Metal & Festivals

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
The_Undertaker
Administrator

Re: Metal & Festivals

Bericht door The_Undertaker »

Frituurpannen :lol:

Verder wel met Asmodeus eens inderdaad.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle https://endless-transformation.com is een site over Truffelceremonies. Deze site moet omhoog komen in Google, dus eens kijken welk effect een PRF backlink heeft. Het gaat om een site met informatie over truffelceremonies in Nederland. De site en informatie wordt zowel Engels- als Nederlandstalig aangeboden. Het gaat om een professioneel begeleidde truffelceremonie met een begeleider die een zorg-achtergrond heeft.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Het festival seizoen duurt nog even, maar kamers in de buurt van de festival terreinen lopen vol en/of rekenen prijzen die ze normaliter per maand voor een kamer vragen.
De kans is wellicht gering, maar vragen staat vrij.

Is er iemand in de buurt van Dessel die 21 juni twee banken vrij heeft, 4 m² kelder-, gang-, of zoldervloer, van mijn part 4 m² tuin ?

Camping tickets zijn er in vele soorten en maten, hutten, mobile home plekken, maar vrijwel alles vanaf vier dagen en ga er maar één.

Hou me graag aanbevolen. :wink: Hoor graag.
Afbeelding

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

http://maidenunited.com/
Kaartjes voor Nijmegen 24-3 binnen. Meer prf-ers aanwezig toevallig?

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Wowbagger schreef: 05 dec 2018 14:28 http://maidenunited.com/
Is die coverband zó professioneel dat ze zelfs het bier van Iron Maiden gecovered hebben ? 😃

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Asmodeus schreef: 05 dec 2018 14:51
Is die coverband zó professioneel dat ze zelfs het bier van Iron Maiden gecovered hebben ? 😃
Blijkbaar. Heb trouwens nog Iron Maiden bier in de kelder staan bedenk ik me, binnenkort maar eens testen.

Eliminator
Moderator

Nope, ben zaterdag wel hier te vinden http://musicon.nl/programma/events/samm ... st-asgrauw niet helemaal mijn stijl metal, maar ben uitgenodigd en gezellig word het toch wel.
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Nee, maar ik hou het wel even in de gaten. Heb ze een tijd geleden eens een (wat mij betreft) legendarisch optreden zien doen op Wacken Open Air. Erg goede band, en ik wilde ze nog wel eens (een keer of wat) gaan zien. Nijmegen kon best eens een optie zijn.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle https://endless-transformation.com is een site over Truffelceremonies. Deze site moet omhoog komen in Google, dus eens kijken welk effect een PRF backlink heeft. Het gaat om een site met informatie over truffelceremonies in Nederland. De site en informatie wordt zowel Engels- als Nederlandstalig aangeboden. Het gaat om een professioneel begeleidde truffelceremonie met een begeleider die een zorg-achtergrond heeft.

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Eliminator schreef: 05 dec 2018 16:06 Nope, ben zaterdag wel hier te vinden http://musicon.nl/programma/events/samm ... st-asgrauw niet helemaal mijn stijl metal, maar ben uitgenodigd en gezellig word het toch wel.
Erg leuke toko Peet. Lekker knus maar niet krap, een podium, goed bier, aftands rookhok...

Veel plezier.
Huidige rotatie:C&D Burley Flake #2 (2010), Dobie's Four Square Curlies (pre-1956), DTM Hamborger Veermaster (2013), McClelland Boston 1776 (2010)

Eliminator
Moderator

Thanks, komt goed.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Gooi deze graag nog even in de herhaling, anybody ?
Eliminator schreef: 25 nov 2018 23:59 Het festival seizoen duurt nog even, maar kamers in de buurt van de festival terreinen lopen vol en/of rekenen prijzen die ze normaliter per maand voor een kamer vragen.
De kans is wellicht gering, maar vragen staat vrij.

Is er iemand in de buurt van Dessel die 21 juni twee banken vrij heeft, 4 m² kelder-, gang-, of zoldervloer, van mijn part 4 m² tuin ?

Camping tickets zijn er in vele soorten en maten, hutten, mobile home plekken, maar vrijwel alles vanaf vier dagen en ga er maar één.

Hou me graag aanbevolen. :wink: Hoor graag.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Gaan er nog PRF'ers uit de omgeving hier naar toe vanavond: https://bibelot.net/agenda/acindc-piece-of-maiden/
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Nog PRF'ers die hier heen gaan ?

Afbeelding

Allemaal coverbands, lekker meebleren voor 2 tientjes.

Silverdome Zoetermeer.
Afbeelding

Hans1

Bericht door Hans1 »

Vrienden van me gaan ongetwijfeld, maar het lukt mij niet om coverbands te waarderen.
Ik wil de originele band zien en anders maar niet.
Het hele tribute-gebeuren, waarvan ik had gehoopt dat het een hype zou zijn, vind ik verspilling van muzikaal talent dat ongetwijfeld aanwezig is binnen die bands. Want spelen kunnen de meesten wel.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Hans1 schreef: 02 apr 2019 20:31 Vrienden van me gaan ongetwijfeld, maar het lukt mij niet om coverbands te waarderen.
Het hele tribute-gebeuren, waarvan ik had gehoopt dat het een hype zou zijn, vind ik verspilling van muzikaal talent dat ongetwijfeld aanwezig is binnen die bands. Want spelen kunnen de meesten wel.
Ook niet als het over een andere boeg gegooid wordt? Goeie week geleden bijvoorbeeld in het voorprogramma van Maiden United de band Snake Bite Love gezien. Maken acoustische covers van Motörhead nummers, en dan de wat obscuurdere nummers. Kon ik erg waarderen moet ik zeggen, evenals Maiden United zelf uiteraard.
Leuke van coverbands is vaak ook dat ze juist de albumpareltjes kunnen spelen terwijl de echte bands verstrikt zijn geraakt met hun populaire hitnummers.

The_Undertaker
Administrator

Wowbagger schreef: 02 apr 2019 23:10 Leuke van coverbands is vaak ook dat ze juist de albumpareltjes kunnen spelen terwijl de echte bands verstrikt zijn geraakt met hun populaire hitnummers.
+1

Nu ben ik niet iemand die tegenwoordig nog gauw naar een avondje coverbands zal gaan (ik zie al zoveel, en dan doorgaans 'originele' bands, groot en klein), maar heb er zeker geen hekel aan! Menig goede Iron Maiden coverband gezien, en net wat je zegt, dan komen de albumparels even voorbij ipv die standaardklassiekers.

Maiden United is overigens geen coverband meer te noemen denk ik, die geven er zó een eigen draai aan. Wel érg goed moet ik zeggen.

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Het liefst zie ik het origineel in de dagen van hun doorbraak, of beter eigenlijk nog iets eerder. Dit is doorgaans een vrij korte periode, gevolgd door een langere periode van het herkauwen van de beste nummers en vervolgens het uitbrengen van middelmatige albums en geforceerde come-backs. Sommige bands beginnen hun 'eigen nummers te coveren' als uitgebluste versie van wie ze eerder waren, vaak met muzikanten die niet meededen in de topdagen. De vervalsing slaat toe in de eigen gelederen. Axl Rose als zanger bij AC/DC...

Coverbands zijn essentieel in het overleveren van de live muziek. De vergankelijkheid zorgt er natuurlijk altijd voor dat muzikanten hun creaties ooit niet meer voor kunnen dragen. Daarom zijn coverbands belangrijk, iets wat we over een jaar of 30 zullen begrijpen, als alle ouwe rockers vanaf de jaren 70 zo'n beetje de pijp uit zijn.
Huidige rotatie:C&D Burley Flake #2 (2010), Dobie's Four Square Curlies (pre-1956), DTM Hamborger Veermaster (2013), McClelland Boston 1776 (2010)

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

The_Undertaker schreef: 03 apr 2019 01:13 Nu ben ik niet iemand die tegenwoordig nog gauw naar een avondje coverbands zal gaan
Ik ook niet, maar vorige maand was ik in Paradiso voor een avondje Velvet Underground-covers door allerlei Nederlandse bands. Erg geslaagd!

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno »

Hadden jullie metalheads dit al eens gehoord? Mongoolse metal.

Lekker!
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Paasei

Bericht door Paasei »

Die kende ik nog niet, wel Tengger Cavalry :

De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Klinkt beide erg lekker heren. Dank voor de tip!

Willem-Jan

Bericht door Willem-Jan »

Hans1 schreef: 02 apr 2019 20:31 Vrienden van me gaan ongetwijfeld, maar het lukt mij niet om coverbands te waarderen.
Ik heb toch al twee keer een coverband gezien die meer dan de moeite was. Eén was in Italië en coverde Queen. De zanger deed zowaar aan Freddy Mercury denken. Een andere was Reise Reise, Belgische band die Rammstein kopieert. Dit was ronduit indrukwekkend met pyro en al. Om die mannen nog eens te zien zou ik zeker naar een festival of optreden gaan. Ik zie veel liever een goede coverband dan een matige originele band.

Hans1

Bericht door Hans1 »

Dus is het maar mooi dat iedereen een andere smaak heeft, dat zorgt voor diversiteit in muziekland.

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno »

Zo, de wetenschap komt er ook achter: Study Shows Death Metal Inspires Joy, Not Violence, and Fans Are Nice People

https://themindunleashed.com/2019/03/de ... gClazB2cIk
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Eliminator
Moderator

https://denhaag.com/nl/event/1504/kaderock

Ik ben er sowieso in de middag al, Marga zal wat later aansluiten. Mochten er meerdere gaan, you know who i am.

Leuke muziek, lekker weer, knaak entree, kun je niet voor zonder zitten toch.
Afbeelding

Paasei

Bericht door Paasei »

Zodadelijk, na het werk, en ook morgen, hierheen :

https://www.antwerpmetalfest.be/

kijk vooral uit naar zaterdag voor At the Gates...

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Paasei schreef: 31 mei 2019 15:04 Zodadelijk, na het werk, en ook morgen, hierheen :

https://www.antwerpmetalfest.be/

kijk vooral uit naar zaterdag voor At the Gates...
Krisiun stelt live doorgaans ook niet teleur. Veel plezier

Paasei

Bericht door Paasei »

Het waren zonnige dagen op Antwerp Metal Fest, zoonlief is zelfs geïnterviewd met foto !

Maak kennis met deze stoere kerel genaamd Lex!
Lex is 18 jaar en zit al 6 jaar in de metal scene, al van zijn 12 jaar.
Het leukste aan de shows vindt hij het los gaan en moshen
Hij voelt hier sfeer en vindt het een vriendelijke community
"Born to lose, live to win!" is zijn motto!

Afbeelding

Meester W

Bericht door Meester W »

Wat is in hemelsnaam “moshen” ?
I wasn’t born to follow..

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Paasei

Bericht door Paasei »

Meester W schreef: 09 jun 2019 12:38 Wat is in hemelsnaam “moshen” ?
Heavy metal ballet...
:mrgreen:

Plaats reactie