Cherrywood of poker?

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Cherrywood of poker?

Bericht door Mus »

Is deze Stanwell nou een poker of een cherrywood?

Afbeelding

Bij de meeste cherrywoods die ik gezien heb maakt de tige een hoek van duidelijk minder dan 90° met de kop, maar het schijnt dat een pijp waarvan de onderkant van de tige niet gelijkloopt met de onderkant van de kop geen poker mag heten. Is er iemand die mij uitlsuitsel kan geven?

Gebruikersavatar
eendrieenzestig
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 aug 2011 21:06
Locatie: Deurne
Contacteer:

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door eendrieenzestig »

geen idee, maar ik vind beide benamingen voor dit fraaie rookhout passend, :wink:
Afbeelding

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.

Cicero

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2567
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Dukdalf »

Dat laatste, onderkant tige gelijk met onderkant ketel, heb ik ook altijd begrepen als het kenmerk van een poker. In elk geval een bijzonder fraaie pijp, Mus.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Mus »

eendrieenzestig schreef:geen idee, maar ik vind beide benamingen voor dit fraaie rookhout passend, :wink:
Als je doelt op de kleur: inderdaad, al is het gewoon bruyère ;) "Cherrywood" is de naam van het model; een cherrywood hoeft niet per se van kersenhout gemaakt te zijn. Ik heb overigens Stanwell-pijpen voorbij zien komen van hetzelfde modelnummer (207) maar met een andere afwerking, onder andere een lichter gebeitste en een gezandstraalde versie.
Dukdalf schreef:Dat laatste, onderkant tige gelijk met onderkant ketel, heb ik ook altijd begrepen als het kenmerk van een poker. In elk geval een bijzonder fraaie pijp, Mus.
Het is inderdaad een erg fijne pijp, en uiteraard vind ik 'm mooi anders had ik 'm niet gekocht ;) Ik had er geluk mee, het was de laatste die bij Peter Heinrichs op voorraad was.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Nekker »

Is die poker die je daar op foto hebt staan ergens te koop op een website? Want dat is eigenlijk het model dat ik zoek... :mrgreen:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Mus »

Peter Heinrichs heeft hem niet meer, maar het is een Stanwell, model 207. Probeer Google eens zou ik zeggen :)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5401
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Paasei »

pfeifenkonsulat.au heeft er nog
En inderdaad, hoehelen op Stanwell 207 en je zal 'm wel vinden.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Mus »

Paasei schreef:pfeifenkonsulat.au
http://www.pfeifenkonsulat.at/ ;) (.au = Australië, .at = Oostenrijk)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5401
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Paasei »

juist... :oops:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Mus »

Wie geen vergissingen maakt, maakt meestal niets. ;)

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Henk de Jong »

Vraag me af waar dat .at dan vandaan komt, het is toch Ostenreich? Misschien Autriche maar dat is Frans.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2844
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Luys »

Henk de Jong schreef:Vraag me af waar dat .at dan vandaan komt, het is toch Ostenreich? Misschien Autriche maar dat is Frans.
Als ik het goed heb zijn de top-level domeinnamen engelstalig. .at komt dan dus van Austria af... Daar (zoals al is opgemerkt) is .au al ingepikt voor Australia, dus hebben ze voor Austria .at genomen.
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Cherrywood of poker?

Bericht door Mus »

Luys schreef:
Henk de Jong schreef:Vraag me af waar dat .at dan vandaan komt, het is toch Ostenreich? Misschien Autriche maar dat is Frans.
Als ik het goed heb zijn de top-level domeinnamen engelstalig. .at komt dan dus van Austria af... Daar (zoals al is opgemerkt) is .au al ingepikt voor Australia, dus hebben ze voor Austria .at genomen.
Niet alle namen zijn Engelstalig: .de (Deutschland), .es (España), .ch (Confederatio Helvetica, oftewel Zwitserland), en zo zijn er nog wel een paar. Ik denk dat vooral meespeelt dat Österreich met een letter begint die niet in de standaard ASCII-tekenset is opgenomen en dus niet gebruikt kan worden voor top level domeinnamen, en dat de namen Austria of Autriche internationaal veel bekender zijn dan Österreich.

Plaats reactie