Nabespreking WWVI 17 maart 2018

Organisatie en verslaggeving van ontmoetingen IRL
Mus

Re: Nabespreking WWVI 17 maart 2018

Bericht door Mus » 18 mar 2018 08:15

Ik heb wat gemist zo te zien... ik werd helaas (veel te laat) wakker met tegen de 40 graden koorts. :(

Kiske

Bericht door Kiske » 18 mar 2018 10:39

The_Undertaker schreef:
18 mar 2018 00:19
fransp schreef:
17 mar 2018 23:37
Afbeelding
Applaus ook aan MilleLuci voor het verhullen van dit gelaat :D
Ging helaas niet samen met m'n bril...
Do no harm, but take no shit.

Bommel

Bericht door Bommel » 18 mar 2018 10:41

'T is wel een hele verbetering zo Kiske.
Afbeelding

Kiske

Bericht door Kiske » 18 mar 2018 10:50

Het was weer als vanouds!

Een gevoel van thuiskomen, oude bekenden en nieuwe gezichten die zó snel in het genietend genootschap werden opgenomen dat ze al snel oude bekenden leken.

Ik sta er altijd opnieuw weer van versteld hoe dat een zo diverse verzameling mensen die toevallig het pijproken gemeen hebben, zonder enige moeite zo'n fijn feestje kunnen maken.

Iedereen erg bedankt voor het zijn wie ze zijn, Mille voor het echt goudkleurige masker/tiarading, de vakmensen met hun meegebrachte waren en kunststukjes, Paasei en iedereen die hij heeft gemobiliseerd voor de goede zorgen, voor de koekjes, de muziek, de zoute stengels, de.......

Dank!

Kiske

Kiske

Bericht door Kiske » 18 mar 2018 10:58

Mus schreef:
18 mar 2018 08:15
Ik heb wat gemist zo te zien... ik werd helaas (veel te laat) wakker met tegen de 40 graden koorts. :(
Komt wel weer een volgende keer. Als je net zo rustig bent als Culan op de terugweg (snuuuuuurk-pieeewwwwww-snuuuuuuuurk-piewwwwwwwww-enz) kan je gewoon weer mee! ;-)

Upper Ten

Bericht door Upper Ten » 18 mar 2018 11:21

Wat een dag. Wat een dag. Steenkoud en toch kwam bijna iedereen opdraven. Mrs Upper Ten die mij reed had het plan om eens flink euro' s te spenderen in Belgie. Maar gezien het koude weer had ze toch maar besloten in de warmte van de bijeenkomst te blijven. Goed voor mij want nu kon ik deze euro' s spenderen aan een paar mooie pijpen bij Rudi. Ik moet tenslotte van een karig pensioentje rondkomen (LOL).
Maar het was weer super gezellig. Veel mensen gesproken en ook een aantal minder. Ik was al een tijdje rond gegaan tot iemand zei; je maakt toch altijd foto' s?
Ja, natuurlijk maar nog niet bij stilgestaan. Dus aan de slag. Niet zoveel als andere keren maar toch imo een aantal leuke kunnen maken.
Wie graag het origineel wil hebben stuur mij een PB.
Mijn dank weer aan Jan en Sas voor de uitstekende organisatie. Arno voor de Penzance. En iedereen voor de gezelligheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Favoriete tabakken, Upper Ten tabakken, Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, de Graaff tabakken, C & D Star of the East, S.G. Cigar Leaf, S.G. Winter Time Flake, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. Gawith Hoggarth Brown Irish Twist

Upper Ten

Bericht door Upper Ten » 18 mar 2018 11:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Guess Who
Favoriete tabakken, Upper Ten tabakken, Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, de Graaff tabakken, C & D Star of the East, S.G. Cigar Leaf, S.G. Winter Time Flake, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. Gawith Hoggarth Brown Irish Twist

Upper Ten

Bericht door Upper Ten » 18 mar 2018 11:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elmer

Bericht door Elmer » 18 mar 2018 11:25

7 pijpen rijker , een massa sampels, wat een toffe bende zijn jullie. En daar mag ik gewoon bijhoren...het is me een eer. Goed georganiseerd!
Sommige mensen kunnen zeer geanimeerd praten over de vorm van hun pijp...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die passie...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 18 mar 2018 11:33

Dank iedereen voor een fantastische bijeenkomst. Heerlijke sfeer, zoals altijd. Ik heb genoten.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Willem-Jan

Bericht door Willem-Jan » 18 mar 2018 11:38

Ik sluit me aan bij Elmer en de vorigen: leuke bende, leuk initiatief en goed georganiseerd! Zelf ook met 5 pijpen, drie dozen sigaren en enkele samples huiswaarts gekeerd!

Chris

Bericht door Chris » 18 mar 2018 12:00

Ik heb genoten! Mooi en bijzonder gezelschap

George Bertram

Bericht door George Bertram » 18 mar 2018 12:07

Allereerst de organisatie van deze geweldige middag bedanken. Het zat gewoonweg heel goed in elkaar. =D>
Als novice op een dergelijke meeting werd je gelijk bij binnenkomen al een heel hartelijk welkom geheten, dus dat breekt gelijk heel wat ijs.
Mooi om tijdens zo'n middag allerlei gezichten te krijgen bij al de diverse aliassen op het forum. De uitwisseling die ontstaat van allerlei ervaringen met het pijproken, maar ook andere interesses van mensen leren kennen, mooi, mooi.
Het is een waar genieten om al die verschillende mensen tezamen te zien in het genieten van een pijp en elkaars gezelschap.
Een volgende meeting probeer ik er zeker ook weer bij te zijn.
Bedankt aan iedereen.
Fumo et Emergo ;p

Meester W

Bericht door Meester W » 18 mar 2018 14:03

Zoals elke keer weer een wonderbaarlijk vreedzaam samenzijn. Dank !

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 18 mar 2018 14:18

Ook ik heb me gisteren weer prima vermaakt, gezellige forumleden gesproken, mooie aanwinsten opgehaald en diverse onbekende tabakken gerookt. Mijn dank gaat uit naar Paasei en de anderen die deze dag mogelijk hebben gemaakt en ook naar SKE en Robvoorburg voor de gezellige rit heen en terug. Ik kijk nu alweer uit naar volgend jaar!
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

roocker

Bericht door roocker » 18 mar 2018 14:35

Dank aan de organisatie ! Prachtige dag gehad . Geruild , verkocht , gekocht en gekregen en weggegeven . Alles verliep heel ontspannen en ik heb veel gelachen met mijn tafelgenoten . Heerlijk .

Dit samenzijn moeten we koesteren !

Groet , Jeroen .

Paasei

Bericht door Paasei » 18 mar 2018 17:19

Ook even hier posten :

Rik, die een paar jaar geleden foto's maakte op de meeting (remember de zetel?) moet nonkel zeggen tegen de uitbater van frituur Lu. En hij was daar met hoogzwangere echtgenote en zijn twee dochters van om en bij de 10 jaar, toen daar een aantal grote kerels met baarden binnen kwamen...

Volgende keer even een seintje op voorhand, en er kan aan een grote tafel gezeten worden!
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Ribbon

Bericht door Ribbon » 18 mar 2018 17:46

Prima ontspannen meeting. Gelachen, gerookt, gedronken, gekeuveld, genoten.
Huidige rotatie:GL Pease Chelsea Morning (2010), GL Pease Barbary Coast (2010), Condor Blended, Niemeyer Anchor Smoking Mixture, C&D Old Joe Krantz (2010)

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 18 mar 2018 18:06

Het was weer gezellig! Ondanks de kou een oase van warmte :D Francois zei nog, in Frankrijk hebben ze dit zo niet, van Duitse vrienden weet ik ook dat ze dit niet hebben dus besef hoe speciaal dit is! Iedereen heel erg bedankt! In het bijzonder Florian voor de Abingdon, Klaas voor alle De Graaff tabakken, kan er nog niet over uit! Francois voor de prachtige Duke pijp (met tamper!), Robbin voor de Wellauer Latakia, Matron voor de Gawith & Hoggarth Balkan Flake en last but certainly not least de gehele organisatie!!!

Afbeelding
Afbeelding

Mevrouw Paasei

Bericht door Mevrouw Paasei » 18 mar 2018 21:49

Lieve mensen allemaal, het was weer een waar genoegen om de bar te mogen waarnemen.

Dit jaar was het allemaal een tikje anders... vanwege de afwezigheid van onze lieve Miep. Voor wie nog ver genoeg kon zien omtrent 16.00 uur: ze is op bezoek geweest in het gezelschap van haar zoon Roel. Eigenlijk had Miep op dat moment in Tsjechië moeten zitten, op bezoek bij de geëmigreerde broer. Maar goed, ziekte besliste er anders over en zo had Miep toch even tijd om een beetje mee te pikken van onze jaarlijkse PRF-hoogmis.

De afwezigheid van Miep werd op magistrale wijze opgevangen door forumlid "Jongeman" (wij noemen hem "Toby") die echt méér dan zijn best heeft gedaan. We hadden hem vooraf al gecontacteerd en hij had zich zonder voorbehoud geëngageerd voor deze meeting. Alle lof voor hem! (Ziet u hem bij een volgende gelegenheid, aarzel dan niet om hem te trakteren op een kleine verfrissing).

Ook van achter de bar is zo'n meeting genieten. Het moment dat mij persoonlijk het meest is bijgebleven is de passage van onze vriend Florian. Ik ga hieronder beschrijven hoe onze conversatie verliep... (het was nog vrij vroeg, er waren nog weinig mensen, er was nog geen alcohol over de bar gegaan...)
- Ik: "Hello Florian, nice to meet you here again."
- Florian: "Yes, hello. Same here. ... Oh? New bar!" - Florian laat zijn handen waarderend over de bar glijden...
- Ik: "No, it was here last year."
- Florian: kijkt peinzend omhoog "Really? No!... Okay... new lights then?!"
- Ik: "No, they were here last year too... Whole venue got renewed before last year's meeting."
- Florian: ...speechless...
- Ik: "Look at you, you've got a beard!"
- Florian: (beetje over de bar leunend, alsof het een samenzwering betreft) "Yes! It's a joke!"

Wat ons (de barlui) opviel dit jaar...
- de forumleden laten zich niet afschrikken door weerberichten
- de rush op de bieren begon vroeger
- er werd meer aan tafels gezeten
- muziek kreeg een plek in de meeting-ervaring
- de loterij kreeg de juiste boeken op de juiste plek
- de meesten onder jullie zijn zo lief voor ons... een handdruk bij vertrek, een opgestoken duim, een blijk van waardering, een hartelijke groeT, een knuffel... dat is waar wij het voor doen.

Tot zover dit "opstel" van mijn hand. Ik wil nog eindigen met zeggen dat - wanneer ik dit morgen aan mijn collega's vertel - ze me allemaal aankijken met een "jaja, zal wel"-blik in de ogen... Dit keer zullen ze kunnen meegenieten (willen of niet) zowel mijn shirt als mijn sweater (met de prachtige roockende bok) zijn niet gewassen tot op heden. Zal ik? Of zal ik niet?...

En o ja... ik heb het SD-kaartje van onze Dirk in mijn bezit. Benieuwd wanneer ik tijd ga hebben om de foto's te bekijken. ;-)
I enjoy cooking with wine, sometimes I even put it in the food I’m cooking. (Julia Child)

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 18 mar 2018 22:00

Ik hoop snel want ben benieuwd :D
Jullie zijn kanjers, stuk voor stuk !
Afbeelding

Mevrouw Paasei

Bericht door Mevrouw Paasei » 18 mar 2018 22:16

Eliminator schreef:
18 mar 2018 22:00
Ik hoop snel want ben benieuwd :D
Jullie zijn kanjers, stuk voor stuk !
Dankje, van jou weet ik dat wij naar waarde geschat worden.
I enjoy cooking with wine, sometimes I even put it in the food I’m cooking. (Julia Child)

meindert

Bericht door meindert » 18 mar 2018 22:23

Mevrouw Paasei schreef:
18 mar 2018 21:49
Lieve mensen allemaal, het was weer een waar genoegen om de bar te mogen waarnemen.

Dit jaar was het allemaal een tikje anders... vanwege de afwezigheid van onze lieve Miep. Voor wie nog ver genoeg kon zien omtrent 16.00 uur: ze is op bezoek geweest in het gezelschap van haar zoon Roel. Eigenlijk had Miep op dat moment in Tsjechië moeten zitten, op bezoek bij de geëmigreerde broer. Maar goed, ziekte besliste er anders over en zo had Miep toch even tijd om een beetje mee te pikken van onze jaarlijkse PRF-hoogmis.

De afwezigheid van Miep werd op magistrale wijze opgevangen door forumlid "Jongeman" (wij noemen hem "Toby") die echt méér dan zijn best heeft gedaan. We hadden hem vooraf al gecontacteerd en hij had zich zonder voorbehoud geëngageerd voor deze meeting. Alle lof voor hem! (Ziet u hem bij een volgende gelegenheid, aarzel dan niet om hem te trakteren op een kleine verfrissing).

Ook van achter de bar is zo'n meeting genieten. Het moment dat mij persoonlijk het meest is bijgebleven is de passage van onze vriend Florian. Ik ga hieronder beschrijven hoe onze conversatie verliep... (het was nog vrij vroeg, er waren nog weinig mensen, er was nog geen alcohol over de bar gegaan...)
- Ik: "Hello Florian, nice to meet you here again."
- Florian: "Yes, hello. Same here. ... Oh? New bar!" - Florian laat zijn handen waarderend over de bar glijden...
- Ik: "No, it was here last year."
- Florian: kijkt peinzend omhoog "Really? No!... Okay... new lights then?!"
- Ik: "No, they were here last year too... Whole venue got renewed before last year's meeting."
- Florian: ...speechless...
- Ik: "Look at you, you've got a beard!"
- Florian: (beetje over de bar leunend, alsof het een samenzwering betreft) "Yes! It's a joke!"

Wat ons (de barlui) opviel dit jaar...
- de forumleden laten zich niet afschrikken door weerberichten
- de rush op de bieren begon vroeger
- er werd meer aan tafels gezeten
- muziek kreeg een plek in de meeting-ervaring
- de loterij kreeg de juiste boeken op de juiste plek
- de meesten onder jullie zijn zo lief voor ons... een handdruk bij vertrek, een opgestoken duim, een blijk van waardering, een hartelijke groeT, een knuffel... dat is waar wij het voor doen.

Tot zover dit "opstel" van mijn hand. Ik wil nog eindigen met zeggen dat - wanneer ik dit morgen aan mijn collega's vertel - ze me allemaal aankijken met een "jaja, zal wel"-blik in de ogen... Dit keer zullen ze kunnen meegenieten (willen of niet) zowel mijn shirt als mijn sweater (met de prachtige roockende bok) zijn niet gewassen tot op heden. Zal ik? Of zal ik niet?...

En o ja... ik heb het SD-kaartje van onze Dirk in mijn bezit. Benieuwd wanneer ik tijd ga hebben om de foto's te bekijken. ;-)

Afbeelding
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

meindert

Bericht door meindert » 18 mar 2018 22:29

Het was zeer aangenaam!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Stoker
Contacteer:

Bericht door Stoker » 19 mar 2018 03:11

Paasei schreef:
18 mar 2018 17:19
Ook even hier posten :

Rik, die een paar jaar geleden foto's maakte op de meeting (remember de zetel?) moet nonkel zeggen tegen de uitbater van frituur Lu. En hij was daar met hoogzwangere echtgenote en zijn twee dochters van om en bij de 10 jaar, toen daar een aantal grote kerels met baarden binnen kwamen...

Volgende keer even een seintje op voorhand, en er kan aan een grote tafel gezeten worden!
Hahaha maar we werden daar toch wel goed opgevangen hoor .. met goede friet en lekkere sauzen ..:D
ze kwamen ook wel bij ons of ze een grote tafel moesten maken maar was zo ook wel goed :D
alleen zat de zaak wel zo vol natuurlijk :shock:
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

miep

Bericht door miep » 19 mar 2018 09:42

Blij dat ik éven de sfeer kon komen opsnuiven (letterlijk en figuurlijk) dankzij mij zoon, Roel. Ook hij vond het de moeite waard om eens in levenden lijve te zien hoe dat nu allemaal ging, zo'n pijprokersmeeting. Hij was meteen mee met de geweldige sfeer die er elk jaar toch weer hangt... Nu snapt hij de verhalen van zijn mam helemaal!
Ik heb mezelf moeten tegenhouden om niet achter de bar te springen en mijn taken op te nemen, maar er gewoon bij zijn maakte de 'in-het-water-gevallen-reis-naar-mijn-broer-in-Tsjechië' toch enigszins goed! Zo goed om iedereen weer te zien!!

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci » 19 mar 2018 13:50

miep schreef:
19 mar 2018 09:42
Blij dat ik éven de sfeer kon komen opsnuiven (letterlijk en figuurlijk) dankzij mij zoon, Roel. Ook hij vond het de moeite waard om eens in levenden lijve te zien hoe dat nu allemaal ging, zo'n pijprokersmeeting. Hij was meteen mee met de geweldige sfeer die er elk jaar toch weer hangt... Nu snapt hij de verhalen van zijn mam helemaal!
Ik heb mezelf moeten tegenhouden om niet achter de bar te springen en mijn taken op te nemen, maar er gewoon bij zijn maakte de 'in-het-water-gevallen-reis-naar-mijn-broer-in-Tsjechië' toch enigszins goed! Zo goed om iedereen weer te zien!!
Fijn je gezien te hebben Miep!

Mevrouw Paasei, vooral niet uitwassen! En enorm blij met mijn rokend kunstboek en Albert met zijn Brevier. Het was super! Appelbolletjes thuis ook. Cora een prachtige dame die goed kijkt en observeert.
Heel benieuwd naar de geschoten plaatjes.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Paasei

Bericht door Paasei » 19 mar 2018 14:16

Zodra er wat tevoorschijn komen, zal ik ze hier wel ergens posten, fotografie topic of zo.
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

cipke

Bericht door cipke » 19 mar 2018 19:39

Wederom hebben we met volle teugen genoten, van alweer een zeer geslaagde editie in WW.
Leuk gekeuvel met diverse leden, in het gezelschap van lekker gerstenat en een heerlijke versnapering met de welbekende appel- worstenbroden.
4 prachtige pijpen, een pak vol met t-shirts sweaters en hoody's, een old boy, een volle tas lege blikjes en enkele samples mochten mee huiswaarts keren, zonder de afkeurende blik van mijn wederhelft! :lol:
Niet onbelangrijk dat ook zij het een geslaagde dag vond! :D

Mijn dank gaat dan ook uit naar het voltallige WW-team die zowel voor als achter de schermen er een onvergetelijke dag van hebben gemaakt.

Meindert die weer een beauty van een lady afleverde, alleen de beloofde borrel van mijn wege is achter gebleven.
Bij deze Meindert, die heb je nog tegoed van me :D

Aan allen die deze mooie herinneringen vastlegde door belekes te maken merci.

L.deJong
Contacteer:

Bericht door L.deJong » 19 mar 2018 20:11

Een wat late reactie van mijn kant.

Nogmaals hartelijk dank iedereen voor de gezellige dag!
Maarten jij bedankt voor de koffie en de rit. En fijn om te lezen dat je je Zippo hebt gevonden!
Peter ik moet nog wat kwijt...heb hier nog een forumbadge. PB je adres maar even dan stuur ik hem op.
Verder zeer geslaagd, helaas was ik mijn stem bijna kwijt. Dus heb niet veel gesproken+bijkomend voordeel andere leden konden nu wel hun verhaal doen :wink:

Tot de volgende meet!

p.s.
Vandaag onder het genot van de zon de gekregen tabak van UpperTen gerookt, en naast mijn bed gelegd.
Ruikt ongerookt zo mogelijk nog lekkerder!
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Plaats reactie