Motor rijden

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
The_Undertaker
Administrator

Re: Motor rijden

Bericht door The_Undertaker »

The_Undertaker schreef: 28 jan 2021 12:21 Het gaat vast nog wel een tijd duren voor ik m'n rijbewijs heb met dank aan het CBR (voor de Vlamingen: Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen in NL) en coronaperikelen (het was al een zooitje bij het CBR vóór corona, maar nu hebben ze een zondebok om naar te wijzen..

Toch vast een motor aangekocht, een Honda VFR 800 van 2000 (modeljaar 1999) met 38.000km op de klok.

Ze heeft wat tender loving care en ellebogenstoom nodig, maar daardoor was de prijs ook gunstig. Daar heb ik nog wel een paar maand de tijd voor dus.. Ze rijdt in ieder geval heerlijk :D Honderd keer beter dan de motor waar ik op les. Nu heb ik niet per se enorm veel motor-ervaring, maar het valt me op dat ze een stuk makkelijker te sturen is dan de Kawasaki Z650 waar ik op les. Ook het zwaardere gewicht (de VFR is zo'n 55kg zwaarder dan de Z650) merk je totaal niet. Niet zenuwachtig bij de lage snelheden, en toch ook lekker pittig wanneer je het gas open trekt. Ook een erg fraai geluid uit die V4. Blij mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels heb ik deze fiets al weer een tijdje, en het grootste deel van de TLC en ellebogenstoom die hierboven aangehaald werden heeft ie inmiddels gehad ( tank vervangen (de oude had een forse deuk), alles compleet overgespoten alles weer vastgezet met de hoeveelheid schroefjes die oorspronkelijk bedoeld waren en de stickers bewust weggelaten, andere spiegels en kuipruit, en natuurlijk technisch in orde gemaakt. Nog een keertje de wielen echt netjes maken en dan is ie naar m'n zin.):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rijdt heerlijk, en hopelijk blijft het zout nog een tijdje van de wegen na de komende regenbuien :D
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle https://endless-transformation.com is een site over Truffelceremonies. Deze site moet omhoog komen in Google, dus eens kijken welk effect een PRF backlink heeft. Het gaat om een site met informatie over truffelceremonies in Nederland. De site en informatie wordt zowel Engels- als Nederlandstalig aangeboden. Het gaat om een professioneel begeleidde truffelceremonie met een begeleider die een zorg-achtergrond heeft.

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Fraai!!! Moeten we toch die PRF motor rit eens gaan organiseren
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

oehoe

Bericht door oehoe »

Prachtige brommer. Veel plezier ermee en hou 'm tussen de lijntjes met de gepoetste kant boven.
"It's easier to fool people than to convince them they have been fooled."

Mark Twain

George Bertram

Bericht door George Bertram »

Martin Romijn schreef: 22 nov 2022 20:15 Fraai!!! Moeten we toch die PRF motor rit eens gaan organiseren
Yep. laat maar weten wanneer...
Fumo et Emergo ;p

Chris

Bericht door Chris »

Als het mogelijk is, sluit ik ook graag aan 😊

Chris

Bericht door Chris »

Oh en het is een hele coole motor UT!! Tof dat je hem zelf hebt opgeknapt naar eigen zin

GR69

Bericht door GR69 »

:D mooi ding
"There are two medicines for all ills: time and silence"
Alexandre Dumas

PietGeniet

Bericht door PietGeniet »

Mooi ding. Lijkt wel nieuw!
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

nicobakker

Bericht door nicobakker »

Ik rij geen motor meer. Maar weet je dat je dit op oudere leeftijd ook op een (25km) scooter kan doen. Zo zie en ruik je nog meer van de omgeving.

Afbeelding

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

@UT:

Hmm, die van mij moet vermoedelijk ook weer eens gepoetst worden... Hoor net dat iemand aan de andere kant van het land dat wel een leuk klusje vind! :D

Zonder dollen: 't is een oudje maar hij staat er na jouw liefdevolle behandeling mooi bij! Complimenten!
Pijproker des forums

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Ik heb sinds kort de hobby om at random op dingen googly eyes te plakken.... ik heb door dat ik grotere nodig ga hebben.
Groet, Mark

GR69

Bericht door GR69 »

Deadl0ck schreef: 23 nov 2022 22:54 Ik heb sinds kort de hobby om at random op dingen googly eyes te plakken.... ik heb door dat ik grotere nodig ga hebben.
🤣
"There are two medicines for all ills: time and silence"
Alexandre Dumas

PietGeniet

Bericht door PietGeniet »

nicobakker schreef: 23 nov 2022 12:55 Ik rij geen motor meer. Maar weet je dat je dit op oudere leeftijd ook op een (25km) scooter kan doen. Zo zie en ruik je nog meer van de omgeving.

Afbeelding
Mooi om te zien! Visgerei achterop?
Ik ben een jaar of tien geleden gestopt nadat ik met mijn Yamaha Super Tenere tegen de vangrail kwam te plakken. Gelukkig ging het niet te snel, in een U-bocht, maar ik kwam toch op de IC terecht. Om mijn familie toen een plezier te doen ben ik gestopt. Elk voorjaar krijg ik weer de drang om een scooter (bijv. Honda Forza) te kopen, maar ik blijf het toch maar bij mijn elektrische fiets houden. Dan ruik en zie je idd meer van de omgeving en ik maak me maar wijs dat dit veiliger is.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Plaats reactie