Goededag,
Ik ben een beginnende pijproker (3-4 maanden, gem. elke dag 1) , en ik heb ondervonden hoe hard the tabaksmarkt in België en Nederland de grond is in gereguleerd.
Ik ben al in redelijk wat tabakswinkels binnengegaan om telkens dezelfde producten tegen te komen (Brigg, Brookfield,...) , en dan door de accijnzen nog peperduur ook.
Van velen heb ik het advies al gekregen om naar het verre oosten te trekken (Duitsland, Luxemburg, . . .) om mijn tabak aan te schaffen.
Ik vraag u, hoe doet u het?
Tabak bij ons of ga je op trektocht?
- Olivier Sch
- Tirman
Re: Tabak bij ons of ga je op trektocht?
Ik ga er niet speciaal voor rijden, maar ben vaak genoeg in de gelegenheid om in Duitsland wat mee te nemen.. met mijn rook frequentie en de hoeveelheid tabak die ik zo de afgelopen paar jaar heb bemachtigd, kan ik nog wel even door voordat ik zonder kom.
- Kiske
Voor info zie de site van de douane of bel deze organisatie. Succes!
Ik vind dit nogal een vraag om deze als je eerste bericht te stellen op dit forum en dit wordt ook niet gewaardeerd. Stel je eerst eens netjes voor in het betreffende topic en "draai" eerst eens een tijdje mee zou ik zeggen.
Ik vind dit nogal een vraag om deze als je eerste bericht te stellen op dit forum en dit wordt ook niet gewaardeerd. Stel je eerst eens netjes voor in het betreffende topic en "draai" eerst eens een tijdje mee zou ik zeggen.
Do no harm, but take no shit.
- oehoe
Ik woon redelijk dicht bij Duitsland waar er nog goede tabakszaken vertoeven. Voor de speciaaltjes af en toe 'n rit van drie kwartier/ uur. Voor de Nederland meer gangbare tabak altijd online besteld maar dit is helaas tot historie verworden.
Even voorstellen zou mooi en hoffelijk zijn overigens.
Even voorstellen zou mooi en hoffelijk zijn overigens.
"It's easier to fool people than to convince them they have been fooled."
Mark Twain
Mark Twain
- GR69
Eens.Kiske schreef: ↑14 sep 2023 17:52 Voor info zie de site van de douane of bel deze organisatie. Succes!
"There are two medicines for all ills: time and silence"
Alexandre Dumas
Alexandre Dumas
- Samwisegamgee
Hi Olivier,
Persoonlijk koop ik geen tabak meer in Nederland (100gr 40eu). Ik rijd meerdere keren in het jaar naar Luxemburg (100gr 20eu) op de motor en ben meermaals in het jaar in Spanje(100gr 13eu) voor werk. Je mag max 1 Kilo tabak meenemen uit het buitenland. Luxemburg zit je zo, en is nog leuk om te bezoeken ook.
Groetjes.
Persoonlijk koop ik geen tabak meer in Nederland (100gr 40eu). Ik rijd meerdere keren in het jaar naar Luxemburg (100gr 20eu) op de motor en ben meermaals in het jaar in Spanje(100gr 13eu) voor werk. Je mag max 1 Kilo tabak meenemen uit het buitenland. Luxemburg zit je zo, en is nog leuk om te bezoeken ook.
Groetjes.
- Olivier Sch
Mijn excuses, op andere fora is het tegenwoordig niet gebruikelijk.
- The_Undertaker
- Administrator
Wij zijn geen andere foraOlivier Sch schreef: ↑17 sep 2023 12:58 Mijn excuses, op andere fora is het tegenwoordig niet gebruikelijk.

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- oehoe
The_Undertaker schreef: ↑17 sep 2023 13:05Wij zijn geen andere foraOlivier Sch schreef: ↑17 sep 2023 12:58 Mijn excuses, op andere fora is het tegenwoordig niet gebruikelijk.![]()
![]()

"It's easier to fool people than to convince them they have been fooled."
Mark Twain
Mark Twain