Snuif tabak

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Deadl0ck

Re: Snuif tabak

Bericht door Deadl0ck » 23 okt 2016 16:18

Marielle32 schreef: Hierboven het bericht van Mr. Snuff.com interessant voor de mensen die nog een laatste keer willen inslaan. Stuur je wensen naar het e-mail adres hierboven en dan doet Mr. Snuff nog een laatste bestelling bij de Kralinger Molens en dan valt het doek voorgoed......
Zou er graag wat aan mee doen, maar ik heb al zoveel open (lees: bijna alles wat ik heb) dat het zonde zou zijn er meer bij te bestellen, bovenop wat er nog bij jou ligt voor mij
.
Groet, Mark

Marielle32

Bericht door Marielle32 » 23 okt 2016 22:05

Deadl0ck schreef:
Marielle32 schreef: Hierboven het bericht van Mr. Snuff.com interessant voor de mensen die nog een laatste keer willen inslaan. Stuur je wensen naar het e-mail adres hierboven en dan doet Mr. Snuff nog een laatste bestelling bij de Kralinger Molens en dan valt het doek voorgoed......
Zou er graag wat aan mee doen, maar ik heb al zoveel open (lees: bijna alles wat ik heb) dat het zonde zou zijn er meer bij te bestellen, bovenop wat er nog bij jou ligt voor mij
.
Eens ik heb ook nog heel veel maar het is wel de laatste mogelijkheid om nog Kralinger snuiftabak te kopen want dan valt het doek voorgoed dus ik wilde het wel even onder de aandacht brengen.
Afbeelding

Genieter

Bericht door Genieter » 01 jun 2017 15:56

Wat in de Belgische winkels ligt aan snuiftabak is niet mijn smaak.

Tot een jaar geleden bestelde ik in bulk bij www.snuffstore.de helaas levert deze Duitse onderneming niet meer aan landen buiten Duitsland.

Dit is voor mij toch wel onaangenaam. Kunnen de leden hier mij de weg wijzen naar een andere betrouwbare leverancier? (Mag ook per PB).

Ik dank allen.

QuintusNSachs

Bericht door QuintusNSachs » 21 jun 2017 12:19

Genieter schreef:... Tot een jaar geleden bestelde ik in bulk bij http://www.snuffstore.de helaas levert deze Duitse onderneming niet meer aan landen buiten Duitsland ...
Morgen komt bij mij een bestelling van snuffstore aan, zowel snuif- als pruimtabak als accessoires. door omstandigheden woon ik, als Nederlander, in Duitsland, even achter Wesel; oostelijk van Arnhem, zuidelijk van Winterswijk. Meerdere van mijn famillieleden, bekenden en koorleden gebruiken mijn postadres voor hun bestellingen in Duitsland, om portokosten te besparen.

Ervanuitgaande, dat jij nog steeds lid bent bij snuffstore, kan ik je aanbieden, dat je jouw bestelling doet, die dan naar mijn postadres laat sturen, en ik die dan verderstuur naar jou. In dat geval graag even aan mijn mailadres. Ik ga ervanuit, dat je in staat bent vanaf dit forum (ik ben sinds enkele tientallen minuten lid) een berichtje naar mijn privé-email te sturen.

vrgr. Q

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 28 jun 2017 15:42

QuintusNSachs schreef: Ervanuitgaande, dat jij nog steeds lid bent bij snuffstore, kan ik je aanbieden, dat je jouw bestelling doet, die dan naar mijn postadres laat sturen, en ik die dan verderstuur naar jou. In dat geval graag even aan mijn mailadres. Ik ga ervanuit, dat je in staat bent vanaf dit forum (ik ben sinds enkele tientallen minuten lid) een berichtje naar mijn privé-email te sturen.

vrgr. Q
Dat is een aanbod waar je een boel mensen mee gelukkig zou kunnen maken. Niet alleen voor Snuff trouwens, maar ook pijp tabakken. (Ook ik zou er ongetwijfeld wel eens gebruik van willen maken, bijvoorbeeld.)

Met zo'n genereus aanbod toch ook nog een verzoekje, iets wat we eigenlijk allemaal gedaan hebben, en dat is om Hier even een topic maken om je voor te stellen.
Groet, Mark

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 13 sep 2017 14:02

Even een vraag voor de uitgebreidere snuivers onder ons. Is er nog een adres binnen Nederland waar wat anders te bestellen is als de standaard Löwenprise e.d.?

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 13 sep 2017 14:06

Wowbagger schreef:Even een vraag voor de uitgebreidere snuivers onder ons. Is er nog een adres binnen Nederland waar wat anders te bestellen is als de standaard Löwenprise e.d.?
Niet dat ik weet..
Afbeelding

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 13 sep 2017 14:25

Merde.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 13 sep 2017 14:33

Wowbagger schreef:Merde.
de Cheval
Afbeelding

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 13 sep 2017 15:42

Arno schreef:
Wowbagger schreef:Merde.
de Cheval
Kun je ook aan snuiven, maar ik weet niet hoeveel genot me dat zal verschaffen. Dan maar hopen dat er in november nog Celtic Talisman in Düsseldorf te vinden is.

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 06 dec 2017 22:00

phpBB [video]
Groet, Mark

Elmer

Bericht door Elmer » 06 dec 2017 22:07

Dat kan nooit lekker zijn...lol, en ik nies al bij verandering van temperatuur.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Willem-Jan

Bericht door Willem-Jan » 23 feb 2018 11:39

Wow, en ik vond dat filmpje van dat belgisch kampioenschap pijproken al geestig:D.

Tobacoshamano

Re: Snuif tabak - rapé is wat beter in mijn opinie

Bericht door Tobacoshamano » 11 mar 2018 00:35

Ik gebruik de Rapé variant :wink: , de voorganger en oorsprong van het idee van de maak van het moderne westersche snuiftabak.
Rapé is een blend dat gemaakt wordt met de N. Rustica variant binnen de Tabaks soorten, geblend met diverse kruiden /andere planten. Ik bestel ze met tussen-leverancier van de lokale stammen uit Brazilië en Peru die deze maken. Je hebt ook niet-tabaks Varianten, weleens waar wat milder in sensatie, maar het aroma is er niet minder om.

Deze wordt niet gesnoven. Maar in de neus geblazen met een Tepi (blaaspijp) door (traditioneel de sjamaan/medicijnman/spiritueel leider) de persoon die het toedient (niet zelf). Je kunt het wel zelf doen, via een Kuripe (een V vormige aplicator/blaaspijp), door het in je neus te blazen.

Ik heb 4 Varianten liggen. Kaxinawa, Nukini, Gesileu en Apurina (de niet tabaks variant).

Het aroma is heerlijk. De effecten zijn per product verschillend.

Gegroet :)

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 10 mei 2018 22:28

Kent iemand Rosinski snuiftabak? Ziet er goed uit, veel keus, maar ik heb er nog nooit van gehoord. http://rosinski-schnupf.com/webshop/index.php
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit » 11 mei 2018 10:29

Ja ik heb ervan gehoord, een Duitse YouTuber die ik volg is er vol lof over maar ik heb het nog niet kunnen krijgen. Toen ik er destijds naar op zoek was werd er ineens heel moeilijk gedaan in Duitsland. Snuiftabak werd voorheen zonder problemen verzonden ook omdat het niet onder de accijns wet valt maar sinds een jaar of twee durven bedrijven als snuffstore.de niet meer naar Nederland te verzenden. Ik kan je dus niet uit eigen ervaring vertellen hoe het is maar ik was er wel nieuwsgierig naar.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 19 mei 2018 23:03

Bericht van de Snuifmolens op Facebook:

In opdracht van het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN) is een film gemaakt over het maken van snuiftabak. Er zijn diverse methoden om snuiftabak te maken en in deze film wordt het maken van snuiftabak met behulp van karotten zodat dat op de Ster en de Lelie gebruikelijk was gedemonstreerd. De directe link naar de film over snuiftabak is: https://www.youtube.com/watch?v=D4i32cGbxlw

Helaas zonder Jaap Bes zo te zien. Daarom van Jaap nog maar een fotootje:

Afbeelding
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Tobacoshamano

Bericht door Tobacoshamano » 26 mei 2018 17:17

Janno schreef:
10 mei 2018 22:28
Kent iemand Rosinski snuiftabak? Ziet er goed uit, veel keus, maar ik heb er nog nooit van gehoord. http://rosinski-schnupf.com/webshop/index.php

Afbeelding

Kan er binnenkort meer over vertellen. Ik laat het je weten. Ik heb een pakketje binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie