Darten
- Ribbon
Darten
Vanavond ga ik voor het eerst in wedstrijdverband darten. Ik heb ongeveer 2 jaar niet gedart, maar ben door wat vrienden overgehaald me bij hun team aan te sluiten. Ik ben benieuwd. Nog meer darters hier?
Huidige rotatie:C&D Burley Flake #2 (2010), Dobie's Four Square Curlies (pre-1956), DTM Hamborger Veermaster (2013), McClelland Boston 1776 (2010)
- pijpliefhebberrobin
- Eliminator
- Moderator
Re: Darten
Heb meer dan 20 jaar in teamverband gedart, op den duur ook op een respectabel niveau.
Altijd bij de RDO* (Robb vast bekend), eerst 3e divisie later 2e en één jaar 1ste (die bleek echter al snel te hoog gegrepen).
Na ooit divisie kampioen te zijn geweest mochten we voor de RDO uitkomen op het NK, een leuke beleving maar ook die lat bleek net te hoog.
Jaren geleden (na mijn motorongeluk) gestopt, na het ongeluk nog 1 jaar door gegooit maar nooit meer het niveau van ervoor weten te evenaren, toen sloeg plezier om in ergernis en uiteindelijk besloten te stoppen.
Passief volg ik het overigens nog steeds met veel plezier !
* RDO = Rotterdamse Darts Organisatie officieel onderdeel van het NDF = Nederlandse Darts Federatie
Altijd bij de RDO* (Robb vast bekend), eerst 3e divisie later 2e en één jaar 1ste (die bleek echter al snel te hoog gegrepen).
Na ooit divisie kampioen te zijn geweest mochten we voor de RDO uitkomen op het NK, een leuke beleving maar ook die lat bleek net te hoog.
Jaren geleden (na mijn motorongeluk) gestopt, na het ongeluk nog 1 jaar door gegooit maar nooit meer het niveau van ervoor weten te evenaren, toen sloeg plezier om in ergernis en uiteindelijk besloten te stoppen.
Passief volg ik het overigens nog steeds met veel plezier !
* RDO = Rotterdamse Darts Organisatie officieel onderdeel van het NDF = Nederlandse Darts Federatie
- Forza1961
Haha..heb slechts in de 5de klasse gedart. Maar wel leuk om te doen. Weet nog dat we ons eerst in gingen drinken om later competitie te darten. Je hoorde immers dat Andy Fordham dat ook deed. Maar dat was geen succes. Probleem was meer dat het op maandag (dag van de wedstrijd) altijd 's nachts werd en het weekend bestond toen opeens uit 3 dagen i.p.v. 2. Mijn werkgever was er niet blij mee. Ben er maar mee gestopt, stukje zelfbescherming.
Succes hebben is één keer vaker opstaan dan het aantal keren dat je valt......
- Eliminator
- Moderator

Daar waren we snel weer weg, ik lust best een biertje maar heb het spel/sport (doorstrepen wat niet van toepassing is) altijd een stuk serieuzer uitgeoefend

- Ribbon
Grappig. Ik dart nu dus ook bij de RDO en heb de eerste wedstrijd glorieus verloren. Met 501 was het echt kansloos, maar met tactics hebben mijn partner en ik nog een game weten te winnen.
Uiteindelijk verloor ons team (Baroeg) met 7-2. Maar goed, ik dartte weer voor het eerst sinds tijden en sowieso voor het eerst een echte wedstrijd.
Qua bier hou ik het bij max. 3 biertjes tijdens de wedstrijd. Ik merk regelmatig dat ik na een biertje of 2 toch iets ontspannender ga gooien. Bij meer dan 3 biertjes beïnvloed het mijn prestaties weer meer in negatieve zin.
Uiteindelijk verloor ons team (Baroeg) met 7-2. Maar goed, ik dartte weer voor het eerst sinds tijden en sowieso voor het eerst een echte wedstrijd.
Qua bier hou ik het bij max. 3 biertjes tijdens de wedstrijd. Ik merk regelmatig dat ik na een biertje of 2 toch iets ontspannender ga gooien. Bij meer dan 3 biertjes beïnvloed het mijn prestaties weer meer in negatieve zin.
Huidige rotatie:C&D Burley Flake #2 (2010), Dobie's Four Square Curlies (pre-1956), DTM Hamborger Veermaster (2013), McClelland Boston 1776 (2010)
- Ribbon
Afgelopen woensdag wonnen we met 5-4. Het was kiele kiele, maar de bierronde (701, met het hele team, verliezende team betaald het laatste rondje) zorgde uiteindelijk voor de beslissing. Ik had zelf de eer om de laatste dubbel te gooien, en als dat lukt voelt dat toch best goed
.
Aanstaande donderdag de eerste uitwedstrijd...

Aanstaande donderdag de eerste uitwedstrijd...
- Eliminator
- Moderator
De jongere dartliefhebbers zullen de beste man niet kennen, voor degene die vér voor Barney al darten zaten te kijken, diep in de nacht op de BBC is dit treurig nieuws
http://dartinfo.nl/index.php/pdc-nieuws ... -niet-meer
- Ribbon
Jocky Wilson kende ik eerlijk gezegd niet, maar na wat rondneuzen op youtube komt het me voor dat het echt een legendarische darten is geweest. Eric Bristow kon ik daarentegen weer wel.Eliminator schreef:De jongere dartliefhebbers zullen de beste man niet kennen, voor degene die vér voor Barney al darten zaten te kijken, diep in de nacht op de BBC is dit treurig nieuws
Tragisch verhaal.

- Eliminator
- Moderator
Bristow was dan ook, samen met John Lowe en Bobby George, de Phil Taylor en Barney van nu, maar er waren ook toen legendarische darters, waaronder deze,...
erg jammer !
erg jammer !
-
Jocky Wilson; dat was toch die kleine geblokte schot, zonder nek.
Altijd zweterige kop. Weliswaar donker haar, maar qua postuur meer een Barney dan
Van Barneveld. Goede speler destijds. Uitdager van George, Bristow en Taylor, maar voor zover
ik me kan herinneren 'over the hill' ten tijde van Barney.
In mijn herinnering was het zo dat Bobby George de eerste Darts-ster was in GB,
opgevolgd door Eric Bristow, Phil Taylor volgde Bristow op en stichtte zijn eigen
bond, zodat Van Barneveld de opvolger van Taylor kon worden bij de officiele bond.
In de tijd van George deed nog geen nederlander mee. Dan kreeg je Bert Vlaardingerbroek
en later Ronald Scholten. De rest veronderstel ik, is bekend.
Corrigeer me als ik ergens fout zit.
Altijd zweterige kop. Weliswaar donker haar, maar qua postuur meer een Barney dan
Van Barneveld. Goede speler destijds. Uitdager van George, Bristow en Taylor, maar voor zover
ik me kan herinneren 'over the hill' ten tijde van Barney.
In mijn herinnering was het zo dat Bobby George de eerste Darts-ster was in GB,
opgevolgd door Eric Bristow, Phil Taylor volgde Bristow op en stichtte zijn eigen
bond, zodat Van Barneveld de opvolger van Taylor kon worden bij de officiele bond.
In de tijd van George deed nog geen nederlander mee. Dan kreeg je Bert Vlaardingerbroek
en later Ronald Scholten. De rest veronderstel ik, is bekend.
Corrigeer me als ik ergens fout zit.
Laatst gewijzigd door Flakeroker op 05 apr 2012 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.
- Luys
- Moderator
Niet te geloven, voor bijna elke sport, hobby of wat dan ook hebben we hier wel een topic 
Darten: zelf heb ik er niet zoveel mee. Hooguit dat in mijn 'stamkroeg' (hoor mij nou, ik loop er echt de deur niet plat) er een aantal dartborden hangen en er regelmatig toernooien plaatsvinden. Dan ben ik er alleen nooit...

Darten: zelf heb ik er niet zoveel mee. Hooguit dat in mijn 'stamkroeg' (hoor mij nou, ik loop er echt de deur niet plat) er een aantal dartborden hangen en er regelmatig toernooien plaatsvinden. Dan ben ik er alleen nooit...
Pijproker des forums
-
Lang voordat het darten populair werd in Nederland, kon je alleen in de regio Den Haag de BBC ontvangen (vraag me niet waarom) en in die omgeving ontwikkelde zich dan ook een Nederlandse dart-cultuur. Ik ging er soms bij familie naar darts toernooien kijken.
Darten had toentertijd nog een heel ander imago. Het was een kroegsport. Ook tijdens de WK's en andere grote toernooien die op de BBC werden uitgezonden dronken / zopen de 'atleten' flinke hoeveelheden pints met bitter, stout en ale weg. Nu is de sport -in beeld- clean.
Leuk om naar te kijken, maar verdomd lastig om te beoefenen dat darts.
Darten had toentertijd nog een heel ander imago. Het was een kroegsport. Ook tijdens de WK's en andere grote toernooien die op de BBC werden uitgezonden dronken / zopen de 'atleten' flinke hoeveelheden pints met bitter, stout en ale weg. Nu is de sport -in beeld- clean.
Leuk om naar te kijken, maar verdomd lastig om te beoefenen dat darts.
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.
- Eliminator
- Moderator
Klopt allemaal heel redelijk Flakeroker, het diep in de nacht achter de buis hangen vondt ik minder, maar soms mis ik de oude tijd nog wel eens, darten met een peuk in de mondhoek en halve liter bier pullen op het podium
Ben eenmaal in Lakeside geweest, één van de laatse jaren dat het daar nog wat was, nu is de PDC master en commander zo'n beetje, maar was toch wel een hele leuke tijd.

Ben eenmaal in Lakeside geweest, één van de laatse jaren dat het daar nog wat was, nu is de PDC master en commander zo'n beetje, maar was toch wel een hele leuke tijd.
-
Was jaren van plan om de Lakeside eens te bezoeken. Rare sfeer en leuk om eens mee te maken.
Helaas is de Lakeside nu een toernooi der grijze muizen geworden. Een Grey Mickey Mouse League
zeg maar.
Helaas is de Lakeside nu een toernooi der grijze muizen geworden. Een Grey Mickey Mouse League
zeg maar.
- Ribbon
Darten is topsport, evenals zuipenEliminator schreef:Klopt allemaal heel redelijk Flakeroker, het diep in de nacht achter de buis hangen vondt ik minder, maar soms mis ik de oude tijd nog wel eens, darten met een peuk in de mondhoek en halve liter bier pullen op het podium![]()

Maar dat terzijde. Het einde van het seizoen nadert voor mij, en ik vond het echt tof. We hebben het niet eens zo onverdienstelijk gedaan trouwens. Voor de geïnteresseerden:
http://www.rdodarts.nl/rdo/index.php?pa ... div&div=4c
We staan nu 5e, en dat vinden we best. Een 4e plaats of hoger zou promoveren betekenen, en de meeste teamleden zien dat niet echt zitten. Promoveren betekend dat we tegen fanatiekere tegenstanders moeten spelen, en dan gaat de lol er een beetje af. We spelen nu tegen bevriende teams, en dat is beregezellig. Qua bierronden (het hele team tegen een ander team, de verliezer geeft een rondje) staan we bovenaan, en dat levert ons een bokaal op. Dat wordt dus vooralsnog ons doel

- Eliminator
- Moderator
Leuk Robb, de 3e divisie van de RDO is overigens zo fanatiek nog niet hoor, heb jaren 2e gespeeld en dat ging inderdaad wat boven me pet, maar 3e is goed te doen,... maar ach, als jullie het naar de zin hebben zo, gewoon doorrrgaan
Queenies komen me trouwens wel bekend voor, volledig vrouwenteam als ik me goed herinner,... leuk dat die nog steeds bestaan !

Queenies komen me trouwens wel bekend voor, volledig vrouwenteam als ik me goed herinner,... leuk dat die nog steeds bestaan !
-
even wakker schudden:
180
180
- belphegor
Nou die 180 heb ik nog steeds niet gegooid.
Ik gooi thuis af en toe een pijltje.
Ik ben niet super goed maar ook niet slecht.
Wel lijkt mijn eerste 180 dichter bij te komen.
Gisteren bijvoorbeeld 2x tripple 20 en 1x tripple 5.
Ik zit nog altijd op dat ene magische moment te wachten.
Ik gooi thuis af en toe een pijltje.
Ik ben niet super goed maar ook niet slecht.
Wel lijkt mijn eerste 180 dichter bij te komen.
Gisteren bijvoorbeeld 2x tripple 20 en 1x tripple 5.
Ik zit nog altijd op dat ene magische moment te wachten.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
In the presence of greatness the humble can only bow
- Eliminator
- Moderator
Voor de mensen die 'darts' niets doet, zal dit een 'lekker belangrijk' moment zijn,... als bijna 30 jaar dartsgek (20 jaar actief, na een tegenslag alleen nog passief) is dit een kippenvelmoment
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Van ... mzu9ofrvil
Michael van Gerwen gooit een 'perfect 9 darter', helaas na vele toernooien bijgewoond te hebben (zelfs een keer naar de Lakeside geweest) nog nooit live mogen aanschouwen maar het maakt het er niet minder mooi om.
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Van ... mzu9ofrvil
Michael van Gerwen gooit een 'perfect 9 darter', helaas na vele toernooien bijgewoond te hebben (zelfs een keer naar de Lakeside geweest) nog nooit live mogen aanschouwen maar het maakt het er niet minder mooi om.
- Eliminator
- Moderator
Treurige eerste dag van het WK darts, twee Nederlanders naar huis
Stompé krijgt het maar niet voor elkaar te vlammen op een groot televisie-toernooi, op de vloer is hij sterk (hij kwalificeerd zich niet voor niets elk jaar voor de grote toernooien), maar met camera's en enkele honderden mensen achter hem blijft het een lastig verhaal.
Vos heeft wel overtuigd, weliswaar verloren, maar als je voor het eerst aan het WK (of uberhaupt groot televisie-toernooi) mee doet als knaap van 22 en je weet het de twee-voudig en regerend wereld kampioen moeilijk te maken, dan heb je je entree gemaakt.
Een geconcentreerde en rustige gozer waar we hopelijk nog veel van gaan horen.
Van de week mogen de andere Nederlanders opdraven, vooral van Barneveld, maar ook zeker van Gerwen verwacht ik dit jaar veel van !

Stompé krijgt het maar niet voor elkaar te vlammen op een groot televisie-toernooi, op de vloer is hij sterk (hij kwalificeerd zich niet voor niets elk jaar voor de grote toernooien), maar met camera's en enkele honderden mensen achter hem blijft het een lastig verhaal.
Vos heeft wel overtuigd, weliswaar verloren, maar als je voor het eerst aan het WK (of uberhaupt groot televisie-toernooi) mee doet als knaap van 22 en je weet het de twee-voudig en regerend wereld kampioen moeilijk te maken, dan heb je je entree gemaakt.
Een geconcentreerde en rustige gozer waar we hopelijk nog veel van gaan horen.
Van de week mogen de andere Nederlanders opdraven, vooral van Barneveld, maar ook zeker van Gerwen verwacht ik dit jaar veel van !
- Ribbon
Ja, ik ben benieuwd. Gisteren het grootste deel van Co's partij gezien, maar werd daar niet echt vrolijk van. Die Australiër tegen wie hij speelde was trouwens wel een figuur zeg; arrogante uitstraling, volop uitgefloten door het publiek, maar ondertussen wel de essentiële dubbels uitgooien (wat Co dus niet zo best afging).
Doet Klaassen nog mee dit jaar, of heeft hij iets anders aan zijn hoofd...?
http://www.omroepbrabant.nl/?news/17933 ... eisje.aspx
Doet Klaassen nog mee dit jaar, of heeft hij iets anders aan zijn hoofd...?

http://www.omroepbrabant.nl/?news/17933 ... eisje.aspx
- Eliminator
- Moderator
Klaassen gaan we denk ik niet meer terug zien op de grotere toernooien, die f#cking pervert heeft z'n loopbaan zelf verknalt, sowieso al om ranzige foto's uit te wisselen met een minderjarig verstandelijk gehandicapt meisje is te gestoord voor woorden, maar zeker als 'bekende' Nederlander weet je dat je jezelf opknoopt !!
Leuker om te noemen is de wedstrijd van vanmiddag van Jerry Hendriks, een jonge knaap uit Venlo die zonder enige zenuwen mooie hoge scores gooide en ook op spannende en belangrijke momenten bizar stond te finishen,.... de wedstrijd overtuigend afgesloten met een 156 finish, een debutant waar we meer van gaan horen in de toekomst !
Leuker om te noemen is de wedstrijd van vanmiddag van Jerry Hendriks, een jonge knaap uit Venlo die zonder enige zenuwen mooie hoge scores gooide en ook op spannende en belangrijke momenten bizar stond te finishen,.... de wedstrijd overtuigend afgesloten met een 156 finish, een debutant waar we meer van gaan horen in de toekomst !
- Eliminator
- Moderator
Van Barneveld overtuigend door naar de tweede ronde,... mocht hij dit nivo volhouden (75% op z'n finisches en tegen de 110 gemiddeld) zou hij wel eens z'n zesde titel binnen kunnen gaan halen,... maar goed, het toernooi is nog jong.
Wel een hele mooie wedstrijd, met gemiddeld elke leg een 180 en een mogelijk 9-darter die bij de 8ste dart mislukte,..... top entertainment voor de liefhebber !!
Wel een hele mooie wedstrijd, met gemiddeld elke leg een 180 en een mogelijk 9-darter die bij de 8ste dart mislukte,..... top entertainment voor de liefhebber !!
- Generaal
Leuke bezigheid, ik heb het ook wel es gedaan in 'n plaatselijk café, maar heb nooit de ervaring gehad, bij 't dubbel zien, na de aantal glazen, ook te kunnen dubbel gooien!! 

De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.
Time is money, but with hobby you need them both.
- The_Undertaker
- Administrator
Mooie sport. Ik volg 't niet meer, en na een aantal jaar darten in clubverband doe ik 't verder ook niet meer. Ooit zei ik dat ik 't weer op zou pakken zodra ik op mezelf zou wonen, maar ja, dat dartbord zit nog steeds in de doos 

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle https://endless-transformation.com is een site over Truffelceremonies. Deze site moet omhoog komen in Google, dus eens kijken welk effect een PRF backlink heeft. Het gaat om een site met informatie over truffelceremonies in Nederland. De site en informatie wordt zowel Engels- als Nederlandstalig aangeboden. Het gaat om een professioneel begeleidde truffelceremonie met een begeleider die een zorg-achtergrond heeft.
- Eliminator
- Moderator
Mooie afsluiting van de 'Hollandsche-avond', twee Nederlanders door naar de volgende ronde (totaal vier nu),... jammer dat de enige Nederlandstalige zuiderbuur het niet heeft weten te bereiken (tegen alle verwachtingen in).
Het is laat en ga tevreden richting m'n mandje,...... WK tijd is altijd wallen-tijd (onder de ogen heren, niet diegene met de rode lampen), maar ik mag niet klagen, vroeger toen nog niemand van 'van Barneveld' had gehoord zat ik tot diep in de nacht op de BBC te kijken
dus het valt nog mee
Sleep well
Het is laat en ga tevreden richting m'n mandje,...... WK tijd is altijd wallen-tijd (onder de ogen heren, niet diegene met de rode lampen), maar ik mag niet klagen, vroeger toen nog niemand van 'van Barneveld' had gehoord zat ik tot diep in de nacht op de BBC te kijken

Sleep well
- Eliminator
- Moderator
Te verwachten, maar toch jammer,.... Jerry Hendiks heeft z'n meerdere moeten erkennen in de 15-voudig wereldkamioen Phil Taylor,.. toen de Nederlander de eerste set won begon m'n bloedruk toch te veranderen, maar helaas,.... als debutant niets om je voor te schamen, maar toch heb ik het gevoel dat er meer in zat,.... Jerry, ik hoop tot volgend jaar 

- The_Undertaker
- Administrator
Vanmiddag de pijlen maar eens opscharrelen. Kreeg vandeweek een sms van een oude dartmaat dat ie in zijn nieuwe woning een dartbaantje had ingericht. Of ik mee wilde helpen met inwijden.. Het is volgens mij al een jaar of 3-4 geleden dat ik voor 't laatst gegooid heb. Er komen nog enkelen. Eerst weer even inkomen, en dan een toernooitje onder de 6 aanwezigen doen. Wish me luck 

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle https://endless-transformation.com is een site over Truffelceremonies. Deze site moet omhoog komen in Google, dus eens kijken welk effect een PRF backlink heeft. Het gaat om een site met informatie over truffelceremonies in Nederland. De site en informatie wordt zowel Engels- als Nederlandstalig aangeboden. Het gaat om een professioneel begeleidde truffelceremonie met een begeleider die een zorg-achtergrond heeft.
- The_Undertaker
- Administrator
Overigens, met wat voor pijlen gooien jullie hier eigenlijk?
Zelf heb ik hele lange dunne pijlen, volgens mij 24 of 27 grams, ik zal ze eens wegen want ik ben het inmiddels vergeten. Daaraan zitten stalen lange shafts (cm of 3-4), geen spinners. En daar dan weer een slim flight aan. Kortom, een hele lange, slanke pijl. Vroeger op de club wel eens gekscherend banketstaven genoemd.
En of het aan de pijlen lag of niet, maar bij een bouncer komen ze altijd net zo hard terug als dat ze heen gingen
Dat heeft wel eens voor wat problemen voor mijn tegenstander gezorgd die dan op dat moment achter mij stond, en niet, net als mij, er attent op was dat er wel eens een projectiel onze kant op kon komen. Ik die aan de kant springt, hij die een pijl in z'n teen heeft 
Zelf heb ik hele lange dunne pijlen, volgens mij 24 of 27 grams, ik zal ze eens wegen want ik ben het inmiddels vergeten. Daaraan zitten stalen lange shafts (cm of 3-4), geen spinners. En daar dan weer een slim flight aan. Kortom, een hele lange, slanke pijl. Vroeger op de club wel eens gekscherend banketstaven genoemd.
En of het aan de pijlen lag of niet, maar bij een bouncer komen ze altijd net zo hard terug als dat ze heen gingen