kan ook. Ben altijd wel bezig met iets. Mijn vriendin (mevr. Collector, dus) vraagt weleens hoe ik het volhoud. Waarschijnlijk door die rustmomenten in te bouwen. Mevr. Collector heeft een nogal druk breintje, dat nooit stopt met denken en creatief wezen. Terwijl zij minder drukke werkzaamheden en bezigheden heeft, is ze veel vaker moe en druk in het hoofd. Helaas kan zij dat ontspannen niet echt. Maar ja, ik krijg haar niet aan het pijproken. :mrgreen:

Robert
Contacteer:

Bericht door Robert » 04 mei 2013 19:33

The dreamer, the unwoken fool
In dreams no pain will kiss the brow
The love of ages fills the head
The days that linger there in prey of emptiness
Of burned out dreams
The minutes calling through the years
The universal dreamer rises up above his earthly burden
Journey to the dead of night
High on a hill in Eldorado
(Eldorado)
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 04 mei 2013 21:09

Winslow Collector schreef: Ik durf te zeggen dat ik het, met vele mensen, erg druk heb. Of mezelf veel drukte bezorg, kan ook. Ben altijd wel bezig met iets. Mijn vriendin (mevr. Collector, dus) vraagt weleens hoe ik het volhoud. Waarschijnlijk door die rustmomenten in te bouwen. Mevr. Collector heeft een nogal druk breintje, dat nooit stopt met denken en creatief wezen. Terwijl zij minder drukke werkzaamheden en bezigheden heeft, is ze veel vaker moe en druk in het hoofd. Helaas kan zij dat ontspannen niet echt. Maar ja, ik krijg haar niet aan het pijproken. :mrgreen:
Heel herkenbaar, zowel het verhaal van WC als die van Mme. WC. Enige verschil tussen mij en Mme. WC hierin is dat ik wél aan het pijproken begonnen ben, en daarom dus nu het verhaal van Mr. WC herken ;) En zo kan ik ook een bezige bij zijn, en het ook nog eens volhouden :-?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

bobby

Bericht door bobby » 13 okt 2013 14:58

Bij het lezen van dit topic denk ik you may say i'm a dreamer,but i'm not the only one(John Lennon)

groet Bobby
Hij is leeg die vol is van zichzelf

Laafke

Bericht door Laafke » 13 okt 2013 20:00

Rust. Voor mij is dat het anderhalf uur 's morgens dat ik nodig heb om wakker te worden. De kranten, koffie en als het nog rustig is in mijn hoofd een pijp. Eénmaal goed wakker is het met de rust gedaan. Allerhande zaken die gedaan moeten worden (gepland danwel niet gepland) eisen tijd en aandacht. Een dag is zo gevuld, ondanks dat ik geen werk heb, dat het zo weer 's avonds is. De avond wordt gevuld met muziek om mijn gedachten tot rust te laten komen, stop te zetten. Zodat ik éénmaal bed ook in slaap kan vallen.
In de vorige bijdrage werd een nummer genoemd. Welnu, Status Quo bezingt mijn wens in het nummer Most of the time: Could I be younger, most of the time. Could I be wiser most of the time. Dan had ik de kans om beslissingen en fouten uit het verleden anders te doen.

Plaats reactie