Scheren en/of gezichtsbeharing

Naast het pijproken natuurlijk ...
Stoker
Contacteer:

Re: Scheren en/of gezichtsbeharing

Bericht door Stoker »

L.deJong schreef:Hoelang ben laat je het al groeien stoker?
En laat je alles groeien of heb je al je baardlijn en stijl vast gesteld?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
poeeh denk nu maandje 3-4 begin was erg moeilijk (gekriebel)

en zoals eerder gezegd geen snor hier en dus een beetje strak om de kaak en de hals ..

nee verder nog niet wou eerst een beetje lengte hebben voordat ik eens de barbier een bezoekje breng
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

De laatste maanden laat ik - vooral uit luiigheid - ook meestal alles staan. Dat was altijd tot flinke ontevredenheid van Mevr. Massis.

Tot ik in een enthousiaste bui mij enkele weken terug nog eens volledig geschoren had, waarna ik van haar de opmerking kreeg dat dat "wennen was" en ze dat "niet meer gewoon was" 8) :twisted: (al vind ze geschoren nog altijd leuker...)
Subtiele gewenningstraining denk ik dan?
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

L.deJong
Contacteer:

Bericht door L.deJong »

Hahaha

Inmiddels, sinds vorige week vrijdag, niet meer geschoren.
Heb voor de zekerheid Proraso Beard Balm gekocht tegen de toekomstige jeuk.
Ik kan nu ook al zien/voelen waar mijn baard vol en waar die 'patchy' is.
Mijn snor is goed, maar zijkanten zijn duidelijk patchy.
Ben benieuwd!

I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Stoker
Contacteer:

Bericht door Stoker »

L.deJong schreef:Hahaha

Inmiddels, sinds vorige week vrijdag, niet meer geschoren.
Heb voor de zekerheid Proraso Beard Balm gekocht tegen de toekomstige jeuk.
Ik kan nu ook al zien/voelen waar mijn baard vol en waar die 'patchy' is.
Mijn snor is goed, maar zijkanten zijn duidelijk patchy.
Ben benieuwd!

Bij mij zijn de wangen ook niet echt vol behaard dus het ziet er ook beter uit als ik dat eraf haal. anders ziet het er net uit of ik plukjes shag aan de wangen geplakt heb :D
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Pruts

Re:

Bericht door Pruts »

stoffel schreef:vader flipte toen ik voorstelde om me met een open mes te scheren :oops:

ik las op een ander forum om je altijd gekleed te scheren in de badkamer, een kwestie van geen lichaamsonderdelen afhakken als je je vlijmscherpe mes laat vallen! :D
Gelukkig zitten mijn messen achter tralies :wink: :lol:
As... as is verbrande Tabak :twisted:

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Laatst heb ik voor de verandering eens 100 Mühle DE-mesjes aangeschaft. Ik had er wat positieve reviews over gelezen en omdat ze met een prijs van €26 voor 100 stuks aanzienlijk goedkoper zijn dan de Feather Hi-Stainless mesjes die ik al jaren gebruik (meestal rond de €55 per 100) leek het de moeite waard om eens te proberen.
Hoewel de mesjes veel minder scherp zijn dan bovengenoemde mesjes bevallen ze eigenlijk prima. Ik vind ze ontzettend vergevingsgezind; ik kan er vrij gedachteloos mee over mijn schedel raspen zonder een bloedbad te veroorzaken. Prima prijs/kwaliteitverhouding en echt een aanrader voor de beginnende DE-scheerdert. Dat gezegd hebbende, volgende keer toch maar weer Feathers.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Asmodeus schreef:Laatst heb ik voor de verandering eens 100 Mühle DE-mesjes aangeschaft. Ik had er wat positieve reviews over gelezen en omdat ze met een prijs van €26 voor 100 stuks aanzienlijk goedkoper zijn dan de Feather Hi-Stainless mesjes die ik al jaren gebruik (meestal rond de €55 per 100) leek het de moeite waard om eens te proberen.
Hoewel de mesjes veel minder scherp zijn dan bovengenoemde mesjes bevallen ze eigenlijk prima. Ik vind ze ontzettend vergevingsgezind; ik kan er vrij gedachteloos mee over mijn schedel raspen zonder een bloedbad te veroorzaken. Prima prijs/kwaliteitverhouding en echt een aanrader voor de beginnende DE-scheerdert. Dat gezegd hebbende, volgende keer toch maar weer Feathers.
Ik zal zondag een pakje meenemen voor je. Astra, 13 euro per 100 volgens mij. Iedere keer een nieuwe!
Lekkâh hooâh, ik hâw dur zau van!

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Asmodeus schreef:Laatst heb ik voor de verandering eens 100 Mühle DE-mesjes aangeschaft. Ik had er wat positieve reviews over gelezen en omdat ze met een prijs van €26 voor 100 stuks aanzienlijk goedkoper zijn dan de Feather Hi-Stainless mesjes die ik al jaren gebruik (meestal rond de €55 per 100) leek het de moeite waard om eens te proberen.
Mijn broer, jonger dan ik, gebruikt deze mesjes naar tevredenheid.
Gek, hij heeft nog een randje haar, terwijl ik niet echt te klagen
heb. Heeft zoiets met DNA te maken?
De familie van mijn vader raakten allen steeds vroegtijdig kaal,
of kalend, terwijl van moeders zijde de mannen tot op hoge
leeftijd een stevige haardos behielden en gemiddeld 20 jaar
ouder werden.

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

robvoorburg schreef:
Mijn broer, jonger dan ik, gebruikt deze mesjes naar tevredenheid.
Gek, hij heeft nog een randje haar, terwijl ik niet echt te klagen
heb. Heeft zoiets met DNA te maken?
De familie van mijn vader raakten allen steeds vroegtijdig kaal,
of kalend, terwijl van moeders zijde de mannen tot op hoge
leeftijd een stevige haardos behielden en gemiddeld 20 jaar
ouder werden.
Kaalheid is zeker erfelijk, alle mannen van zowel de familie van mijn vader als die van mijn moeder zijn hartstikke kaal, en dat begon ook vroeg. Enige uitzondering is mijn vader : hij is 70 en heeft een volle dos haar. Niet eens inhammen. Daarom hoopte ik als jongen dat ik ook mijn haar zou houden. Dat bleek ijdele hoop : op mijn 19e begon mijn kapsel al behoorlijk luchtig te worden. [emoji3]

@Jorg. Dank je. Volgens mij heb ik Astra's ooit al eens gehad, maar goed om nog eens te vergelijken. Ik zal voor jou een pakje Mühle meebrengen.

Tobias Tobit

Bericht door Tobias Tobit »

Ook bij mij in de familie is er nog maar 1 man met een redelijke haardos, ik. Mijn vader was op zijn 21e al kaal en zijn vader ook niet veel later. De opa van mijn moeders kant had iets meer en kreeg pas rond zijn veertigste een kale kruin. Ik ging er net als Asmodeus vanuit dat ik wel op mijn vader zou lijken maar in dit geval gelukkig voor mij is dat niet zo. Wel heb ik veel tijd gehad om erover na te denken. Had al heel vroeg besloten om ook het scheermes te hanteren en niet zoals mijn vader heel lang allerlei middeltjes en "comb-overs" te gebruiken om je kaalheid te verbergen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

robvoorburg

Tobias Tobit schreef:Ook bij mij in de familie is er nog maar 1 man met een redelijke haardos, ik. Mijn vader was op zijn 21e al kaal en zijn vader ook niet veel later. De opa van mijn moeders kant had iets meer en kreeg pas rond zijn veertigste een kale kruin. Ik ging er net als Asmodeus vanuit dat ik wel op mijn vader zou lijken maar in dit geval gelukkig voor mij is dat niet zo. Wel heb ik veel tijd gehad om erover na te denken. Had al heel vroeg besloten om ook het scheermes te hanteren en niet zoals mijn vader heel lang allerlei middeltjes en "comb-overs" te gebruiken om je kaalheid te verbergen.
Ja, ik herinner me wel wanneer ik, meestal vroeger, iemand zo
zag lopen, vond het er maar triest uitzien.
En bij hevige wind sta je plots "in het lang".
Gewoon de kaalheid accentueren door de rest kort te houden
vind ik het prettigst.

Sebastian

Bericht door Sebastian »

Afbeelding

Kiske

Bericht door Kiske »

Mijn baard (sik) was voortaan spierwit en maakte me onderhand 20 jaar ouder. Nu heb ik al een kop waarmee ik altijd een jaar of 10 ouder wordt geschat, maar dit was echt geen gezicht meer. Eraf dus!
Ik moet zeggen, in het begin welliswaar effe wennen, maar het voelt bevrijdend! Ik vind dat een baard er op en top verzorgd uit moet zien omdat ik het anders (vooral bij mezelf) heel snel een vies ding om te zien vind. Daar was ik met die stugge witte haren best veel tijd aan kwijt. Nu gaat onder de neus en kin mee met de dagelijkse scheerbeurt en voel ik mij gewoon frisser.

Enkele jaren ben ik er echt aan verknocht geweest, maar nu moet ik effe niet meer aan een meer dan 2 dagen weekendbaardje meer denken.

Iemand van de Heukelumgangers nog interesse in een bijna vol blikkie beardbalm met citrusgeur? Kan je voor nix hebben.

Edit: een baardborstel met everzwijnenhaar en een reisborsteltje met kammetje heb ik ook nog over.
Do no harm, but take no shit.

cipke

Bericht door cipke »

Kiske schreef:Iemand van de Heukelumgangers nog interesse in een bijna vol blikkie beardbalm met citrusgeur? Kan je voor nix hebben.

Edit: een baardborstel met everzwijnenhaar en een reisborsteltje met kammetje heb ik ook nog over.
Beste waarde noorderbuur :roll: ik ben wel geïnteresseerd, tevens wil ik je ook een lift aanbieden :|
Als mijn menig rijtuig tenminste aan jouw verwachtingen voldoet??? :oops:
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Kiske

Bericht door Kiske »

Dan is de baardrommel voor u heer Cipke!

En ja, graag rijd ik mee met uw vehikel. Ik zorg gewoon zelf voor versnaperingen en gezelligheid! ;-)
Do no harm, but take no shit.

Bommel

Bericht door Bommel »

Kiske schreef:Dan is de baardrommel voor u heer Cipke!

En ja, graag rijd ik mee met uw vehikel. Ik zorg gewoon zelf voor versnaperingen en gezelligheid! ;-)
Kan lollig worden. :mrgreen:
Afbeelding

robvoorburg

Kiske schreef:Mijn baard (sik) was voortaan spierwit en maakte me onderhand 20 jaar ouder. Nu heb ik al een kop waarmee ik altijd een jaar of 10 ouder wordt geschat, maar dit was echt geen gezicht meer. Eraf dus!
Ik moet zeggen, in het begin welliswaar effe wennen, maar het voelt bevrijdend! Ik vind dat een baard er op en top verzorgd uit moet zien omdat ik het anders (vooral bij mezelf) heel snel een vies ding om te zien vind. Daar was ik met die stugge witte haren best veel tijd aan kwijt. Nu gaat onder de neus en kin mee met de dagelijkse scheerbeurt en voel ik mij gewoon frisser.

Enkele jaren ben ik er echt aan verknocht geweest, maar nu moet ik effe niet meer aan een meer dan 2 dagen weekendbaardje meer denken.

Iemand van de Heukelumgangers nog interesse in een bijna vol blikkie beardbalm met citrusgeur? Kan je voor nix hebben.

Dat herken ik wel Kiske, ik heb vorig jaar een baard laten staan en
na twee weken kwam ik erachter dat onderhoud een noodzaak is
is en dat stond mij tegen, daarnaast kwam ik etensresten tegen,
terwijl ik dacht dat de boel schoon was, eraf dus.

Greif

Bericht door Greif »

"De eigenlijke vondst der romantiek is de vreugde der melancholie."
Godfried Bomans

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Een geruime tijd geleden, toen die vier sprieten op mijn kin enige lengte begonnen aan te nemen, mezelf verdiept in 'baardolie'.
Hier (als je maar ver genoeg terug leest) allemaal terug te vinden,
Begonnen met de bekende kleine flesjes van meerdere tientjes per stuk, uiteindelijk zelf aan de slag gegaan met het samenstellen van baardolie.
Amandelolie, Jojoba olie, arganolie, wat druppels etherische olie, al snel was duidelijk dat het voor wat minder ook kon.

De 'naar goedkoper'- reis begon destijds bij 'De Tuinen´, `verkopen jullie baardolie´, de knappe en vriendelijke (maar achteraf o zo domme) verkoopster stond me aan te kijken of ze water zag branden.
'Nee' was het antwoord.

Toen ik mezelf wat in de materie verdiepte bleken ze meerdere mooie combinatie olieen te verkopen die eigenlijk voor de volle 100% voldeden aan wat wij 'baardolie' noemen.
Alleen dan voor een normale prijs, omdat 'HET' niet de naam baardolie had.

Ooit heb ik dat eens genoemd, 'joh, de volgende keer gewoon 'JA' zeggen',.... het heet niet zo, maar het is het wel, met verschillende 'toppings' zelf,

En wat denk je,... anno nu,... :roll: (je zou soms willen dat je afgesproken had "voor een dubbeltje per flesje maak ik je wijzer").

http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... gIPqPD_BwE

Maar goed,.... deze bijdrage dus niet omdat ik er wat aan verdien (was ik maar zo slim), maar om de baard dragers te laten weten dat het ook voor een tientje per 100 ml kan.
In tegenstelling tot de 30, 40 en 50 euro per 30ml.
Afbeelding

nicobakker

Bericht door nicobakker »

Wat ook leuk is, is om in een kledingwinkel voor slobkousen (die ik wel degelijk af en toe draag) of om sok-ophouders te vragen. Moet je die jonge meiden vreemd zien kijken! Of ze water zien branden.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ondanks de kleur een mooie zelf blend van Misty met oliën van de kruidvat.

Afbeelding
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Die ziet er wel wat dubieus uit BBN :?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle https://endless-transformation.com is een site over Truffelceremonies. Deze site moet omhoog komen in Google, dus eens kijken welk effect een PRF backlink heeft. Het gaat om een site met informatie over truffelceremonies in Nederland. De site en informatie wordt zowel Engels- als Nederlandstalig aangeboden. Het gaat om een professioneel begeleidde truffelceremonie met een begeleider die een zorg-achtergrond heeft.

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Nice and golden [emoji38]
...met een klein beetje schuim erop

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Bananabox-Ninja schreef:Ondanks de kleur een mooie zelf blend van Misty met oliën van de kruidvat.

Afbeelding

Baardolie "Paay" :shock:
Afbeelding

Bananabox-Ninja
Contacteer:

:mrgreen:

Heren, heren, de grappen zijn allemaal al op FB gemaakt :lol:

Ik weet zeker dat jullie eigen blends er net zo geel uitzien :wink:

"Ninja des forums"

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Zeker niet.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle https://endless-transformation.com is een site over Truffelceremonies. Deze site moet omhoog komen in Google, dus eens kijken welk effect een PRF backlink heeft. Het gaat om een site met informatie over truffelceremonies in Nederland. De site en informatie wordt zowel Engels- als Nederlandstalig aangeboden. Het gaat om een professioneel begeleidde truffelceremonie met een begeleider die een zorg-achtergrond heeft.

robvoorburg

Bananabox-Ninja schreef::mrgreen:

Gelukkig word je niet pissig
om al dat gezeik BBN.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

robvoorburg schreef:

om al dat gezeik BBN.
Ach Rob, ze maken me de pis niet lauw. :mrgreen:

"Ninja des forums"

robvoorburg

Bananabox-Ninja schreef:
robvoorburg schreef:

om al dat gezeik BBN.
Ach Rob, ze maken me de pis niet lauw. :mrgreen:
Gelukkig dacht even dat je je er buik vol van had.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Bananabox-Ninja schreef:Ondanks de kleur een mooie zelf blend van Misty met oliën van de kruidvat.

Afbeelding
Wel een mooi flesje overigens.

Plaats reactie