Britse Comedy

Naast het pijproken natuurlijk ...
Ribbon

Britse Comedy

Bericht door Ribbon »

Dit vind ik wel een eigen topic waardig. :)

Op de rommelmarkt vond ik afgelopen zaterdag het eerste seizoen van 'The Royle Family' op dvd. De laatste dagen heb ik dus regelmatig gierend van het lachen op de bank gezeten. :mrgreen:

Verder ben ik groot liefhebber van een groot scala aan Britse series: The Young Ones, Bottom (eigenlijk alles van Mayall en Edmundson), Black Adder, Fawlty Towers, Father Ted (eigenlijk Iers, maar ook om te bescheuren), The Vicar of Dibley, Absolutely Fabulous, Shameless (een topper), Only Fools and Horses, It Ain't Half Hot Mum, Dad's Army, Little Britain en ga zo maar door.

Om te beginnen een aflevering van The Royle Family en een scene uit the Young Ones.

Huidige rotatie:C&D Burley Flake #2 (2010), Dobie's Four Square Curlies (pre-1956), DTM Hamborger Veermaster (2013), McClelland Boston 1776 (2010)

Geoff

Re: Britse Comedy

Bericht door Geoff »

Hear, hear! British humour is the best!!! =D>
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

lestat

Bericht door lestat »

Vooral de oude reeksen zijn schitterend: Have you rang M'lord, Oh doctor Beeching, On the busses, Fawlty Towers,Monthy Python flying circus,...en toch ook nog niet zo oud Chef!!! (nog nooit iemand zo creatief weten zijn met beledigingen)

Echter er zijn enkele Amerikaanse reeksen die het bekijken waard zijn: Cheers, Frasier,... Dit lijstje is echter veel korter..

Een applausje en een bedankje dus inderdaad aan de britten! =D>
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Ik wist dat ik hier onder gelijkgestemden was. Britse comedies zijn ook bij mij een hobby zo niet, een passie.
Alles wat al genoemd is gaat er wel in. Persoonlijk ben ik ook erg gecharmeerd van Ronnie Barker series met als topper Open All Hours.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Fawlty Tower, geweldig !!
Enkele van de andere genoemde mag ik ook graag zien, maar Fawlty Towers blijft voor mij de topper !

No, no, no,... no rat, it's very special ggamster :mrgreen:
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Wowbagger schreef: Alles wat al genoemd is gaat er wel in. Persoonlijk ben ik ook erg gecharmeerd van Ronnie Barker series met als topper Open All Hours.
Hier ben ik minder bekend mee. Is dit al wat ouder of meer recent?
Huidige rotatie:C&D Burley Flake #2 (2010), Dobie's Four Square Curlies (pre-1956), DTM Hamborger Veermaster (2013), McClelland Boston 1776 (2010)

Geoff

Bericht door Geoff »

Eliminator schreef:Fawlty Tower, geweldig !!
Enkele van de andere genoemde mag ik ook graag zien, maar Fawlty Towers blijft voor mij de topper !

No, no, no,... no rat, it's very special ggamster :mrgreen:
Manuel!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Paasei

Bericht door Paasei »

Bij de Amerikanen mag je 'TAXI' zeker niet vergeten... De start of doorbraak voor mensen als Danny de Vito, Judd Hirsch, Tony Danza, Andy Kaufman, Christopher Lloye, Marilu Henner...
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Eliminator
Moderator

Oeh, dat is lang geleden, wel leuk ook inderdad ! (mooie rooie kan ik me herinneren :mrgreen: )
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Hoho heren [-X

Amerikaanse humor is een geheel ander genre. Wees vrij uw eigen topic te openen. :wink:

Eliminator
Moderator

:oops: True !

De laatste dan, dan terug ontopic,............ de genoemde 'mooie rooie' mag er nog steeds zijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Marilu_Henner :P
Goed terug naar Britse mooie,.. euhm, comedy
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero »

Ik ben zelf helemaal gek van Britse Comedy!!
Uiteraard Monty Python en Fawlty Towers, verder Bottom, The Young Ones, Black adder, Men behaving badly, A bit of Fry and Laurie, Little Britain, The Office, Extra's en een beetje gedateerd misschien, maar toch, Not the nine o'clock news.

En natuurlijk britse "Stand up" comedians zoals Bill Bailey, Jimmy Carr, Michael McIntyre, Jack Whitehall, Russel Brand, Eddie Izzard, Ricky Gervais, Stephen Merchant.
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Dad' s Army staat bij mij onbetwist op nr. 1
Heel kort daarop Fawlty Towers
Op nr 3 Blackadder, maar alleen de afleveringen over W.O. 1
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Eliminator
Moderator

Laten we ook Bean niet vergeten, niet zo zeer de films maar de serie en losse sketchjes.

Paperback-raita :lol:
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ik wil graag Keeping Up Appearances nog even vernoemen met mijn held Onslow :mrgreen:
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Some mothers do have em & allo allo horen ook in het rijtje,..... George and Milderd ook zo'n topper !
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Arno schreef:Ik wil graag Keeping Up Appearances nog even vernoemen met mijn held Onslow :mrgreen:

Maar vlak Mrs. Bucket ook niet uit :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle https://endless-transformation.com is een site over Truffelceremonies. Deze site moet omhoog komen in Google, dus eens kijken welk effect een PRF backlink heeft. Het gaat om een site met informatie over truffelceremonies in Nederland. De site en informatie wordt zowel Engels- als Nederlandstalig aangeboden. Het gaat om een professioneel begeleidde truffelceremonie met een begeleider die een zorg-achtergrond heeft.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Die laatstgenoemden zijn wat te oubollig naar mijn smaak. Mijn absolute favoriet blijft The Fast Show met als goede tweede Alan "Ahaaa" Partridge.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

The_Undertaker schreef:
Arno schreef:Ik wil graag Keeping Up Appearances nog even vernoemen met mijn held Onslow :mrgreen:

Bouquet!!!
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

Calinero schreef:Ik ben zelf helemaal gek van Britse Comedy!!
Uiteraard Monty Python en Fawlty Towers, verder Bottom, The Young Ones, Black adder, Men behaving badly, A bit of Fry and Laurie, Little Britain, The Office, Extra's en een beetje gedateerd misschien, maar toch, Not the nine o'clock news.

En natuurlijk britse "Stand up" comedians zoals Bill Bailey, Jimmy Carr, Michael McIntyre, Jack Whitehall, Russel Brand, Eddie Izzard, Ricky Gervais, Stephen Merchant.

Jimmy Carr is hilarisch, sommige andere genoemde zal ik zeker eens opzoeken
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Arno schreef:
The_Undertaker schreef:

Bouquet!!!
Als je Onslow kan waarderen dan is 'The Royle Family' ook een absolute aanrader Arno. Niet in de laatste plaats omdat Geoffrey Hughes hier ook een mooi rolletje in speelt.

MaartenS

Bericht door MaartenS »

The Goon show

En

The Goons

Bekenst : The plank
Met Tommy Cooper 1967

Later met Arthur Lowe 1972

Spike milligan..

The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Mevrouw Paasei

Bericht door Mevrouw Paasei »

Ik had verwacht dat Paasei de gelegenheid zou aangrijpen om zijn liefde voor "Mrs. Brown's Boys" nog een keer te bezingen.
I enjoy cooking with wine, sometimes I even put it in the food I’m cooking. (Julia Child)

Paasei

Bericht door Paasei »

Dat ik die heb overgeslagen!

Maar is dan ook niet Brits, maar Iers...

Schitterende reeks, trouwens.
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Berend72

Bericht door Berend72 »

Haha, ja en dan kennen jullie ook wel de latere comedyserie met 2 spelers van the Young Ones; Bottom. Moet gelijk aan t schaakgevecht denken.. Staat vast wel op youtube. Ik heb geloof ik 3 seizoenen op DVD, niet altijd even sterk, maar zeker afleveringen waar ik echt tranen heb gelachen

Verder Tommy Cooper!!

Verrassend trouwens dat mr. Bean nog niet is genoemd (of misschien net te snel gelezen) ; toch zeker geniale humor!! Maar doordat t teveel uitgezonden werd misschien nu toch te flauw....
Nulla Tenaci Invia Est Via

Mevrouw Paasei

Bericht door Mevrouw Paasei »

Paasei schreef:Dat ik die heb overgeslagen!

Maar is dan ook niet Brits, maar Iers...

Schitterende reeks, trouwens.
Is toch BBC? Of niet?
I enjoy cooking with wine, sometimes I even put it in the food I’m cooking. (Julia Child)

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Berend72 schreef:Haha, ja en dan kennen jullie ook wel de latere comedyserie met 2 spelers van the Young Ones; BoNederlands Moet gelijk aan t schaakgevecht denken.. Staat vast wel op youtube. Ik heb geloof ik 3 seizoenen op DVD, niet altijd even sterk, maar zeker afleveringen waar ik echt tranen heb gelachen

Verder Tommy Cooper!!

Verrassend trouwens dat mr. Bean nog niet is genoemd (of misschien net te snel gelezen) ; toch zeker geniale humor!! Maar doordat t teveel uitgezonden werd misschien nu toch te flauw....
Een aanrader: de live shows van Bottom. Met name hooligans island is een toppertje in mijn dvd kast.

@Robb: Open all hours is van eind jaren zeventig begin jaren tachtig. Porridge is ook erg leuk, later nog in het Nederlands vertaald in de serie 'laat maar zitten.

Immler

Bericht door Immler »

Laatst heb ik voor bijna niets de complete Blackadder series gekocht bij de kringloop.
Samen met een DVD box van de serie Renard met John Thaw (Morse) in de hoofdrol
geen comedy maar wel een serie op BBC niveau.
Afbeelding

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Een langlopende favoriet van me; Jeeves & Wooster, naar de verhalen van P.G. Woodehouse. Met Hugh Laurie en Stephen Fry, in die fantastische stijl van Clive Exton (producent, o.a. ook Poirot). Geen pijp te bekennen, maar toch...

Afbeelding

(http://en.wikipedia.org/wiki/Jeeves_and_Wooster)
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Waarom is (zoals ik hierboven enkele malen lees) Iers niet Brits?

Het land is Groot-Brittannië en bestaat uit Ierland, Engeland en Schotland. En Wales voor de puristen, al is dit geen apart land.
Iers en Schots (en Welsh) zijn derhalve zeker wél Brits. Maar zeker niet Engels.

Jammer dat de tijd, besteed aan het kijken van Britse humor, niet besteed is aan aardrijkskunde. :wink: 8)
(grapje, heren, maar moest me even van het hart)

Plaats reactie