Originele duitse dienstpijp, waarde??

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door pijpliefhebberrobin »

IK heb de kans(wilt niet zeggen dat ik het doe, de jongen loopt heel erg hard van stapel) om een originele duitse dienst pijp te kopen. Het is in het model bulldog en schijnt 100% origineel te zijn. Zal effe uitleggen hoe ik bij deze kans kom. Ik heb me aangemeld bij ww2holland.tk om ze daar een beetje in de gaten te houden. Heel toevallig is daar een battleww2 die twee pijpen heeft. Eentje is dus die bulldog. IK had hem gevraagd of het origineel is en als hij de pijp OOIT verkoopt, of hij mij dat dan zou willen aangeven. Ik krijg terug: De pijp is 100% origineel duits wo2. Ik verkoop hem wel, wat wil je er voor geven?

Mijn vraag is nu, wat is nou zo ongeveer de waarde van zo'n pijp. Omdat de jongen gelijk zo reageert en al tientallen waarschuwingen heeft gehad + een dreiging tot ban, vraag ik maar even hoeveel het waard is en dat is omdat ik de jonge man niet geheel vertouw.(door de waarschuwingen en de bijna ban.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door Nekker »

Ik heb zelf een originele Duitse Wehrmacht pijp. Die heb ik niet meer als 10 euro betaald. Moest hij er meer voor vragen is ze dat naar mijn mening niet waard. Wetende dat deze in een heel erg grote oplage gemaakt zijn geweest en ze dus bijgevolg helemaal niet zeldzaam zijn.

Zie hieronder:

Afbeelding
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door robvoorburg »

Eigenlijk beantwoord je je eigen vraag zelf al.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door Nekker »

Oh... Ik had het laatste deel van die post niet gelezen. Robin, indien die jongen niet te vertrouwen is zou ik er nog niet aan denken met hem zaken te doen.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Ik kijk wel even hoeveel hij er voor wil hebben, omdat zo'n pijp wel heel erg goed past in de re-enactment scene. Ik heb maar ff gezegd dat ik er €5,-- voor geef.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Hij heeft het gezien, geen antwoord. :?
The eagle flies alone!

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door Henk de Jong »

Robin, ik begrijp niet zo goed warom je zo'n Duitse pijp wilt hebben. Als ik het goed heb speel je een Britse soldaat in je re-enactmentgroep.
Het feit dat je karakter dan die pijp in bezit heeft kan twee dingen betekenen: of hij heeft haar van een Duitse gevangene afgenomen, wat weinig eervol is, of van een gesneuvelde, wat op zijn zachtst gezegd nogal macaber is.
Kun je niet beter uitkijken naar een Engelse pijp uit de periode WW2?

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door Pieter »

Het stelen van gesneuvelden was tegen de regels, maar werd veelvuldig gedaan.


Verwacht echter niet te veel uit te geven aan zo'n pijp. Nekker zegt het al: het barst ervan. En daarbij is het een klotekwaliteit.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Henk de Jong schreef:Robin, ik begrijp niet zo goed warom je zo'n Duitse pijp wilt hebben. Als ik het goed heb speel je een Britse soldaat in je re-enactmentgroep.
Het feit dat je karakter dan die pijp in bezit heeft kan twee dingen betekenen: of hij heeft haar van een Duitse gevangene afgenomen, wat weinig eervol is, of van een gesneuvelde, wat op zijn zachtst gezegd nogal macaber is.
Kun je niet beter uitkijken naar een Engelse pijp uit de periode WW2?
In het britse leger kreeg je dat soort dingen alleen als je officier was. Meeste moest je dan zelf kopen en dat was rete duur. dan kun je beter een pijp als souvenir van een dooie duitser pakken dan er een te kopen.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1234
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door multiballs »

interesante denkwijze en tactvol omschreven :wink:
pijpliefhebberrobin schreef: In het britse leger kreeg je dat soort dingen alleen als je officier was. Meeste moest je dan zelf kopen en dat was rete duur. dan kun je beter een pijp als souvenir van een dooie duitser pakken dan er een te kopen.
WINSLOW Waarom niet ?

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door robvoorburg »

Robin groeit!

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door Nekker »

Robin maakt me bang... Als hij ooit wenst een meeting bij te wonen zal ik me er zeker van maken dat ik mijn wehrmacht pijp niet op zak heb. Indien ik het vergeet en jullie vinden me dood terug, hier is uw aanknopingspunt!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door robvoorburg »

:lol: Toch zijn die Duitse pijpen, naar ik begrijp, moorddingen!

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door Bart Iron »

Hij zegt niet dat hij hem zelf omlegt. Een beetje officier laat het doen.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Originele duitse dienstpijp, waarde??

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Nekker schreef:Robin maakt me bang... Als hij ooit wenst een meeting bij te wonen zal ik me er zeker van maken dat ik mijn wehrmacht pijp niet op zak heb. Indien ik het vergeet en jullie vinden me dood terug, hier is uw aanknopingspunt!
Je kunt hem gewoon meenemen. :)
Bart Iron schreef:Hij zegt niet dat hij hem zelf omlegt. Een beetje officier laat het doen.
De officieren zitten lekker op hun luie achter werk terwijl ik ,de normale john private (jan soldaat), de vijand aan kant moet maken.
The eagle flies alone!

Plaats reactie