Inmiddels heb ik deze fiets al weer een tijdje, en het grootste deel van de TLC en ellebogenstoom die hierboven aangehaald werden heeft ie inmiddels gehad ( tank vervangen (de oude had een forse deuk), alles compleet overgespoten alles weer vastgezet met de hoeveelheid schroefjes die oorspronkelijk bedoeld waren en de stickers bewust weggelaten, andere spiegels en kuipruit, en natuurlijk technisch in orde gemaakt. Nog een keertje de wielen echt netjes maken en dan is ie naar m'n zin.):The_Undertaker schreef: ↑28 jan 2021 12:21 Het gaat vast nog wel een tijd duren voor ik m'n rijbewijs heb met dank aan het CBR (voor de Vlamingen: Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen in NL) en coronaperikelen (het was al een zooitje bij het CBR vóór corona, maar nu hebben ze een zondebok om naar te wijzen..
Toch vast een motor aangekocht, een Honda VFR 800 van 2000 (modeljaar 1999) met 38.000km op de klok.
Ze heeft wat tender loving care en ellebogenstoom nodig, maar daardoor was de prijs ook gunstig. Daar heb ik nog wel een paar maand de tijd voor dus.. Ze rijdt in ieder geval heerlijkHonderd keer beter dan de motor waar ik op les. Nu heb ik niet per se enorm veel motor-ervaring, maar het valt me op dat ze een stuk makkelijker te sturen is dan de Kawasaki Z650 waar ik op les. Ook het zwaardere gewicht (de VFR is zo'n 55kg zwaarder dan de Z650) merk je totaal niet. Niet zenuwachtig bij de lage snelheden, en toch ook lekker pittig wanneer je het gas open trekt. Ook een erg fraai geluid uit die V4. Blij mee!
![]()

Rijdt heerlijk, en hopelijk blijft het zout nog een tijdje van de wegen na de komende regenbuien