Oud Brugge - Vanille

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Eliminator
Moderator

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Eliminator » 20 feb 2016 18:00

wiele schreef: Misschien aan de moderator vragen om de eerste foto van deze post te vervangen Door de jouwe Jarjar. Want dat zijn dus de nieuwe potten waarschijnlijk waar geen "vanille" meer op vermeld staat.
Toegevoegd aan de eerste post, de oude ook laten staan, om misverstanden te voorkomen.
Afbeelding

meerpijproken

Bericht door meerpijproken » 21 feb 2016 16:59

Hoi,

Die "oud brugge"vanille is verkrijgbaar bij 'Huis Verloo' in Antwerpen,daar heb ik onlangs een pot gekocht.Dus voor de geintresseerden,google effe huis verloo en je bent verstrokken.

rivulus

Bericht door rivulus » 02 mar 2016 18:35

Ik heb net eens een pijpje gerookt van deze "ribbon cut" tabak. Het zit nu in een kartonnen pot met een plastic deksel, inderdaad zonder het woord "vanille" op het label. Als het seal eenmaal verbroken is verwacht ik dat deze toch al droge tabak snel uitdroogt. Ik denk dat ik 'm overgooi in een weckfles.

Hij rookt droog maar vrij heet. van Rossum Troost baai rookt in dezelfde pijp minder heet. Qua geur en smaak meer caramel dan vanille, maar goed te doen. Als je te heet rookt slaat de smaak om naar bitter, maar het bijt niet.

Deze pot gaat wel leeg denk ik. :D
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder » 03 mar 2016 11:08

ik heb dezelfde ervaringen;
meer caramel dan vanille, -het woord is trouwens van de doos verdwenen-,
rookt gemakkelijk heet, maar blijft toch tamelijk zacht.
Ik vertel er wel bij dat ik hem in een Falcon of Nording rook,
dus dat maskeert het bijten wel een beetje.
Hij is los, wordt ook los gestopt, en koelt dus ook gemakkelijk af.
En hij krijgt voorlopig een vast plaatsje op de bovenste plank.
S.

Miro

Bericht door Miro » 14 nov 2018 15:29

Juist terug van mijn tabak shop met een pot Oud-Brugge van 100 gr grove snede. En ja het klopt, na het openen een zeer aromatische zoete vanille cq koekjes geur die je tegemoet komt.
Heb in de winkel ook een paar filter adapters willen kopen en kreeg er twee gratis mee. Na mijn eerste pijp gerookt te hebben ben ik zeer verrast van de fijne aromatische - zachte - smaak. Om eerlijk te zijn vind deze lekkerder dan de Peterson Connoisseur en Luxury Blend.
De twee laatst genoemden zijn heerlijk wat 'room note' betreft maar de smaak blijft wat achterwege.
Last but not least sedert ik nu een twee weken de pijp hanteer heeft geen sigaartje mij nog kunnen bekoren.

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 04 dec 2018 20:41

Ik moet toch eens ergens een blik van deze tabak scoren. Ik rook maar weinig zoet maar wil voor de afwisseling soms wel eens iets anders. Nu grijp ik meestal naar de Connoisseurs choice of de Luxury Twist flake. Ik denk dat deze Oud Brugge ook wel in mijn straatje past. Weet iemand of ik deze tabak ook in Nederland ergens kan krijgen?
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis » 05 dec 2018 17:38

Tobias Tobit schreef:
04 dec 2018 20:41
Ik moet toch eens ergens een blik van deze tabak scoren. Ik rook maar weinig zoet maar wil voor de afwisseling soms wel eens iets anders. Nu grijp ik meestal naar de Connoisseurs choice of de Luxury Twist flake. Ik denk dat deze Oud Brugge ook wel in mijn straatje past. Weet iemand of ik deze tabak ook in Nederland ergens kan krijgen?
Ja weetik
Nee kanniet
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 05 dec 2018 21:37

Sidekickelvis schreef:
05 dec 2018 17:38
Tobias Tobit schreef:
04 dec 2018 20:41
Ja weetik
Nee kanniet
Hé, bedankt hè👍🏻
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Jekke

Bericht door Jekke » 05 dec 2018 22:26

Als je het geduld kan opbrengen, wil ik wel eentje gaan afhalen in de winkel in Antwerpen hoor......ik heb thuis zelf ook een pot staan die doordeweeks geregeld opengaat voor een snel rokertje. Op mijn werk is er een collega die dit vaak buiten gaat roken....en als pijproker moet ik zeggen: zeer aangenaam geurtje.
Don't judge a book by its cover....or a man by his pipe.... :-?

cookiemonster

Bericht door cookiemonster » 06 dec 2018 18:46

Ik vind deze tabak, heel lekker en gemakkelijk om te roken, spijtig dat de pot zo groot is, daardoor blijft ze bij mij niet vers tot op het einde, ik had op het allerlaatste van de pot de indruk van een kleine huig van ammonia waar te nemen in de smaak, sta ik alleen met die bevinding?

Paul

Bericht door Paul » 06 dec 2018 19:37

Jekke schreef:
05 dec 2018 22:26
Als je het geduld kan opbrengen, wil ik wel eentje gaan afhalen in de winkel in Antwerpen hoor......ik heb thuis zelf ook een pot staan die doordeweeks geregeld opengaat voor een snel rokertje. Op mijn werk is er een collega die dit vaak buiten gaat roken....en als pijproker moet ik zeggen: zeer aangenaam geurtje.
In welke winkel in Antwerpen Jekke?

Mvg Paul

Jekke

Bericht door Jekke » 07 dec 2018 09:21

Verloo op de Leien
Don't judge a book by its cover....or a man by his pipe.... :-?

Paul

Bericht door Paul » 07 dec 2018 10:39

Dank u Jekke.

Plaats reactie