Longshot...
- Paasei
Longshot...
Iemand die binnen afzienbare tijd richt USA trekt?
Ik zou iets willen laten meebrengen voor mijn trombone... kost daar 25 - 28 Amerikaanse dukaten, en is in Europa niet te verkrijgen. Opsturen naar hier, dan zit je al bijna aan het dubbele als het tenminste niet door de douane gespot wordt... weegt ook niet echt veel, zou in koffer passen en is van plastic.
dit dus:
https://wisegrip.com/product/wisegrip-comfort-grip/
Ook al even overwogen om het voor te leggen aan een moedige man-met-3D-printer, maar dan zouden we enkele uurtjes moeten besteden aan meten en uittekenen, aangezien ik er geen life voorbeeld van heb.
dus... iemand een voorstel?
Ik zou iets willen laten meebrengen voor mijn trombone... kost daar 25 - 28 Amerikaanse dukaten, en is in Europa niet te verkrijgen. Opsturen naar hier, dan zit je al bijna aan het dubbele als het tenminste niet door de douane gespot wordt... weegt ook niet echt veel, zou in koffer passen en is van plastic.
dit dus:
https://wisegrip.com/product/wisegrip-comfort-grip/
Ook al even overwogen om het voor te leggen aan een moedige man-met-3D-printer, maar dan zouden we enkele uurtjes moeten besteden aan meten en uittekenen, aangezien ik er geen life voorbeeld van heb.
dus... iemand een voorstel?
Koninklijke Eikel Des Forums.
- GR69
Re: Longshot...
Ik zal eens rondvragen in mijn netwerk. Maar beloof niks.
"There are two medicines for all ills: time and silence"
Alexandre Dumas
Alexandre Dumas
-
OnlineArno
- Contacteer:
$16 aan verzendkosten naar België/Nederland, dat valt op zich best mee. Alleen aan inklaringskosten ben je (in NL, BE weet ik zo niet) nog ongeveer €13 kwijt.. 
- oehoe
Misschien dat Pieter de komende tijd nog die kant op gaat. 

"It's easier to fool people than to convince them they have been fooled."
Mark Twain
Mark Twain
- Paasei
Als het onderschept wordt, al zeker 21 % btw, niet enkel op de waarde van het ding, maar ook op de waarde van de verzending (want ook dat is iets wat je invoert, al is het dan een 'dienst' en geen fysiek product.
Heb je pech en is het iets waar speciale invoerrechten voor de eu op rusten, dan ook nog eens 3 - 4 % extra.
En voor de afwikkeling op zich rekent Bpost ook nog eens een dossier kost aan van om en bij de 15 euro.
Al snel wordt 25 dollar er 41 = 38 euro, met de btw en dossierkost ben je aan 60...
Ik heb nog wel niet gechecked of ze willen verzenden met een waarde op papier van 5 euro of zo.
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
helaas werkt die papierwaarde niet meer, zelfs als het een cadeau van €2 is, ben je alsnog BTW & dossierkosten kwijt sinds 2022...Paasei schreef: ↑14 jan 2023 08:48Als het onderschept wordt, al zeker 21 % btw, niet enkel op de waarde van het ding, maar ook op de waarde van de verzending (want ook dat is iets wat je invoert, al is het dan een 'dienst' en geen fysiek product.
Heb je pech en is het iets waar speciale invoerrechten voor de eu op rusten, dan ook nog eens 3 - 4 % extra.
En voor de afwikkeling op zich rekent Bpost ook nog eens een dossier kost aan van om en bij de 15 euro.
Al snel wordt 25 dollar er 41 = 38 euro, met de btw en dossierkost ben je aan 60...
Ik heb nog wel niet gechecked of ze willen verzenden met een waarde op papier van 5 euro of zo.
- oehoe
Misschien is 't handiger meerdere exemplaren te bestellen. De rest verkopen aan andere toeteraars. 

Mark Twain
Mark Twain
- Paasei
kleine update... Ik heb het toch maar besteld uit de USA
25 dollar + 16 verscheping : 41 usd
38 euro zoiets.
vandaag kwam dan de factuur van bpost...
17.5 Euro dossierkost
11.62 BTW
TOTAAL : 67 Euro...

25 dollar + 16 verscheping : 41 usd
38 euro zoiets.
vandaag kwam dan de factuur van bpost...
17.5 Euro dossierkost
11.62 BTW
TOTAAL : 67 Euro...

- Victor Baarn
Zoiets ook ooit gehad met iets via Ebay uit Amerika. Ik begin er niet meer aan. Ook niet aan de UK. EU only.
- GR69
Damn Paasei. Voor een greepje...maar alas...als het fijn speelt misschien toch waard.
"There are two medicines for all ills: time and silence"
Alexandre Dumas
Alexandre Dumas
-
Volgend keer toch een proberen via Adams Lummen, ... Rudy is vaak bereid om te helpen.
- Paasei
Jammer genoeg enkel en alleen te koop bij Jay Wise in de States, en enkele Amerikaanse websites.
Niks in Europa.
Jammer eigenlijk, maar begrijpelijk... slechts 25 dollar kost het dingetje, volgens mij vinden de Europese handelaars het niet de moeite om ze te importeren, er zijn andere en duurdere grips waar ze meer winst op kunnen maken.
Niks in Europa.
Jammer eigenlijk, maar begrijpelijk... slechts 25 dollar kost het dingetje, volgens mij vinden de Europese handelaars het niet de moeite om ze te importeren, er zijn andere en duurdere grips waar ze meer winst op kunnen maken.
- Pieter
Echt jongens.
Ik zie dit bericht nu pas. Had half januari inderdaad een koerier vanuit de USA en prima kunnen helpen.
Helaas.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand
- Paasei
-
Iedereen is nu benieuwd en het zou wel mooi zijn als Paasei op de bijeenkomst in Wuustwezel eens een voorstelling gaf zodat we een en ander eens kunnen bewonderen.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.
- Paasei
- oehoe
Met 'n paar pinten achter de kiezen?
Mark Twain
Mark Twain
- Paasei
- Eliminator
- Moderator
-
Gelukkig te beperken tot één liedje: 'Listen carefully, I play this only once.'
- Paasei
BelgianGourmand schreef: ↑15 feb 2023 18:52 Gelukkig te beperken tot één liedje: 'Listen carefully, I play this only once.'

- Paasei
- Ribbon
Huidige rotatie:C&D Burley Flake #2 (2010), Dobie's Four Square Curlies (pre-1956), DTM Hamborger Veermaster (2013), McClelland Boston 1776 (2010)
- Paasei