Nabespreking WWVI 17 maart 2018

Organisatie en verslaggeving van ontmoetingen IRL
Jekke

Re: Nabespreking WWVI 17 maart 2018

Bericht door Jekke » 27 mar 2018 01:31

Ik volg dit topic nu ook reeds een paar dagen......en eerlijk gezegd vind ik zo'n situatie ook zeer vervelend, meer zelfs, genoeg om de maag te doen keren. Het was voor mij de tweede meeting die ik bijwoonde, met fantastisch gezelschap, en hoewel ik het jammer vond dat ik niet met iedereen heb kunnen kennismaken, voelde het 2x echt als iets uitzonderlijk....een beetje als opgenomen worden in een hechte groep.
Mark, hopelijk komt ze op 1 of andere manier nog boven water....ik hoop het echt.
Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is, is dat niet iedereen hier een dagelijkse of zelfs wekelijkse bezoeker op die forum is.....dus misschien is er nog hoop dat die persoon zijn vergissing inziet.....maar ik kan me niet voorstellen dat je, na zo'n geslaagde dag, je bij het thuiskomen niet direct al je materiaal netjes terug in de kasten stopt.
Het voorstel van Massis en Meindert vind ik echt prachtig....respect Heren.....het bewijs dat er in de hedendaagse maatschappij nog echt ruimte is voor samenhorigheid en vriendschap....nogmaals: Diep Respect.
Het blijft een spijtige zaak dat soms zaken "verdwijnen"....toen ik nog dook hebben we zulke zaken ook meegemaakt: duiflessen, automaten, maskers, tot zelfs duikpakken die verdwenen....zeer erg.
Don't judge a book by its cover....or a man by his pipe.... :-?

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder » 27 mar 2018 08:04

Elke pijp heeft voor de bezitter een zekere waarde die langzaam gegroeid is door de band die je ermee krijgt. Een waardering die eerder emotioneel is. En zeker in dit geval waarbij deze pijp voor Mark wel een zeer bijzondere waarde vertegenwoordigt.
‘k Kan me moeilijk voorstellen dat je ooit een band kan krijgen met een gestolen voorwerp omdat de aanvang al geladen is.
En ik weet intussen dat voor de meeste leden de klik en de ervaring belangrijker zijn dan de naakte waarde, de pronkwaarde van de pijp.
Feit is dat een goedgevuld zaaltje in WW nu niet bepaald de ideale plaats is of opportuniteiten schept voor de perfecte misdaad. Ik gok en hoop vooral op een vergissing, van wie dan ook, en op een gedegen rechtzetting.
S.

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 27 mar 2018 10:23

Eliminator schreef:
26 mar 2018 23:50
Deadl0ck schreef:
26 mar 2018 23:21
Bananabox-Ninja schreef:
26 mar 2018 22:42
We hebben alles nog eens nagelopen Mark, we hebben hem niet perongeluk meegenomen.
Over dingen mee nemen gesproken, namens moeders erg bedankt voor de overheerlijke koekjes!

Daar baal ik overigens nog wel van,.... maar is simpelweg mijn eigen fout.
Begin van de dag verzadigd door ons bezoek aan de frituur, later door het Vlaamse vocht en om af te sluiten met een flinke kop soep met brood,.... (en daarna weer door te gaan met het Vlaamse vocht).
Wil niet zeggen dat ik deze koeken van MisTy niet even had willen proeven (gooi er dan één in je pijpen(/laptop)-tas, sukkel !).

Het zal mijn straf geweest zijn 'van boven' om de schone dame van ons BBN 'Missy' te noemen :roll: :oops:

Natuurlijk een typo, ik weet beter, maar toch,......... :?
Had ik dat geweten... Ik heb er dusdanig veel door Misty in mijn handen gedrukt gekregen dat ik aan ske op de meet er 2 in zijn worstebrood zak heb verstopt, de 3 mensen voor wie ik worstebrood had mee genomen ook 2 koekjes heb gegeven, en er zelf ook nog 2 of 3 had.
Groet, Mark

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 27 mar 2018 10:57

Ik zal schaamtevol bekennen dat ik er sterk over gedacht heb om, in ieder geval, mijn betrokkenheid voor het organiseren van de Zutphen meeting terug te trekken, de afgelopen week. Maar ik weet ook dat de bijeenkomst dan op losse schroeven zou komen te staan, en dat vond ik niet eerlijk jegens het forum.

Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. De warmte, de samenhorigheid, de vriendschap die dit teweeg heeft gebracht... Eigenlijk heeft dat misschien wel meer waarde dan de pijp. Ik ben diep geroerd mensen. Mijn beschadigde vetrouwen is door alle reacties alweer flink hersteld.

En zoals gezegd... Mocht iemand de pijp per ongeluk hebben, laat het me weten. Het forum is gemaakt op vetrouwen, dus heb ik dat ook als men zegt dat het een foutje was.

Mocht het een kwestie zijn geweest van armoede of een gebrek aan pijpen... Neem ook contact op. Ik weet wat het is om weinig geld te hebben, en geef graag een andere, of zelfs twee andere pijpen uit mijn verzameling om deze terug te krijgen.
Groet, Mark

Eelco
Contacteer:

Bericht door Eelco » 27 mar 2018 11:26

Ik hoop mee dat de pijp weer boven water komt.
Deadl0ck schreef:
27 mar 2018 10:57
Mocht het een kwestie zijn geweest van armoede of een gebrek aan pijpen... Neem ook contact op. Ik weet wat het is om weinig geld te hebben, en geef graag een andere, of zelfs twee andere pijpen uit mijn verzameling om deze terug te krijgen.
Mooi gebaar. Dat doet me heel sterk denken aan het slot van "De pijp van Maigret", waar Maigret de onzekere jongeman die zijn pijp had gejat, een soortgelijk aanbod doet. Naar aanleiding van dit voorval is het misschien leuk dat boekje ergens op een rommelmarkt op de kop te tikken.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis » 27 mar 2018 17:38

Eelco schreef:
27 mar 2018 11:26
Ik hoop mee dat de pijp weer boven water komt.
Deadl0ck schreef:
27 mar 2018 10:57
Mooi gebaar. Dat doet me heel sterk denken aan het slot van "De pijp van Maigret", waar Maigret de onzekere jongeman die zijn pijp had gejat, een soortgelijk aanbod doet. Naar aanleiding van dit voorval is het misschien leuk dat boekje ergens op een rommelmarkt op de kop te tikken.
Ik heb hier een Maigret pijp liggen van het merk met de twee rookkanalen die ook geruild mag worden tegen de Purisme.... Wel via iemand anders anders heb je alsnog twee rookkanalen maar dan zonder pijp....

Er staat me bij dat er eerder al eens iets dergelijks is voorgevallen maar of die pijp ooit boven water is gekomen weet ik niet meer. Jammer dat het zo moet, een pijp is altijd voor weinig tot niets te bekomen op het forum.
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Huub

Bericht door Huub » 27 mar 2018 17:45

Ik zal schaamtevol bekennen dat ik er sterk over gedacht heb om, in ieder geval, mijn betrokkenheid voor het organiseren van de Zutphen meeting terug te trekken, de afgelopen week. Maar ik weet ook dat de bijeenkomst dan op losse schroeven zou komen te staan, en dat vond ik niet eerlijk jegens het forum.

Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. De warmte, de samenhorigheid, de vriendschap die dit teweeg heeft gebracht... Eigenlijk heeft dat misschien wel meer waarde dan de pijp. Ik ben diep geroerd mensen. Mijn beschadigde vertrouwen is door alle reacties alweer flink hersteld.

Hallo Mark,

Mijn grote respect voor die houding.
images-1.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 27 mar 2018 19:59

Huub schreef:
27 mar 2018 17:45

Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. De warmte, de samenhorigheid, de vriendschap die dit teweeg heeft gebracht... Eigenlijk heeft dat misschien wel meer waarde dan de pijp. Ik ben diep geroerd mensen. Mijn beschadigde vertrouwen is door alle reacties alweer flink hersteld.

Hallo Mark,

Mijn grote respect voor die houding.

images-1.jpeg
Eensch.

Nekker
Administrator

Bericht door Nekker » 28 mar 2018 16:03

Ik ben oprecht verbaasd dat de pijp nog niet boven water is... Ik ging eigenlijk tot nog toe van uit dat dit gewoon per ongeluk moet zijn voorgevallen. En ik ga daar op dit ogenblik nog steeds van uit. Al vind ik het ongelooflijk bizar dat de pijp nog steeds niet terecht is. Dus het tweede scenario lijkt meer realistischer te worden. Dat zou een triestige eerste voorval zijn in die bijna 10 jaar dat wij bijeenkomsten organiseren en ik met de regelmaat van de klok al mijn waardevolle spullen gewoon liet rond slingeren op elke bijeenkomst, zelfs nog niet overwegend dat iemand dit van mij zou ontvreemden.

Indien niet spoedig reactie, stel ik voor dat we iedereen die aanwezig was op de meeting even een PB'tje sturen. Ik kan me voorstellen dat niet alle mensen dit lezen. En dat misschien het aparte onderwerp door UT aan de aandacht is ontsnapt.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Ribbon

Bericht door Ribbon » 28 mar 2018 17:12

Nekker schreef:
28 mar 2018 16:03
Dat zou een triestige eerste voorval zijn in die bijna 10 jaar dat wij bijeenkomsten organiseren...
Helaas moet ik je hier toch corrigeren Nekker. Lees dit topic maar eens door: viewtopic.php?f=49&t=5523&hilit=ascanian

Voor de mensen die niet het hele topic willen doorlezen; ik ben in 2013 eens een blik tabak 'kwijtgeraakt' in WW.
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), Condor Blended, McClelland Christmas Cheer 2008, C&D Old Joe Krantz (2010)

cipke

Bericht door cipke » 28 mar 2018 18:41

Nekker schreef:
Indien niet spoedig reactie, stel ik voor dat we iedereen die aanwezig was op de meeting even een PB'tje sturen. Ik kan me voorstellen dat niet alle mensen dit lezen. En dat misschien het aparte onderwerp door UT aan de aandacht is ontsnapt.
Vind ik nog niet zo’n slecht idee eigenlijk, je zou misschien ook om bevestiging kunnen vragen.

Maar ik blijf het triestig vinden! :evil:

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis » 28 mar 2018 19:04

Ribbon schreef:
28 mar 2018 17:12
Nekker schreef:
Dat zou een triestige eerste voorval zijn in die bijna 10 jaar dat wij bijeenkomsten organiseren...
Helaas moet ik je hier toch corrigeren Nekker. Lees dit topic maar eens door: viewtopic.php?f=49&t=5523&hilit=ascanian

Voor de mensen die niet het hele topic willen doorlezen; ik ben in 2013 eens een blik tabak 'kwijtgeraakt' in WW.
Dat was het! Ik wist dat er een eerder voorval was geweest.
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 28 mar 2018 19:27

Ribbon schreef:
[...] ik ben in 2013 eens een blik tabak 'kwijtgeraakt' in WW.
Ditto hier. Het jaar weet ik niet meer, maar op mijn eerste (en enige, maar dat heeft er niks mee te maken) meet zijn er van mij ook spullen 'zoekgeraakt'.

Chris

Bericht door Chris » 28 mar 2018 19:27

Nekker schreef:
...dat wij bijeenkomsten organiseren en ik met de regelmaat van de klok al mijn waardevolle spullen gewoon liet rond slingeren op elke bijeenkomst...
En dat moet ook blijven kunnen. Het zou enorm zonde zijn als we met argwaan naar elkaar moeten kijken bij een bijeenkomst waar we de geneugten van onze gezamenlijke hobby delen. Even naar de wc en een slotje op je pijpentasje...

Mark ik hoop van harte dat je hem terugkrijgt, dat je hem vindt in een vergeten binnenzak van je jas en dat we er vervolgens over kunnen lachen...

Elmer

Bericht door Elmer » 28 mar 2018 20:11

misscien is die gewoon bij iemand in de pijpkist, tas, of wat je ook mee had beland, ik heb net heel die boekentas van mij eens leeg gehaald, en helaas, hij zat er niet bij.
Als iedereen dat nu even doet, dan is dat toch al gebeurt...voor hetzelfde geld is de pijp gewoon bij iemand in de tas gevallen en heft de person die tas nog niet uitgemest...
Zou zomaar kunnen.

Anders...iedereen die er was 2 euro op een rekening en nieuwe pijp kopen voor onze pijprokersvriend?
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja » 28 mar 2018 20:16

Dukdalf schreef:
28 mar 2018 19:27
Ribbon schreef:
[...] ik ben in 2013 eens een blik tabak 'kwijtgeraakt' in WW.
Ditto hier. Het jaar weet ik niet meer, maar op mijn eerste (en enige, maar dat heeft er niks mee te maken) meet zijn er van mij ook spullen 'zoekgeraakt'.
Met schaamrood heb ik toen per ongeluk dat blik Latakia meegenomen omdat het toen in dat 'gratis pijptabak'-manje lag. Ik heb het toen weer terug gegeven toen we er achter kwamen dat dat niet de bedoeling was. :oops:
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Dukdalf

Bericht door Dukdalf » 28 mar 2018 20:51

Dat is niet waar het over gaat, BBN.

Nekker
Administrator

Bericht door Nekker » 29 mar 2018 01:04

Ribbon schreef:
Nekker schreef:

Mijn excuses, je hebt gelijk. Dat voorval was ik compleet vergeten. :oops:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja » 29 mar 2018 06:17

Dukdalf schreef:
28 mar 2018 20:51
Dat is niet waar het over gaat, BBN.
Ah, Okay

"Ninja des forums"

NoneNicer

Bericht door NoneNicer » 29 mar 2018 16:07

Balen Mark, ik hoop dat 'ie snel boven water komt. Dat gezegd hebbende moet ik mijn tas nog uitpakken en de nieuwe Meindert churchwarden eens gaan inroken. Mocht ie er om een of andere vreemde reden in zitten laat ik het direct weten!

Het werpt een schaduw over de in mijn ogen meer dan geslaagde middag met een warme huiskamer en goed gezelschap. Dat is verdomd veel waard! Mocht het zover komen dat er een vergelijkend pijp-bouw project komt, ben ik ook bereid om in enige vorm bij te dragen. Want zoals genoemd is juist dat unieke gevoel en de saamhorigheid zoals Eli het net noemde hetgeen wat ook ik koester.

Zeker na het bezoek aan het Pijpenmuseum in Amsterdam deze week blijkt maar weer dat vorm en functie een zeer breed palet kent en de eigenaar een ongekende meerwaarde toekent aan zijn of haar pijp. Ik duim dan ook dat er snel opheldering komt en ik weet dat je je gevoel zo vrij kunt delen hier, samen met de geschiedenis van de pijp.

/Edit: tasje uitgeklopt en helaas, geen verloren pijp gevonden...

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 01 apr 2018 20:59

Had de hoop dat met mijn verjaardag gister last, ik nog wel wat te horen zou hebben gekregen. Heb ook even met de gedachte gespeeld te zeggen dat de pijp terug was als 1 april, maar daar vind ik het nog steeds een te serieus probleem voor.

Helaas dus nog steeds geen nieuws.
Groet, Mark

meindert

Bericht door meindert » 01 apr 2018 21:49

Deadl0ck schreef:
01 apr 2018 20:59
Had de hoop dat met mijn verjaardag gister last, ik nog wel wat te horen zou hebben gekregen. Heb ook even met de gedachte gespeeld te zeggen dat de pijp terug was als 1 april, maar daar vind ik het nog steeds een te serieus probleem voor.

Verdomt vervelend , als eerste plaats voor Jou Mark , maar ook voor ons allen! het vertrouwen was zo groot onder ons
en nu gebeurt dit , laten we hopen dat er binnenkort goed nieuws komt!
De vervanger voor het stuk rookhout komt er wel , dat weet je , maar dat vertrouwen moet niet geschaat worden!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Nekker
Administrator

Bericht door Nekker » 02 apr 2018 01:49

Zoals gezegd en beloofd heb ik een PB verstuurd aan elke aanwezig ziel. Het is een beetje het laatste middel om het onder de aandacht van iedereen te brengen. Nu maar duimen. (T)
Groet, Nekker

Paasei

Bericht door Paasei » 02 apr 2018 07:17

Zoals door mevrouw Paasei gemeld hadden wij zaterdag daar een feestje voor de dochter.
Wij hebben bij het klaarzetten rondgezocht, ook op de vensterbanken en achter kachels en zo, maar niks gevonden jammer genoeg.

Hopelijk heeft het bericht van Shaun resultaat.
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

TommyLF

Bericht door TommyLF » 02 apr 2018 11:03

Jeetje zeg,

Heb heel deze toestand gemist totdat ik net de PB las van Nekker. Wat een enorm naar gevoel moet dat zijn, zoals MIlle al zei: Getver en Gatver!
Hopelijk berust eea indd op een misverstand en komt deze speciale pijp snel retour bij Deadlock!
Suc6 en sterkte, hopelijk is het mysterie snel opgelost!

Grtz TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Huub

Bericht door Huub » 02 apr 2018 11:37

Deadl0ck schreef:
01 apr 2018 20:59

Hallo Mark,

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
front.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Bommel

Bericht door Bommel » 02 apr 2018 11:43

Het bericht van Shaun aangeklikt met een spannend gevoel.....is ze boven water?
De teleurstelling en droefheid nam mijn weer de dagelijkse controle voor een moment.
Het maakt mij weer boos te vernemen dat nog thans geen bericht is van diegene die een pijp teveel mee naar huis heeft genomen.
Mocht de dader proberen deze pijp met smaak te roken wens ik die de eeuwige tong brand toe.
Afbeelding

Paasei

Bericht door Paasei » 02 apr 2018 12:20

Zaterdagavond dus sweet-sixteen fuifje voor de dochter.
Misschien inspiratie voor de zaalaankleding van volgend jaar?

Afbeelding
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Kiske

Bericht door Kiske » 02 apr 2018 13:44

Sorry aan een ieder die ik hiermee op de tenen ga staan.

Ik wil niets bagatelliseren, leef oprecht mee met Deadl0ck en word ook misselijk van de gedachte dat er waarschijnlijk op een meeting door een forumlid iets van een ander forumlid is gejat.

Echter, het is gebeurd! Is de pijp werkelijk gejat, dan komt deze nooit meer terug. Om nu 2 weken lang dagelijks over dit #$@ voorval te mogen lezen in dit topic en een topic dat hiervoor speciaal is opgezet en er zelfs pb's over te krijgen, geeft me onderhand ook een smerige smaak in mijn bek over het bezoeken van het forum.

Het is al erg genoeg dat de meeting is bezoedeld, vooral ook voor de moeite die Paasei & Co er wederom hebben ingestoken. Wat mij betreft hoeft dat niet forumbreed zo te worden uitgemolken. Komt het misschien omdat het al een lange tijd rustig is op het forum dat hier maar over wordt doorgegaan, vraag ik mezelf af? Aan de andere kant heb ik ook niet veel nieuws te melden de laatste tijd.

Wat mij betreft mag het op het forum onderhand wel weer over onze hobby gaan.

Nogmaals; mijn persoonlijke mening en gedachten en zonder de intentie iemand op de tenen te gaan staan.
Do no harm, but take no shit.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja » 02 apr 2018 14:20

Wie is dit heerschap?
Ik ben zijn naam kwijt.

Afbeelding

"Ninja des forums"

Plaats reactie