de start van een nieuwe hobby

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
Plaats reactie
GR69

de start van een nieuwe hobby

Bericht door GR69 »

Ok. Bij dezen dan mijn startverhaal.

Op mijn 11e rookte ik mijn eerst sigaret.
Doodziek was ik ervan.
Met mijn klasgenoten een pakje peter stuyvesant gejat ik de spar op Vlieland.

Na een periode van af en toe een haaltje van klasgenote ging ik samson kopen van mijn zakgeld. Stiekem uiteraard. Inmiddels waren de andere rookbare plantaardige producten interessant geworden en ik rookte beiden zeer regelmatig.

15 jaar later gaf ik alles op. Zeker 10 jaar rookte niet.
Toen mijn leventje door een dikke burnout ondersteboven ging kwamen de shag en met name de andere rokerij weer in mn leven. Ik ontwikkelde na deze korte maar heftige periode een liefde voor vanille sigaartjes en de rest ging overboord.

Tot ik bedacht dat ik eigenlijk rust wilde. Ik besprak dit met mn huidige vriendin en tot mij verrassing vond ze pijproken geen probleem.

Met dit gesprek begon mijn reis. Ik ging op zoek naar informatie, kwam vrijwel direct op dit prf terecht en heb mn eerste pijp gekocht. Een rookpijp. Zwart gelakt en niet zoals ik me had voorgesteld. Ik rook hem nog af en toe maar ik denk niet dat hij favoriet wordt. Ik kocht bij puffaway twee pijpen. Een klein appeltje en een My Friend.
De laatste is nog steeds mijn favoriet.
Daarna volgde al snel een paar Savinelli's van Pieter en een Black Prince en nog een klein pijpje van Puffaway.

Ik kreeg wat samples en ben nu fijn op weg te ontdekken wat er allemaal te proeven/beleven en proberen is.

Aanrader voor andere beginners...let op wat en van wie je koopt maar er zijn prima 'Occasions' te koop voor weinig geld. Doe er je voordeel mee.

Ik heb geen spijt en ik denk dat pijproken een blijver is.
De behoefte aan andere rooksoorten is verdwenen en ik houd van de meditatieve momenten die het pijproken me geven.

Dankzij jullie forumleden heb ik de juiste informatie gekregen om goed te beginnen. Mede door het boek van Janneman en de raad van Pieter en Annie69 begin ik een echte pijproker te worden.

Dank allen.
Laatst gewijzigd door GR69 op 10 aug 2021 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"A can is a good place to keep the Funk...it stays Funky!"
George Clinton

George Bertram

Re: de start van een nieuwe hobby

Bericht door George Bertram »

Mooi verhaal. Bedankt voor het delen.
Fumo et Emergo ;p

GR69

Re: de start van een nieuwe hobby

Bericht door GR69 »

:D iets geleerd!

Flakes zijn fijn in pijp met een kleinere kop. Tenminste voor mij. Ik ben na 45 minuten wel soot van klaar. Tenzij ik echt zeeƫn van tijd heb.

Staat genoteerd in mn boekje..mn eigen routebeschijving naar de 'tevreden roker' groeit. LeukšŸ˜Š
"A can is a good place to keep the Funk...it stays Funky!"
George Clinton

Plaats reactie