Barbeknoei

Naast het pijproken natuurlijk ...
Bananabox-Ninja
Contacteer:

Re: Barbeknoei

Bericht door Bananabox-Ninja » 09 sep 2013 10:13

Ik vrees dat hier Dordt daar weinig ruimte voor is.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 09 sep 2013 11:02

The_Undertaker schreef:Nog even inhakend hierop. Het vlees van een elektrische BBQ smaakt toch wel degelijk anders dan van een gourmetstel ;) Iets met vet wat er lekker uit kan lekken enzo :wink: En zoals Winslow ook al aangeeft, waar komt die oerdrift vandaan, dat ineens het vlees half verkoold moet zijn :?: :mrgreen:
En zo smaakt vlees, vis en groente van een kolengestookte barbecue toch ook echt anders dan van een elektrisch of gasgestookt apparaat. En half verkoolde etenswaren afleveren is gewoon onkunde, geen oerdrift.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 09 sep 2013 11:14

Dukdalf schreef:En zo smaakt vlees, vis en groente van een kolengestookte barbecue toch ook echt anders dan van een elektrisch of gasgestookt apparaat.
Klopt, maar 'anders' maakt elektrisch of gas niet per se 'minder lekker' ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 09 sep 2013 11:40

The_Undertaker schreef:Klopt, maar 'anders' maakt elektrisch of gas niet per se 'minder lekker' ;)
Ik vind van wel... :mrgreen: .

Paasei

Bericht door Paasei » 09 sep 2013 11:47

Wij (Paasmadam en mezelf) proeven geen verschil...
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Geloof

Bericht door Geloof » 09 sep 2013 19:56

Paasei schreef:Wij (Paasmadam en mezelf) proeven geen verschil...
Dan kunde gullie waarschijnlijk heel goed BBQ en, en daar willen we nog steeds getuige van zijn.

Rob

Bericht door Rob » 11 sep 2013 14:22

Ik ben de trotse bezitter van een Cobb. Oorspronkelijk gemaakt om gestookt te worden op, jawel, corncobs!
Ik vind het werkelijk een uitvinding; nooit meer sta ik ergens achter in de tuin te walmen, de cobb staat gewoon naast ons terwijl er toch een lekkere bbq-smaak aan het vlees komt door hickory op de kolen te gooien.

antonius

Bericht door antonius » 17 sep 2013 20:29

Rob schreef:Ik ben de trotse bezitter van een Cobb. Oorspronkelijk gemaakt om gestookt te worden op, jawel, corncobs!
Ik vind het werkelijk een uitvinding; nooit meer sta ik ergens achter in de tuin te walmen, de cobb staat gewoon naast ons terwijl er toch een lekkere bbq-smaak aan het vlees komt door hickory op de kolen te gooien.
Helemaal me eens Rob,,een geweldig apparaat.

Gr antonius

magicmarcello
Contacteer:

Bericht door magicmarcello » 17 sep 2013 21:50

Ouderwets.., nieuwerwets.., purist.., modernist...
Wel of geen smaakverschil / geurverschil?
Om maar eens een alternatief ter overweging op tafel te gooien qua vlees/vismishandeling; wat denken de heeren dan van een BBQ met napalm? :shock:
Smells like.........victory! :mrgreen:
ff zonder dollen, ook ik ben om diverse strikt persoonlijke (dus subjectieve) redenen een aanhanger van houtskool maar vind ook dat iedereen dat lekker zelf moet weten; whatever suits you best is the best for you! :wink:
;p
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.novart.nl

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 17 sep 2013 22:50

magicmarcello schreef:whatever suits you best is the best for you! :wink: ;p
Op een enkel ding na: als purist vind ik dat alles wat elektrisch is of gasgestookt geen bbq mag heten. Een barbecue loopt op kolen of desnoods briketten, al het andere heet buitenkoken of plaatgrillen of schottelbraaie of hoe dan ook, maar als er geen kolen aan te pas komen mag het geen barbecue heten...

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 17 sep 2013 23:02

Dukdalf schreef:
magicmarcello schreef:whatever suits you best is the best for you! :wink: ;p
Op een enkel ding na: als purist vind ik dat alles wat elektrisch is of gasgestookt geen bbq mag heten. Een barbecue loopt op kolen of desnoods briketten, al het andere heet buitenkoken of plaatgrillen of schottelbraaie of hoe dan ook, maar als er geen kolen aan te pas komen mag het geen barbecue heten...

Onzin! Plaatgrillen, skottelbraai en dat soort onzin, dat is geen BBQ inderdaad, maar verder is het vlees op een rooster grillen gewoon BBQ-en, of daar nou houtskool, briketten, kolen, gas, een warmte element of een hete scheet onder zit, maakt niet uit!
Een barbecue (afgekort: BBQ of bbq; vaak foutief als "barbeque" geschreven) is een gebruiksvoorwerp waarmee men vlees en andere voedingsproducten kan bereiden door deze te roosteren. Deze kooktechniek wordt ook wel grillen genoemd.

Roosteren, grilleren of grillen is het proces waarbij voedsel (meestal vlees of groente) op een rooster wordt gelegd en met de warmte, meestal afkomstig van vuur, wordt klaargemaakt. De huishoudelijke apparatuur waarmee wordt geroosterd heet een grill.
Roosteren is een kooktechniek.
Grillen is directe barbecue. Directe barbecue is wanneer het voedsel direct boven het vuur wordt verwarmd.
Dus laat mij maar lekker elektriek doen (e)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

magicmarcello
Contacteer:

Bericht door magicmarcello » 18 sep 2013 08:40

...en ikke lekker op houtskool met een beetje napalm om de boel goed aan de gang te krijgen... :mrgreen:
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.novart.nl

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 18 sep 2013 09:47

magicmarcello schreef:...en ikke lekker op houtskool met een beetje napalm om de boel goed aan de gang te krijgen... :mrgreen:
Pas maar op, voor je 't weet staan de USA voor je deur wegens het gebruik van chemische wapens, en dan pikken ze al je slaolie en daarna pompen ze je benzinetank leeg :evil:

magicmarcello
Contacteer:

Bericht door magicmarcello » 18 sep 2013 13:40

The_Undertaker schreef:
magicmarcello schreef:...en ikke lekker op houtskool met een beetje napalm om de boel goed aan de gang te krijgen... :mrgreen:
Pas maar op, voor je 't weet staan de USA voor je deur wegens het gebruik van chemische wapens, en dan pikken ze al je slaolie en daarna pompen ze je benzinetank leeg :evil:
No wucking forries, ik word hiervoor gesubsidieerd door het Pentagon! :mrgreen:
...got a license to ignite...
Laatst gewijzigd door magicmarcello op 30 sep 2013 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.novart.nl

Bommel

Bericht door Bommel » 30 sep 2013 15:51

Voor de gene die interesse hebben in elektrisch met Barbie te Knoeien.

Hier een geweldige aanbieding, eenmalig gebruikt dus zo goed als nieuw.

Afbeelding

Vraag prijs €15,- excl verzenden.
Overdracht op een meeting heeft de voorkeur daar de verzendkosten uit de pan kunnen rijzen.
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 30 sep 2013 16:22

Had je die niet aan 't begin van 't jaar aan kunnen bieden :lol: :lol: ben nu al voorzien :|

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 30 sep 2013 16:46

Bommel kan niet aan alles denken, Tefal wel trouwens.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 30 sep 2013 17:28

:lol:

Plaats reactie