Duiken

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
Massis
Administrator
Contacteer:

Duiken

Bericht door Massis »

Jekke schreef: 19 dec 2021 21:08 Inderdaad een zeer mooie geste Eli, zoals ik ook had vermeld in mijn pb naar Massis.
Maar omdat ik de kans flinterdun vond dat zich een Sabina zou aanbieden, heb ik me zaterdagmorgen een nieuwe duik computer aangeschaft.....die meteen mijn hobby budget heeft uitgedund....en in de namiddag lees ik dan de reply van Nick....tja, dat was een zure, hahaha.
Dus eerst weer even wat sparen.
Ik kon anders 't budget wel gebruiken, ik heb namelijk 2 weken terug een nieuwe duikcomputer gekocht :lol:
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Jekke

Re: Forumpijp 2017: Ervaringen en Meningen

Bericht door Jekke »

Ook de duiksport ontdekt Nick? Ik duik ook al enkele jaren en hetgeen me het meeste bevalt is het feit dat ik onder water de nodige rust vind om een stressvolle week te vergeten. Geniet van je duiken in ieder geval.

Massis
Administrator
Contacteer:

Re: Forumpijp 2017: Ervaringen en Meningen

Bericht door Massis »

Jekke schreef: 20 dec 2021 00:12 Ook de duiksport ontdekt Nick? Ik duik ook al enkele jaren en hetgeen me het meeste bevalt is het feit dat ik onder water de nodige rust vind om een stressvolle week te vergeten. Geniet van je duiken in ieder geval.
"ontdekt" is een groot woord. Ik snorkel al heel mijn leven, heb ruim 10 jaar onderwaterhockey gespeeld en had al wel een keer of 5-6 gedoken.
Met een vakantie in de Caraïben in het verschiet, vond ik't toch maar eens tijd om ook echt mijn Open Water diver te halen :-)

Ondertussen 10 duiken gedaan en ook mijn Perfect Buoyancy en Nitrox specialties afgerond.

Dit was afgelopen week bij TODI in Beringen:

oehoe

Re: Duiken

Bericht door oehoe »

Ik heb in 2020 nog gedoken. Vanaf de trap, vijftien betonnen treden naar beneden. Ervaar hiervan nog steeds de genoegens.

Alle gekheid op 'n stokje. Jullie hebben 'n fraaie hobby. Wat die Sabina voor Jekke betreft, die komt er wel.
"It's easier to fool people than to convince them they have been fooled."

Mark Twain

Jekke

Bericht door Jekke »

Maat van me, Walter Schotmans is een instructeur bij Todi....ikzelf heb daar nog niet gedoken.
Enkele jaren geleden 10 dagen in Bonaire gedoken en dat was wel de moeite....warm, perfect zicht en mooi onderwaterleven.
Voor de rest beperkt ik me eerder tot de Belgische steengroeves en de put van Ekeren....buitenlandse reizen zeggen me niet veel meer en zout water evenmin...hoewel ik een duikje op de Noordzee nog wel zou zien zitten.
Ik heb ook nog een tijdje sidemount gedoken maar nu terug gewoon backmount...terug basic duiken.
Laat je in ieder geval niet gek maken om al de brevetten en specialities te behalen...vaak gewoon een dure affaire. Ik heb enkel mijn advanced open air, deep diver en nitrox...die leken me het nuttigste. De rest heb ik mezelf geleerd en veel geleerd met anderen te observeren.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Bij ons op de zaak geldt een waarheid als een koe die luid: "Als je van duiken je beroep maakt moet je een nieuwe hobby zoeken...."
Lekkâh hooâh, ik hâw dur zau van!

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Jekke schreef: 20 dec 2021 20:24 Maat van me, Walter Schotmans is een instructeur bij Todi....ikzelf heb daar nog niet gedoken.
Enkele jaren geleden 10 dagen in Bonaire gedoken en dat was wel de moeite....warm, perfect zicht en mooi onderwaterleven.
Voor de rest beperkt ik me eerder tot de Belgische steengroeves en de put van Ekeren....buitenlandse reizen zeggen me niet veel meer en zout water evenmin...hoewel ik een duikje op de Noordzee nog wel zou zien zitten.
Ik heb ook nog een tijdje sidemount gedoken maar nu terug gewoon backmount...terug basic duiken.
Laat je in ieder geval niet gek maken om al de brevetten en specialities te behalen...vaak gewoon een dure affaire. Ik heb enkel mijn advanced open air, deep diver en nitrox...die leken me het nuttigste. De rest heb ik mezelf geleerd en veel geleerd met anderen te observeren.
Walter was mijn OWD instructeur!

Maar inderdaad, nitrox & deep zijn eigenlijk de enige die ik echt hebben wil :-)

Plaats reactie