Houtbewerkers in de zaal?

Naast het pijproken natuurlijk ...
MilleLuci
Contacteer:

Re: Houtbewerkers in de zaal?

Bericht door MilleLuci » 24 mei 2013 16:38

Wow gaaf hoor Lestat! Je bent heul goed bezig man!! En ik had het goed! Gevoel zei het gelijk! :D

Lekker doorgaan en foto's van je kunstwerken hier zetten!
Natuurhouttalent!

Ciao
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci » 24 mei 2013 16:39

Eliminator schreef:De hint deed 't em, maar dan is Mille Luci eigenlijk de grote winnaar !
Maar als ik naast haar mag staan op het voetstuk der eeuwige roem doe ik dat graag hoor, gezellie :mrgreen:

Zekerzzzz gezellie naast elkaar, big smoke!
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Dolledokus

Bericht door Dolledokus » 24 mei 2013 20:19

MilleLuci schreef:
Eliminator schreef:De hint deed 't em, maar dan is Mille Luci eigenlijk de grote winnaar !
Maar als ik naast haar mag staan op het voetstuk der eeuwige roem doe ik dat graag hoor, gezellie :mrgreen:

Zekerzzzz gezellie naast elkaar, big smoke!
Ik wou het al zeggen, mét een pijpje! :D
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 24 mei 2013 23:58

Dolledokus schreef:....., mét een pijpje! :D
[-X Dolle jongen, dat zeg je toch niet [-X

:mrgreen:

(sorry Mo, maar dit was een inkoppertje, kon het niet laten :wink: )
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat » 25 mei 2013 01:24

Aha geraden. Proficiat Eli. En zeker ook Mille L.

Vind het een hele eer dat Eli dacht dat het van Mille kon zijn. En vind het ook een hele eer dat ik complimenten krijg van jou Mille. Ook aan alle anderen dank voor de complimenten.

Ik moet bekennen dat ik er zelf ook enorm trots op ben. Ja er zitten fouten in en er zijn dingen die ik liever anders zou zien, maar als tweede werk (en zelfs eigenlijk eerste echte beeldje) kan dit toch al tellen. Wil hier niet arrogant overkomen, maar het is voor de eerste keer in mijn leven dat ik het gevoel ervaar ergens talent in te hebben. Ben dus reuze blij!!

Nog wat extra informatie. Ik ben hieraan begonnen dankzij het enthousiasme van Dolle (dank daarvoor). Maar als ik ergens aan begin dan ben ik altijd wat voorzichtig om er direct te veel geld tegenaan te gooien. Ben dus begonnen met een houten plankje dat ik gekregen heb. Geen idee wat voor hout het is, weet wel dat het niet deugt. Maar het is goed genoeg om eens te proberen. Het mes waar ik mee begon was wederom een keukenmesje, daarna toch op zoek gegaan naar een wat beter houtmes (1 gevonden, maar ben er nog niet echt tevreden van). Het bleef leuk om te doen dus op zoek naar gutsen. Gelukkig een setje gevonden bij Brico. Die waren enorm goedkoop en was dan ook rommel. Ik wist echter niet beter dus stug blijven verder doen. Mijn twee duimen lagen volledig openen van de blaren. Echter blijven verder doen wat er voor zorgde dat de huid onder de reeds kapotte huid ook eraan ging. En dan kwam het moment. Gutsen van Peil gevonden in een winkel dichtbij en met 10% korting. Wat een revelatie. Waar ik eerst moest duwen met alle kracht, ging ik nu door het hout alsof ik met een mes door een komkommer ging. Ik blij, mijn duimen blij en mijn andere vingers ook. Hoe meer je moet duwen hoe meer je uitschiet en dat hadden mijn vingers ondertussen wel ondervonden. Nu ging het werkje wat beter vooruit en snel kwam ik bij de staart. Heel voorzichtig tewerk gaan, rustigjes aan,...krak. Breekt dat rotding af. Heb gevloekt heb de vogel even opzij gelegd, een pijpje gerookt,...en daarna weer verder.
Alles bijna klaar, die staart plak ik er nadien wel aan. De poten nu maar. Ook hier voorzichtig. Niet gelijk te dun gaan, niet te veel duwen, lichtjes over het hout gaan met die guts, krak. Wel godv******* ku****... U begrijpt het wel. 7mm diameter en die poot breekt gewoon. En toen drong het tot mij door dat de nerven, hoewel mooi, ook breekpunten waren. Ik was er echter bijna dus niet laten tegenhouden. Gewoon andere poot er ook af en we zien nadien wel. Nog wat bijschaven aan het lijf. De kop wat meer in vorm proberen te krijgen (bijna vergeten daar was de bek in het begin ook al afgebroken waardoor alles uit proportie was en ik alles kon gaan bijwerken). En als finale overal veren op. Die zijn niet zoals ik ze wil. Ze zouden meer op elkaar moeten liggen, maar dat zijn dingen die ik nog wel eens leer.
Beeldje bijna af nu, alleen nog beitsen en boenen. En dan patat foto naar den Dolle. Of beter gezegd foto's want kon zelf niet kiezen waar hij er het best opstond.

En voor het verhaal af te ronden: Dit is zalig! Denken even 10 minuten er wat aan te werken,...4 uur later oei tijd voor bed morgen werkendag :shock:
Er komen dus zeker nog werkjes. Ideeën genoeg. Zelfs niet alleen van mij, maar ook al voor anderen :mrgreen:

Een zeer speciale dank nogmaals aan Dolle voor alle wijze woorden. Je bent toch een beetje men mentor =D>

Nog wat extra foto's voor wie nog geïnteresseerd is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci » 25 mei 2013 07:21

Wow Lestat, SUPER trots op jezelf zijn! En zijn wij ook op jou. Nu echt doorgaan!! Je hebt "het" in je vingers, en je hebt dit heerlijk zelf gemaakt! Hoe gaaf is dat!
Nu rustig aan verdieping maken in houtsoorten en hun bewerking. Je gereedschap zorgvuldig opbouwen. En weet je wat mooi is je kunt het altijd overal mee naar toe nemen. Ga je op vakantie hup je mes, gutsen en stukje hout mee.
Tsja, je handen, dat is ook werktuig. Maar let daar een beetje op! Hoor wie het zegt, heb zelf een paar niet elegante dameshanden van meer het soort bootwerkershanden. Dat kan ook niet anders...

Doorgaan hoor, en laat ons hier genieten van je prachtige werkstukken, mooie foto's en natuurlijk het verhaal erbij!
Ik kijk uit naar je volgende project!!

Ciao
Mo
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Dolledokus

Bericht door Dolledokus » 25 mei 2013 09:38

Eliminator schreef:
Dolledokus schreef:....., mét een pijpje! :D
[-X Dolle jongen, dat zeg je toch niet [-X

(sorry Mo, maar dit was een inkoppertje, kon het niet laten :wink: )
Ik was degene die het schreef, maar jij dacht het hahaha! :mrgreen:
MilleLuci schreef:Wow Lestat, SUPER trots op jezelf zijn! En zijn wij ook op jou. Nu echt doorgaan!! Je hebt "het" in je vingers, en je hebt dit heerlijk zelf gemaakt! Hoe gaaf is dat!
Nu rustig aan verdieping maken in houtsoorten en hun bewerking. Je gereedschap zorgvuldig opbouwen. En weet je wat mooi is je kunt het altijd overal mee naar toe nemen. Ga je op vakantie hup je mes, gutsen en stukje hout mee.
Tsja, je handen, dat is ook werktuig. Maar let daar een beetje op! Hoor wie het zegt, heb zelf een paar niet elegante dameshanden van meer het soort bootwerkershanden. Dat kan ook niet anders...

Doorgaan hoor, en laat ons hier genieten van je prachtige werkstukken, mooie foto's en natuurlijk het verhaal erbij!
Ik kijk uit naar je volgende project!!

Ciao
Mo
Wat Mo hier allemaal zegt klopt als een zwerende vinger. Ik vind het ook te gek wat je doet en als je nu al dit kunt maken met een aardappelmesje! Gast, wat maak je dan niet met goei spulleke? En dat heb je inmiddels zelf ervaren.
Jah ik weet dat je me zo bekijkt, ik ken het, ik heb precies datzelfde met mijn leermeester en aanstichter. Daarom heb ik je ook overladen met info, boeken en weet ik wat al meer. Ik proefde aan je dat je het nodig had, dus ik gaf het je. Stapel enthousiasme erbij en kijken wat er gebeuren zal. En zie hier!

Een genot hè, zo`n werksetje dat als boter erdoor gaat?! Net wat Mille zegt, dat bouw je wel op.
Als ik zie wat ik door de jaren heen heb bemachtigd aan prul, maar ook goeie. Dan kan het niet anders zijn dan dat je dat zelf ook gaat doen.
Je kunde zal verder gaan. Die veren komen wel. Zelfs ik ben daar nog geene goeie in en ik wil je geen bang aanjagen. Ik doe het al een paar jaar en ben daar nog niet. :shock: Maar dat komt wel hoor. Ik denk dat ook Mille nog dagelijks dingen tegenkomt waar je van leren doet. Dat houd ook niet meer op, maar je slaat continu op en op en op. En das het mooie ervan. Stomme trucjes die je nooit meer vergeet en er komt steeds bij.
Je doet het goed Lestat. Dus keep going kerel! Je maakt leuke dingen!
En een stuk hout, daar kom je ook wel aan. Langzaamaan iedereen gaan vertellen en mensen die eene boom omleggen, vraag een stammetje en leg weg ergens. (kopse kanten even insmeren met houtlijm, gaat barsten tegen. Pas op voor de houtworm trouwens, of de tor! Die wil je niet thuis hebben)
Mocht je de kans krijgen en ben je eens in de buurt, wip gerust aan en neem een kijkje wat ik doe. Dat zijn dingen die ikzelf graag had willen doen, maar ik kwam geen enkele houtbewerker tegen en ik wilde graag een beeld hebben van hoe zij het deden! Niemand gevonden, ik ben de enigste in de buurt blijkbaar?! Kan natuurlijk niet, ze zitten verstopt of zijn van zo`n leeftijd dat ze internet niet kennen. Deur staat open, voor iedereen overigens, koffie altijd zo klaar ;)

Ps : Ik heb de foto naar "mijn" leermeester doorgestuurd. Benieuwd wat hij ervan zegt!
Ik gok op de volgende woorden :"flabbergasted" , "Wow". Iets in die strekking. Maar die is ernstig druk, ik hoor daar de komende twee weken niets van denk ik.
Zolang jij maar doorgaat. Probeer eens "Lindenhout" te pakken te krijgen. Boter is dat. ;)
Laatst gewijzigd door Dolledokus op 25 mei 2013 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Dries,

Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

MfOx

Bericht door MfOx » 25 mei 2013 09:49

Heel mooi Lestat, en dat voor een eerste keer.

Paasei

Bericht door Paasei » 25 mei 2013 10:35

Geloof schreef:Jan paasei
Ik lig van mijn stoel...
:lol: :lol:
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja » 25 mei 2013 10:44

Mooi gedaan Lestat, wellicht een creatieve toekomst in het verschiet?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Paasei

Bericht door Paasei » 25 mei 2013 11:36

Lestat, laat maar weten wanneer we bestellingen mogen opgeven.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 25 mei 2013 12:14

Ziet er super uit Lestat,.... op naar het volgende project (een Franse Bull voor Eli :wink: )
Afbeelding

Paasei

Bericht door Paasei » 25 mei 2013 13:31

Neenee, eerst een golden retreiver.

(Of zoals mijn zoon zegt, en dat beschrijft het beter : een dolle retreiver. Misschien Dokus vragen...)

Dolledokus

Bericht door Dolledokus » 25 mei 2013 15:25

In 3d zijn die dingen erg tijdsrovend. Naast een behoorlijke klus om te doen. (hoe lang gedaan over deze Lestat?) En ik ben daar (eerlijk is eerlijk) slechter in als Lestat!
Ik moet me daar eens aan geven een keer, maar als je her en der "to-do`s" hebt staan, dan kom je daar weinig toe. Soms vind ik dat jammer en mede daarom hoop ik die garage snel te kunnen verwarmen, dan heb ik dus een half seizoen meer om dat soort dingen te doen. (vervolgens vertel je alle klanten dat je winterstop hebt en zo creëer je voor jezelf meer tijd en dus kan je je kunsten bij spijkeren)

Echter in reliëf , moet dat goed te doen zijn. Nog steeds een klusje hoor. Maar dat moet kunnen. Lang niet emer gedaan trouwens. Zoals ik zeg, ik kom er gewoon niet toe. Nu ook alweer een dag of 3 á 4 niet daar geweest. Nou ja, in elk geval niet om te hobbyen hahaha. Wel roken en tikken tihiii! ;p
Leuk idee om me eens aan te geven in elk geval. Das een prima idee! (schrijft weer op zijn kladblokkie)

Een dolle retreiver (lol), check, staat op kladblok.
Franse Bull, check, staat op kladblok.
Leuk om eens te proberen in elk geval, daarom schrijf ik die ook op. Winterpojecten.
Groet Dries,

lestat

Bericht door lestat » 25 mei 2013 18:40

de adelaar heeft me tussen de 2 en de 3 maand geduurd. Dat is nu wel niet full time en ook niet elke dag. De echte professionals die doen het waarschijnlijk in minder dan een week :) maar dat is dan ook heel de dag door en met serieus wat kennis van zaken.

Dolle kan haast niet geloven dat je daar niet beter in zou zijn dan mij. Maar ik beschouw het als een groot compliment!

Calinero

Bericht door Calinero » 25 mei 2013 18:56

Nou lestat, hoeveel tijd het je ook gekost heeft, ik vind het heel erg knap! =D>
Ik kan nog geen punt van een potlood slijpen met een mes! :mrgreen:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Dolledokus

Bericht door Dolledokus » 25 mei 2013 20:25

lestat schreef: Dolle kan haast niet geloven dat je daar niet beter in zou zijn dan mij. Maar ik beschouw het als een groot compliment!
Het is ook niet dat ik het niet kan hoor, en ik heb heus wel eens een uil gemaakt bijvoorbeeld. Maar zo ontzettend simpel en totaal zonder enig detail. Ik denk echt dat jij dit beter kunt als mij.
Als ik eraan zou gaan zitten bijvoorbeeld, denk ik dat ik meer wegkom met kunde die jij simpelweg nog op moet doen. Maar als ik kijk naar wat je al maakt op eigen inzicht, dan vind ik dat ronduit knap te noemen. Ik deed het je niet na op die manier toen ik net begonnen was zoals jij.
Ik zal eens een voorbeeld zoeken van mijn begin dagen, kan je het verschil zien en je hebt nog wat te lachen ook! ;)
Stuur ze je wel toe via een emailtje. We hebben toch al zo nu en dan contact met elkaar ;p

Calinero schreef:Nou lestat, hoeveel tijd het je ook gekost heeft, ik vind het heel erg knap! =D>
Ik kan nog geen punt van een potlood slijpen met een mes! :mrgreen:
Echt waar Cali, je weet het toch weer mooi te brengen. Nog geen punt aan een potlood kunnen zetten hahaha. Mafketel. Maar ik wed dat jij duizend keren beter bent met een pc dan wij dat kunnen! Of met implementatiebeheer van de shql naar de php via iss en een qwerty futsel bijvoorbeeld.
Ik bedoel maar :mrgreen:
Groet Dries,

Calinero

Bericht door Calinero » 25 mei 2013 23:20

Welnee, Dolle! Daarmee rommel ik ook maar wat aan! :wink:

Dolledokus

Bericht door Dolledokus » 26 mei 2013 10:52

Ah kijk, je kunt dus wel iets ontzetten goed wat wij niet kunnen!
Aanrommelen! Opperhoofd Grote Aanrommelaar.
Ik mag nogal graag terug grijpen naar mensen hun Native name zoals je merkt.
Ikzelf refereer wel eens naar deze :
Afbeelding
Groet Dries,

lestat

Bericht door lestat » 26 mei 2013 17:05

zo'n lijstje is geen slecht idee dolle. Zal daar ook eens aan beginnen.

Drakkar
Boerenpaard
Franse bull
Golden retriever

Tegen de tijd dat ik aan de retriever ben zou ik het zonder lijstje al lang vergeten zijn :). Reken maar uit met 2maanden per werk :)

Dolledokus

Bericht door Dolledokus » 26 mei 2013 17:44

Als ik niks opschrijf dan word het een ramp. Hahaha. Nee beter opschrijven. Alle leuke ideetjes die ik vandaag bedenk, ben ik morgen vergeten, zonde! Alleen moet ik me aanwennen dat ik het op 1 ding opschrijf en niet op drie of vier kladjes. Of ergens in een boekje, de volgende weer in de telefoon. Nee heel handig Dolle! Das ordelijk, hahaaa... NOT!
Maar het helpt wel! ;p
En dat doet me denken aan Ernie die op een dag met bananen in zijn oren zat.

"Zeg Ernie?"
"Euh ja Bert" ( je mag voor jezelf gerust het stemmetje van Ernie doen hoor ;) )
"Waarom heb je bananen in je oren Ernie?"
"Er zitten krokodillen Bert!"
"Maar Ernie, ik zie helemaal geen krokodillen!"
"Zie je wel, het helpt!!"

Groet Dries,

yorrick

Bericht door yorrick » 06 jun 2013 06:43

Gaaf hoor ik doet je niet na
groeten yorrick

Dolledokus

Bericht door Dolledokus » 06 jun 2013 09:22

Gewoon aan beginnen Yorick. Dan zien hoe ver je komt. Kijk maar eens in het topic van Lestat.
Die heb ik "per ongeluk" aangestoken ;p Maar zie maar eens wat die gast al maakt!
Groet Dries,

yorrick

Bericht door yorrick » 06 jun 2013 09:38

haha dolle

ik ben beter met een hamer en tangen dan met een mes en hout :wink: heb voor een klein stukje al een doos pleisters nodig :wink:
groeten yorrick

Dolledokus

Bericht door Dolledokus » 06 jun 2013 10:06

Ieder zijn vak Yorrick ;p
En wat maak jij met die hamer en tangen dan? Ijzerwerker misschien?
Groet Dries,

yorrick

Bericht door yorrick » 06 jun 2013 10:14

maken :shock: uhm ja (w) het grote werk op de kranen echt handwerk heb ik de ruimte nu niet voor, maar mischien komt dat nog eens
groeten yorrick

lestat

Bericht door lestat » 06 jun 2013 13:12

Bij mij staan de plakkers en het ontsmettingsmiddel ook dicht in de buurt. :lol:

Geloof

Bericht door Geloof » 08 aug 2013 14:08

Tijdens het maken van de foto van mijn Tamper kwam ik op mijn computer ook nog andere foto's tegen welke volgens mij in deze rubriek thuis horen.

Dit voorjaar kocht ik enkele boomstammen hout, van verschillende soorten, welke tot planken van 5 cm dik, 30 tot 45 cm breed, en 220 cm lang waren gezaagd.
Bij deze bomen zat ook een beuk , en daarvan heb ik onderstaand project uit weten te halen, en wel twee keer. 1 voor mezelf, en een voor mijn zoon.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens kwam ik nog foto's tegen van een project van zo'n 4 jaar geleden.
Foto's van toen dit project helemaal klaar was zijn nu even niet te vinden, maar kan ze natuurlijk altijd weer maken, of gewoon nog een goed zoeken.
Dit is overigens geen project geweest van enkele dagen of weken, maar van meeeeeeerdere maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Overigens zijn van dit project wel foto's aanwezig van tijdens het bouwen, dus als jullie hierin geintereseerd zijn, laat maar horen.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 08 aug 2013 14:11

WOW :shock: da's een knap staalte vakmanschap. erg mooi en laat die 'the making of' foto's maar komen !
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero » 08 aug 2013 14:18

Fantastisch, geloof! Wat een kunstwerk! =D>

Plaats reactie