Show hier je nieuwe aanwinsten

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gesloten
Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Show hier je nieuwe aanwinsten

Bericht door Victor Baarn »

Zo af en toe koop je wel eens wat nieuws van tabak tot pijp en alle accessoires ertussen. Om dat te showen hiervoor een speciaal showroom topic.

Om gelijk de aftrap te geven; wat tabak, driepotertje en via marktplaats het boek 'Pijpenbrevier' een leuk boek om door te bladeren en te lezen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

leuk, heb al eens naar pijprookboeken in de bib gezocht maar ze blijken toch vrij zeldzaam

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

stoffel schreef:leuk, heb al eens naar pijprookboeken in de bib gezocht maar ze blijken toch vrij zeldzaam
Dit boek wordt regelmatig aangeboden op marktplaats. Ik had keuze uit 4 stuks.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Dat pijpenbrevier is voor mij in de pre-internet jaren het meest informatieve boek geweest dat ik kende. Ik heb een hoop boeken over pijproken, maar dit heb ik verreweg het vaakst gelezen. Soms best grappig, misschien ondertussen wel erg oud (vooral als het over tabak gaat) maar toch wel heel leerzaam.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

T aantal sterren wat je dit boek op je site gaf heeft me doen besluiten het aan te schaffen :-)

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1815
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

stoffel schreef:leuk, heb al eens naar pijprookboeken in de bib gezocht maar ze blijken toch vrij zeldzaam
Even wat anders: ik ben wel eens op zoek gegaan naar tijdschriften over pijproken, en volgens mij hebben die vroeger ook wel bestaan. Weet iemand of die nog bestaan?

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

ken alleen deze amerikaanse http://www.pt-magazine.com/
ik weet niet of ze ook in nederland te krijgen zijn of dat er een nederlands blad is.

groet
Hans

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Hmm ik heb een tijd een blad over whisky gehad. In het begin was het wel leuk, maar lees het nu amper. Gok dat het met pijproken hetzelfde is.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik kan me niet herinneren ooit een serieus tijdschrift over roken te hebben gezien. Wel was er af en toe een tijd waarin met name sigarenfabricanten of winkelketens samen iets uitgaven, bijvoorbeeld 4 keer per jaar (ik herinner me zoiets van Compaenen, maar er waren er meer). Dat was overigens doorgaans niet zo boeiend, net als Joey was ik daar vrij snel in uitgelezen.
En heel lang geleden was er een speciaal tijdschrift dat alleen handelde over uit de grond opgegraven kleine kleipijpjes, maar dat ging meer over archeologie.

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Vandaag aangeschaft. Over de tabak een topic geopend onder 'tabak'.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Als het goed is dan is onderweg of gaat onderweg een Peterson systeem pijp. Weliswaar tweedehands maar met groot onderhoud moet daar wat moois van te maken zijn.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Victor Baarn schreef:Als het goed is dan is onderweg of gaat onderweg een Peterson systeem pijp. Weliswaar tweedehands maar met groot onderhoud moet daar wat moois van te maken zijn.
Binnen

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1815
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

Victor Baarn schreef:
Victor Baarn schreef:Als het goed is dan is onderweg of gaat onderweg een Peterson systeem pijp. Weliswaar tweedehands maar met groot onderhoud moet daar wat moois van te maken zijn.
En, is er veel onderhoud nodig?

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Rob schreef:
Victor Baarn schreef:
Victor Baarn schreef:Als het goed is dan is onderweg of gaat onderweg een Peterson systeem pijp. Weliswaar tweedehands maar met groot onderhoud moet daar wat moois van te maken zijn.
En, is er veel onderhoud nodig?
Ja, maar dat is goed gelukt.

http://pijprokersforum.forum2go.nl/pijp ... n-t11.html

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

Mooi pijpje.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

idd mooi!

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Bericht door smoorder »

'k vind het een mooie pijp Victor. Beetje antiek, goed gerief.
Zoals Jan suggereert ; misschien verandert je smaak wel, en dan heb je nog écht zó'n pijp nodig.
Vermits het kleinste excuus al volstaat om een pijp te kopen,
bestaat er zeker geen om een goede pijp weg te doen :lol:

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Tsja, je moet toch ook een klik hebben met een pijp. Die heb ik niet echt. Mede omdat ik dat gezandstraalde (of hoe dat ook heet) niet zo mooi vind. Maar een Peterson is een te goede pijp om in de kliko te laten eindigen vandaar dat de restauratie wel de moeite waard was. Dat was even wat werk (vooral het schuren) maar loont de moeite. Pijp stonk daarna ook niet meer maar was lekker fris. Maar ik ga toch verder kijken naar een grotere Bent Army.

Overigens vind ik het mondstuk erg apart. Het is er eentje met het Peterson-mondstuk maar het gaatje zit niet bovenop het mondstuk, maar aan de onderkant. Dat had ik nog nooit gezien! Ik schat dat dat is om er met een rager beter erin te kunnen. Als je het eerste stukje namelijk voorbuigt gaat een rager er gemakkelijk in.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Mijn eerste aanwinst dankzij dit Forum...

Bericht door janneman »

Met dank aan Stoffel's link:

Afbeelding

Voor meer zie de ons tabaksforum: http://pijprokersforum.forum2go.nl/rope ... -t200.html

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

prachtig! alleen het uitzicht is toch niet dàt hoor :lol:
hoe rookt hij?

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Lang niet slecht, de eerste ronde Brown Bogie beviel prima. Ik zal in het tabaksforum met enige regelmaat verslag doen van wat ik ervan ga vinden (het kost me altijd lang voor ik een definitief oordeel over ene tabak heb).

Ik vind het zelf wel lollig uitziet. Tijd om mijn zeemanskist weer eens na te kijken, zeg maar. Har har har and shiver me timbers en zo.

Groet, Janneman
Laatst gewijzigd door janneman op 11 sep 2009 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Origineel gepost door Big Peter

8) Soms zijn er van die vrijdagmiddagen, dat je zo'n onbestemd gevoel hebt rond het middaguur alsof het weekend al is begonnen.....
Het is een probate oplossing om dit onbestemde gevoel te bestrijden met een bezoekje aan een goede tobacconist.

Dus...even langs bij een van mijn favoriete tobacconisten (Homan aan het Zuiderdiep) om een fijn blikje tabak te scoren, keek ik ook nog even bij de pijpcollectie. Aangezien ik dit jaar nog geen nieuwe Peterson had aangeschaft....voelde ik mij compleet gerechtvaardigd om met eentje uit de aanwezige collectie naar huis te gaan (en het blikje tabak natuurlijk).

Nu viel mijn oog op een standaard in rechte uitvoering, en laat ik die nog niet hebben! Dus de Peterson familie is sinds vandaag uitgebreid met een rechte, uiteraard met PLip mondstuk.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Victor Baarn op 12 sep 2009 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Origineel gepost door Erasmus59:
Big Peter schreef:Nu viel mijn oog op een standaard in rechte uitvoering, en laat ik die nog niet hebben! Dus de Peterson familie is sinds vandaag uitgebreid met een rechte, uiteraard met PLip mondstuk.
Een prachtige pijp ! Ik wens er je veel succes en plezier mee. Mag ik een nieuwgierige vraag stellen ? Wat is de richtprijs momenteel voor zo'n pijp in de tabakshandel ? Ik vraag dit omdat ik de vakhandel in plaats van verzendkosten te betalen als ik op internet bestel de meerprijs wel gun.
Maar : in België - vooral in mijn regio - zijn de goed tabakspeciaalzaken (met een ruime keuze aan pijpen en pijptabak) op één hand te tellen... Hoe zit dat in Nederland ? Een "excursie" naar Nederland zint me wel als het aanbod en de prijzen er nog redelijk zijn.
Laatst gewijzigd door Victor Baarn op 12 sep 2009 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Origineel gepost door Stoffel:

wat is dat prachtige blik op de achtergrond?
Laatst gewijzigd door Victor Baarn op 12 sep 2009 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Origineel gepost door Big Peter:

Hallo Erasmus59, ik heb voor deze Peterson 79,95 euri betaald. En ik ben het met je eens, liever geef ik iets meer uit bij de echte tabakswinkel. Het is altijd een groot plezier om even te in het echt te kletsen met vakmensen die ook van hun producten houden en daar met warmte en kennis over kunnen verhalen.

Als ik zie dat veel van onze forumleden uit het zuiden van Nederland komen, moet dat wel snor zitten met goede tobacconisten in Brabant en Limburg.

@Stoffel: dat is mijn vanmiddag aangeschafte blikje W.Ø. Larsen edition 2009.
Laatst gewijzigd door Victor Baarn op 12 sep 2009 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1023
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Victor Baarn schreef:Post van Big Peter

Afbeelding
Kijk, da's nog eens leuk om te zien. Die pijp heb ik ook. Maar dan voor 15 euro..... Maar dat kwam omdat een kleine tabakszaak de paar pijpen die ze nog over had wegdeed en ik bij deze nog eens extra korting heb bedongen.

Heel benieuwd wat je van deze pijp vindt. Ik vind de kop nogal klein voor de gearomatiseerde tabakken die ik rook.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Gefeliciteerd Peter, een schitterende pijp. Enne, dat blikje, is die edition 2009 de veroverde tabak?

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1815
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

Victor Baarn schreef:Hoe zit dat in Nederland ? Een "excursie" naar Nederland zint me wel als het aanbod en de prijzen er nog redelijk zijn.
Als je naar Nederland gaat, dan kan ik je zeker aanraden Smokiana op de Prinsengracht langs te gaan. Ik heb daar een pijprookcursus gevolgd en een aantal pijpen gekocht. Ik geloof dat ze zo'n 4.000 pijpen in de verkoop hebben, en uiteraard prima en vriendelijke bediening! Ik heb er een halve middag rondgedwaald, heerlijk! En als je tijd over hebt, ga dan ook het museum erboven bekijken.

Big Peter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 sep 2009 13:56
Locatie: Groningen

Bericht door Big Peter »

Jazeker Heer Janneman, naast de bekende goede kwaliteit die ik van Larsen wel gewend ben, viel ik gewoon voor de mooie verpakking.
En Victor, ik denk dat je gelijk hebt; het is ook mijn ervaring met kleinere kopjes. Maar ik was ondertussen wel toe aan een weer eens kleintje in de verzameling. En deze ga ik rustig met zachte flakes opstoken.

jurgen
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 mei 2009 04:03
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door jurgen »

vandaag een nieuwe pijp aangeschaft, simpelweg bij de locale tabakszaak een pijp aangewezen en gevraagt of ik die even van dichtbij mocht bekijken, vond 'm mooi en lichter dan ik dacht maargoed een pijp hoort ook niet zwaar te zijn.

was niet geheel een impuls aankoop ik stond er al enkele weken naar te kijken,
gezien ze een big ben dealer zijn neem ik aan dat ik onderstaande pijp heb gekocht, het is immers een evenbeeld ....

Afbeelding

...ben er alleen nog niet helemaal uit waarom er Hilson op het mondstuk staat bij mij :roll:

maar maakt niet uit, vanavond maar eens inroken 8)

Jurgen.
p.s. ik hoop dat de foto werkt

Gesloten